Kurviger (pro), navigatie app voor motor

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Vandaag mijn telefoon binnen gekregen die voor navigatie gebruikt gaat worden. Hier komt geen SIM kaart in. Ik heb al begrepen dat als ik kurviger gebruik, ik hem mogelijk met mijn hotspot moet verbinden voor kronkelroutes (iemand een idee hoeveel mb dat kost)?

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen normaal kurviger, pro en tourer? (gratis, eenmalig, abbo?) en hun functies? Ik vind hun website niet super duidelijk
 
Vandaag mijn telefoon binnen gekregen die voor navigatie gebruikt gaat worden. Hier komt geen SIM kaart in. Ik heb al begrepen dat als ik kurviger gebruik, ik hem mogelijk met mijn hotspot moet verbinden voor kronkelroutes (iemand een idee hoeveel mb dat kost)?

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen normaal kurviger, pro en tourer? (gratis, eenmalig, abbo?) en hun functies? Ik vind hun website niet super duidelijk
weet niet alle verschillen.. verschil in app is dat pro offline kaarten kan gebruiken en offline routeberekening via externe tools. ik gebruik brouter daar voor met aangepaste profiel. via internet kan je alleen bochtige berekening laten maken en dat kan via wifi en dan rijden, wel herberekenen uitzetten want anders gaat hij offline berekenen met die tool. offline kaarten scheelt mb maar je hebt niet de laatste. ik heb gekozen voor pro om ook de ontwikkelaar te steunen.
 
Oh oke dus je zou twee verschillende abonnementen hebben? Ik zie dat Kurviger Pro op de telefoon nu ook met abbo is... Dat is wel jammer. Het kost niet de wereld, maar zou liever 1x 20/25 euro ofzo betalen dan voor elk klein rukdingetje een abonnement te moeten pakken :?
 
Oh oke dus je zou twee verschillende abonnementen hebben? Ik zie dat Kurviger Pro op de telefoon nu ook met abbo is... Dat is wel jammer. Het kost niet de wereld, maar zou liever 1x 20/25 euro ofzo betalen dan voor elk klein rukdingetje een abonnement te moeten pakken :?
geen idee ik heb pro app gekocht voor 10 euro en die werkt goed. misschien nu anders. op de site geeft kurviger bij normaal ook leuke route. met tourer zie ik dat je meer kan kiezen. moet zeggen ik gebruik ook rider en oude zumo op mijn motorscooter. kurviger gebruik ik zowel op de motorscooter als in de auto.
 
Ja de pro app is nu een abonnement voor €9,99 per jaar (of €2,49 per maand). Meteen ook maar pro gepakt inderdaad, hoef ik wat minder te stoeien met verschillende apps.

Nog niet zo heel lang geleden vond ik het bizar dat mensen niet digitaal onderlegd waren: ik zal altijd met de tijd mee gaan. Nu enkele jaren later begin ik er toch moeite mee te krijgen :+

Vanmiddag in ieder geval een ram mount gaan halen en dan op de terugweg eens uittesten :Y. Even online gaan om de bochtige route te berekenen is binnen Nederland sowieso geen probleem omdat ik onbeperkt data heb.
 
Vanmiddag twee korte routes uitgeprobeerd. Voor het gemak maar even gekozen om van mijn dagelijkse telefoon een hotspot te maken (offline probeer ik van de week wel even uit). Meteen valt op dat hij je ook plekken in wilt sturen waar je niet in mag. Meerdere keren op vrij korte routes zelfs.

Verder kiest hij inderdaad soms rare routes uit, zoals stukjes parallel aan de hoofdweg rijden en dat soort dingen. Ook bepaalde "grotere" slingerwegen laat ie links liggen. Misschien eens spelen met de "te vermijden" settings. Als je vlak bij je bestemming bent en de navi al uit wilt zetten, dan gaat dit niet erg intuïtief.

Wel stuurt hij je inderdaad over mooie weggetjes, ik heb op weggetjes bij mij in de buurt gereden die ik in 7 jaar motorrijden nog niet gezien heb *D
 
Vanmiddag twee korte routes uitgeprobeerd. Voor het gemak maar even gekozen om van mijn dagelijkse telefoon een hotspot te maken (offline probeer ik van de week wel even uit). Meteen valt op dat hij je ook plekken in wilt sturen waar je niet in mag. Meerdere keren op vrij korte routes zelfs.

Verder kiest hij inderdaad soms rare routes uit, zoals stukjes parallel aan de hoofdweg rijden en dat soort dingen. Ook bepaalde "grotere" slingerwegen laat ie links liggen. Misschien eens spelen met de "te vermijden" settings. Als je vlak bij je bestemming bent en de navi al uit wilt zetten, dan gaat dit niet erg intuïtief.

Wel stuurt hij je inderdaad over mooie weggetjes, ik heb op weggetjes bij mij in de buurt gereden die ik in 7 jaar motorrijden nog niet gezien heb *D
ik constateer ook soms fouten die eerlijk gezegd niet plaats vinden bij tomtom. Ik gebruik meestal website en exporteer dan route laad hem ook even in basecamp, tyre of mydrive om foutjes zichtbaar te maken.

stukje parallel weg is inderdaad een puntje als mede ook dwars door woonwijken. mydrive heeft hier ook soms last van.

offline met brouter gaat het tot nu toe altijd goed maar die heeft geen kronkel of bochtige functie.

over het algemeen werkt het prima. ik gebruik oude waterdichte sony xperia compact en ben zeer tevreden.

Bouke
 
Ik maak mijn Kurviger route altijd op mijn laptop. Ik check de route op zinloze ommetjes. Daarna zet ik de verkorte URL (tourcode heet dat geloof ik) in een tekstbestandje in mijn Dropbox. Dat bestandje open ik op mijn mobiel. Ik selecteer daarna de URL en mijn mobiel is slim genoeg om die onmiddellijk in de Kurviger app te openen. Ik ga in september een rondje Frankrijk doen met routes via Kurviger.
 
Hebben jullie ook tips voor het compleet zelf maken van een GPX? Kurviger geprobeerd maar die valt af door het ontbreken van enkele onverharde wegen... Ik wil mijn kennis wat betreft onverharde lokale wegen een keer met behulp van een kaart aan elkaar koppelen om een wat langere onverharde route te creëren. Google maps houdt er mee op bij 10 punten dus die valt ook af :?

Overigens wel heel jammer dat je voor Kurviger twee losse abonnementen moet nemen om volle functionaliteit op de website en app te hebben
 
Ben met een eigen website bezig om dat voor mezelf mogelijk te maken. Momenteel geen filter voor onverhard, al is dat zeker mogelijk. Maar als je de waypoints goed zet, pakt ie de wegen wel. Als het is toegestaan, wil ik best schaamteloos de link hier posten... :+
 
Ben met een eigen website bezig om dat voor mezelf mogelijk te maken. Momenteel geen filter voor onverhard, al is dat zeker mogelijk. Maar als je de waypoints goed zet, pakt ie de wegen wel. Als het is toegestaan, wil ik best schaamteloos de link hier posten... :+
Van mij mag je :+

Ik ga binnenkort met aantekeningen eens kijken of ik een gpx kan "opnemen". Dan maak ik van tevoren wat notities op een stuk papier en die doe ik in het kaartvak van mijn tanktas.

Vanavond een leuke route gekregen van kurviger, ben onder de indruk! Wel een paar rare keuzes weer. Daarentegen kreeg ik ook steile, bochtige bergweggetjes (met wisselende kwaliteit asfalt) die ik hier in het Limburgse land nog nooit gezien heb. Wel lekker om je bergskills bij te houden, ik dacht dat ik daarvoor naar de Eifel moest.

Halverwege helaas moeten afbreken ivm fikse regen en een snelle route naar huis aangezet. "Onverhard vermijden" staat bij mij uit, dus ik kwam op een steil, onverhard bergweggetje naar beneden uit waar ik lichtelijk zenuwachtig van werd. Ik was wel blij dat ik vrij verse Pirelli Rally STR's op mijn motor heb. Met mijn vorige banden had ik dat niet moeten proberen. Maar ook dit was weer een techniek die ik weer eens kon opfrissen.

Ondanks de tekortkomingen (twee verschillende abonnementen, rare "lusjes" etc) erg blij met de app :)
 
Ik rijd meestal met een omweg naar huis als ik ergens een boodschap heb gedaan.
Ik maak de route dan gewoon langs de weg op mijn telefoon met gratis Kurviger, exporteer, openen met osmand, et voila :]
Ulefone in x grip, werkt prima.
Foutjes in de route vind ik geen probleem, kom je nog es ergens:+
 
Van mij mag je :+

Ik ga binnenkort met aantekeningen eens kijken of ik een gpx kan "opnemen". Dan maak ik van tevoren wat notities op een stuk papier en die doe ik in het kaartvak van mijn tanktas.

Vanavond een leuke route gekregen van kurviger, ben onder de indruk! Wel een paar rare keuzes weer. Daarentegen kreeg ik ook steile, bochtige bergweggetjes (met wisselende kwaliteit asfalt) die ik hier in het Limburgse land nog nooit gezien heb. Wel lekker om je bergskills bij te houden, ik dacht dat ik daarvoor naar de Eifel moest.

Halverwege helaas moeten afbreken ivm fikse regen en een snelle route naar huis aangezet. "Onverhard vermijden" staat bij mij uit, dus ik kwam op een steil, onverhard bergweggetje naar beneden uit waar ik lichtelijk zenuwachtig van werd. Ik was wel blij dat ik vrij verse Pirelli Rally STR's op mijn motor heb. Met mijn vorige banden had ik dat niet moeten proberen. Maar ook dit was weer een techniek die ik weer eens kon opfrissen.

Ondanks de tekortkomingen (twee verschillende abonnementen, rare "lusjes" etc) erg blij met de app :)
Misschien een tip om ook here of mapfactor te installeren voor doorgaande routes. here is ook offline maar eenvoudig, mapfactor is ook offline maar kan je ook wegtype voorkeur instellen.

Bouke
 
Nog in de beta fase, wel leuk om vroeg in te springen bij zoiets. Gedownload, ben benieuwd. Misschien morgen nog een blokje rijden en dan probeer ik 'm wel. Heb wel nog een paar klusjes aan de motor voor ik op vakantie ga (planning is dinsdag vertrekken), dus dat heeft voorrang (kofferrekken monteren, inklapbaar schakelpookje monteren, luchtfilter checken en mijn fietskoffertje zonder bodemplaat rechtstreeks op het rekje monteren).

Vandaag even met mijn vader een blokje door het heuvelland geweest. Normaal pijnlijk irritant in het weekend, maar kurviger blijft weg van de wegen waar alle toeristen op zitten, heerlijk!
 
Heuvelland is inderdaad een drama... Ik rij doorgaans of uiteraard de grens over of een beetje boven de lijn heerlen/nuth/schimmert zegmaar :)
 
Nou ja zoals gezegd met de app... Vaals drielandenpunt ingevoerd en eigenlijk tot in Vaals zelf geen last gehad van de drukte. Toen kwamen we erachter dat we om x tijd thuis moesten zijn (vergeten) en even de gebruikelijke route genomen. Ondanks de treuzelaars toch een stuk sneller.

Ook wegen en uitzichten gezien relatief vlak bij huis die ik nog niet gezien had. :Y
 
Gisteren met de kurviger site een route gemaakt en gereden met de app. Wel een paar "Garmin" grapjes tegengekomen..... Heen probeerde hij een paar keer me op de parallelweg te krijgen om me een paar honderd meter de hoofdbaan weer op te sturen. En de snelweg af en meteen weer op is ook zo'n leuke.

Verder wel een leuke route met weggetjes in mijn regio waar ik nooit eerder ben geweest.
 
Gisteren een stuk TET gereden. In Reusel beginnen, dus even de navigatie op snelle route gezet, niks vermijden, gewoon gaan. Elke 5 kilometer wilt 'ie me van de snelweg sturen en er weer op. Dus maar even bij een tankstation gestopt en google maps aangezet ipv Kurviger :+

Daarna de TET zelf. De track navigeren laat hij me niet doen (of ik kies de foute instellingen). Ik kan kaartlezen, dus verder geen probleem. Alleen erg jammer dat hij niet automatisch centreert op je positie als je niet op navigatie rijdt. Kon geen instelling er voor vinden, dus om de zoveel tijd even stoppen, handschoen uit en de kaart verschuiven. Dat was wel irritant. Iemand hier een oplossing voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan