Kurviger (pro), navigatie app voor motor

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Gisteren een stuk TET gereden. In Reusel beginnen, dus even de navigatie op snelle route gezet, niks vermijden, gewoon gaan. Elke 5 kilometer wilt 'ie me van de snelweg sturen en er weer op. Dus maar even bij een tankstation gestopt en google maps aangezet ipv Kurviger :+

Daarna de TET zelf. De track navigeren laat hij me niet doen (of ik kies de foute instellingen). Ik kan kaartlezen, dus verder geen probleem. Alleen erg jammer dat hij niet automatisch centreert op je positie als je niet op navigatie rijdt. Kon geen instelling er voor vinden, dus om de zoveel tijd even stoppen, handschoen uit en de kaart verschuiven. Dat was wel irritant. Iemand hier een oplossing voor?
ik heb zelfde ervaring met niet meelopen van de kaart als navigatie uit staat. track kan gewoon geladen worden maar hij maakt er dan een route van. ik zet hem dan op herberekenen uit en volg gewoon het lijntje. ik gebruik liefst dan offline brouter maar ik ben er nog niet uit qua profiel. je kan namelijk in geval van brouter niets aanpassen in kurviger. kurviger pakt gewoon 1 profiel in brouter geloof auto snel en daar moet je dan juiste profiel aan koppelen.
 
Als je in kurviger even lang op dat gps icoontje drukt, rechtsonderin, dan doet ie 'volgen' zonder navigeren. De kaart schuift dan automatisch met je positie mee. Heb dit nog niet geprobeerd met een geladen track maar misschien werkt dit gewoon?


Kurviger kan inderdaad niet navigeren over wegen die niet in navigeerbaar zijn is ook mijn ervaring. Heb eens een wandelroute proberen te navigeren, ik kreeg een of ander vaag stuk weg als route dat in de buurt lag...

Edit: nee dat werkt dus niet. Volgen met een geladen route kan niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Topo GPS voor off road routes. Is de nl topografische kaart waar een GPX route overheen gelegd wordt. Je moet zelf de lijn volgen. Kaart draait en schuift mee. Geen route aanwijzigingen of spraak. Kost een paar euro.
 
OsmAnd(+) is ook een goed alternatief zowel off road als on road.

On road bevalt de TomTom Go Navigation App mij het beste maar die werkt niet off road.
 
ik heb zelfde ervaring met niet meelopen van de kaart als navigatie uit staat. track kan gewoon geladen worden maar hij maakt er dan een route van. ik zet hem dan op herberekenen uit en volg gewoon het lijntje. ik gebruik liefst dan offline brouter maar ik ben er nog niet uit qua profiel. je kan namelijk in geval van brouter niets aanpassen in kurviger. kurviger pakt gewoon 1 profiel in brouter geloof auto snel en daar moet je dan juiste profiel aan koppelen.
Oké, dat deed ie bij mij niet, gaf steeds aan "geen route gevonden" of iets in die richting. Ach ja, misschien eens die TOPO gps proberen.

NVM het schijnt best wel geldklopperij te zijn bijvoorbeeld België te kopen :+. Ach ja, geen haast bij op het moment.
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu de beste app om mooie routes mee te kunnen maken?
Kurviger, Myroute app of is er nog een mogelijk beter alternatief?

En dan ook vooral de optie met de app op de telefoon onderweg een aardige route in elkaar te kunnen zetten en deze nadien over te zetten naar Garmin XT.
 
Ik gebruik Topo GPS voor off road routes. Is de nl topografische kaart waar een GPX route overheen gelegd wordt. Je moet zelf de lijn volgen. Kaart draait en schuift mee. Geen route aanwijzigingen of spraak. Kost een paar euro.
Die gebruik ik al jaren voor het tracken tijdens rittensport met de auto. Simpele en duidelijke kaarten.
 
Als je in kurviger even lang op dat gps icoontje drukt, rechtsonderin, dan doet ie 'volgen' zonder navigeren. De kaart schuift dan automatisch met je positie mee. Heb dit nog niet geprobeerd met een geladen track maar misschien werkt dit gewoon?


Kurviger kan inderdaad niet navigeren over wegen die niet in navigeerbaar zijn is ook mijn ervaring. Heb eens een wandelroute proberen te navigeren, ik kreeg een of ander vaag stuk weg als route dat in de buurt lag...

Edit: nee dat werkt dus niet. Volgen met een geladen route kan niet.
Mij lukte dat juist wel. Ik kon niet navigeren langs de geladen route, maar vandaag eens gekeken wat hij doet als ik een gpx route (in dit geval de TET) inlaad. Hij volgt mijn locatie gewoon, bedankt!

Geimporteerd als track, idk of dat iets uitmaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan