Kut Husky

Hmss... 2 kanten idd. De redelijkheid en billijkheid meegenomen zou ik als de dealer op zijn standpunt zou blijven staan toch sterk overwegen om hier een zaak van te maken. Maar goed, wie appelen vaart.....

iig succes met je beslissingen ;)
 
ennuh, als je nou eens aanbiedt om het zelf/kennis uit elkaar te schroeven en dat hij de onderdelen betaalt? scheelt hem een dag sleutelen en jij leert er wat van + je hebt nieuwe parts.....
 
Allereerst wl ik je mijn medeleven betuigen. Ik weet hoe klote het is als je nieuwe speeltje( waar je zo mega naar uitgekeken hebt) kapot gaat. Ik heb het zelfde ervaren, met zo'n betrouwbare Honda!. Ook mijn verkoper een Motorcross handelaar in Gelderland wilde niets vergoeden. Wel bood hij aan om alles kosteloos te monteren. Ik heb toen Bonmotoren, waar ik mijn Honda had heen gebracht om het te laten herstellen, laten bellen met de Crosshandelaar. Bon heeft zijn bevindingen die hij aantrof in het blok verteld en met foto's opgestuurd naar de Crosshandelaar. De Crosshandelaar zag dat ik die schade niet had kunnen veroorzaken binnen 200 km en hij vertelde aan Bon wat en hoe hij het wilde vervangen. Kwam er dus op neer dat hij het zo snel en goedkoop mogelijk wilde vervangen en ik dus totaal geen vertrouwen meer heb in die Crosshandelaar.
Ik was bang dat het probleem wel tijdelijk zou worden verholpen maar niet compleet hersteld.

Mijn tip, Vraag of je de onderdelen voor inkoopprijs mag kopen maar repareer hem zelf of laat het repareren door iemand die je wel vertrouwd. Voor mij was dat Bon motoren. Deze heeft heel wat werk vericht terwijl ik hem met de ellende van een ander opzadelde. Ik ben hem zeer dankbaar.

<sneer modus> zou Sharky Capas nog zo graag een Husky willen nu blijkt dat deze ook wel kapot wil? </sneer modus>

Uit mijn eigen ervaring bleek dat zo'n betrouwbare Honda ook wel eens kapot kan gaan. ;( Aangezien de reparatie fors is en de Xr nog niet voldeed aan mijn eisen, Het is en blijft een endoro! van 5 jaar oud.

Ik heb gezamelijk met mijn vriendin besloten een voorstel te doen aan Bon.
Aankomende zaterdag ben ik (als alles goed gaat) de eigenaar van een nieuwe Husky sm 450 model 2004. Inclusief 2 jaar garantie ongeacht de km's. (dus zelfs als hij na 30 km kapot gaat dan heb ik wel garantie).
Kan ik eindelijk weer rijden op een fijne Supermotard
;)

Suc6 met het herstel van je Husky.
 
Uit mijn eigen ervaring bleek dat zo'n betrouwbare Honda ook wel eens kapot kan gaan. ;( Aangezien de reparatie fors is en de Xr nog niet voldeed aan mijn eisen, Het is en blijft een endoro! van 5 jaar oud.
Ik meen ook dat de XR niet helemaal de naam had betrouwbaar/probleemloos te zijn. :?
 
het is bij iedere motor zo dat de betrouwbaarheid gewoon van het onderhoud afhangt... het is nooit normaal dat je kleppen doormidden breken, maar dat is typisch voor het crosswereldje, het moet zo hard mogelijk gaan maar het mag niks kosten, dan doen ze hem na 3 jaar weg en komt de nieuwe eigenaar met de problemen te zitten....
 
hij heeft net terug gebeld. er was een klep afgebroken. nu moeten er 4 nieuwe kleppen in een nieuwe zuiger en de kop moet worden gerepareerd. De gasnaald zat vast door dat stukjes metaal waren terug geblazen tot in het luchtfilter. Voor de reparatie rekend hij geen uurloon. Op het materiaal krijg ik 50% korting .Het repareren van de kop moet ik ook nog betalen dit koste een kleine 200 euro.
de hele reparatie kost dus tussen de 400 en 450 pleuro wat vinden jullie hier van ????????

Ik was +/-€800 kwijt voor een complete revisie inclusief hoge compressie zuiger + nieuwe krukas, kweet niet hoeveel een kop repareren kost (kleppen zijn +/-€65 pst).

Zou iig gaan voor complete revisie, kun je er iig weer minimaal 15.000 tegenaan, en 't liefst zelf doen dan weet je dat 't goed is. En zo niet kan je alleen jezelf de schuld geven :X

Anders sta je misschien over een tijdje weer met speling op je bigend.
 
4000 + 450 en dan wetende dat je een goed blok heb, door een monteur in elkaar gezet klinkt nog niet zo slecht!

Het is jammer dat het na 30 KM gebeurd, dat maakt het wat zuurder. Maar als je zelf over een paar maand het had moeten doen dan was je dus zeker het dubbele kwijt (als je het zelf monteerd!!)
Dus ieder nadeel heeft zijn voordeel (waar hebben we dat eerder gehoord) en je kunt over een paar weken met een frisse moter aan de start

Groeten Schutz,
 
Ik was +/-€800 kwijt voor een complete revisie inclusief hoge compressie zuiger + nieuwe krukas, kweet niet hoeveel een kop repareren kost (kleppen zijn +/-€65 pst).

Zou iig gaan voor complete revisie, kun je er iig weer minimaal 15.000 tegenaan, en 't liefst zelf doen dan weet je dat 't goed is. En zo niet kan je alleen jezelf de schuld geven :X

Anders sta je misschien over een tijdje weer met speling op je bigend.
John wij hebben het op die meeting al even gehad over de revisie van je motor maar kun je voor mij een specifieke kosten plaatje geven (wat , waar vandaan en kosten).Ik denk dat mijn husk ook wat verse onderdelen lust.Je mag het mailen.
Het scheelt mij misschien weer veel zoeken naar goed en voordelige adresjes.
 
John wij hebben het op die meeting al even gehad over de revisie van je motor maar kun je voor mij een specifieke kosten plaatje geven (wat , waar vandaan en kosten).Ik denk dat mijn husk ook wat verse onderdelen lust.Je mag het mailen.
Het scheelt mij misschien weer veel zoeken naar goed en voordelige adresjes.

je hebt mail, alles bij Bon vandaan, staat vrijwel altijd voor je klaar met telefonisch advies ed. Dat werkt wel zo prettig als je ff met een vraagje zit :)

Heb dus niet naar andere prijzen, bij andere dealers geinformeerd.
 
Allereerst wl ik je mijn medeleven betuigen. Ik weet hoe klote het is als je nieuwe speeltje( waar je zo mega naar uitgekeken hebt) kapot gaat. Ik heb het zelfde ervaren, met zo'n betrouwbare Honda!. Ook mijn verkoper een Motorcross handelaar in Gelderland wilde niets vergoeden. Wel bood hij aan om alles kosteloos te monteren. Ik heb toen Bonmotoren, waar ik mijn Honda had heen gebracht om het te laten herstellen, laten bellen met de Crosshandelaar. Bon heeft zijn bevindingen die hij aantrof in het blok verteld en met foto's opgestuurd naar de Crosshandelaar. De Crosshandelaar zag dat ik die schade niet had kunnen veroorzaken binnen 200 km en hij vertelde aan Bon wat en hoe hij het wilde vervangen. Kwam er dus op neer dat hij het zo snel en goedkoop mogelijk wilde vervangen en ik dus totaal geen vertrouwen meer heb in die Crosshandelaar.
Ik was bang dat het probleem wel tijdelijk zou worden verholpen maar niet
compleet hersteld.

volgens mij rij je ook op een motor in de baas zijn tijd en heb ik je gezien bij paul
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me al met al nog niet zo slecht een 'nieuw' blok voor die prijs. Mijn Husk komt ook bij van Erp vandaan. Nu net over de 1500km op de teller gezet en de keerring van de rechter vorkpoot is lek. Kost ongeveer 125 euro om beide te vervangen bij mijn motorboer. Ook niet echt blij mee, maar wat doe je eraan.
 
Lijkt me al met al nog niet zo slecht een 'nieuw' blok voor die prijs. Mijn Husk komt ook bij van Erp vandaan. Nu net over de 1500km op de teller gezet en de keerring van de rechter vorkpoot is lek. Kost ongeveer 125 euro om beide te vervangen bij mijn motorboer. Ook niet echt blij mee, maar wat doe je eraan.

Keerringen vallen toch meer onder slijtage dan een blok reviseren na 30km. 2 keerringen kosten 8 euro, nog wat olie voor 15 euro en je bent klaar :)


Tenminste als je het goed doet, mijne is na het verwisselen nog steeds lek :+
 
Laatst bewerkt:
Verder had ik het idee dat dit een SM was en geen crosser, dus dat het usance is om geen garantie te geven op SM's zou jou onbekend kunnen zijn, mij althans wel.

Verder is ons Burgerlijk Wetboek aangepast in de zin dat op ieder product minstens één jaar garantie hoort te zitten. Misschien staan uitsluitingen zelfs wel boven de wet (en dat kan dus niet want dat kan niemand!). Dus is een bon met uitsluiting, zeker voor de hoogte van dat bedrag, sowieso 'nietig'.

Alle argumenten vind ik overigens wel geldig; je was binnen 60 uur sowieso aan de beurt en het hart is nu weer als nieuw. Tegenargumenten als: je dient deze motor royaal op te warmen alvorens zwaar te belasten. Hij zal hem wel direct vol opengetrokken. Dit soort beweringen zijn moeilijk te weerleggen, tenzij er iemand met je mee reed, bijv. met een auto of zo, op de weg terug.
Of iets jou wel of niet bekend is houdt niet in dat daarmee de geldigheid van dat argument veranderd.
Ik kan wel zeggen dat ik niet wist dat ik op een bepaald suk weg geen 175 mocht rijden, dat veranderd er niets aan dat ik daar toch een bekeuring voor krijg.
Ik kan wel zeggen dat ik niet wist dat ik de magnetron niet als hamer mocht gebruiken om met een breekijzer een muur af te breken maar dan nog zullen ze me die magnetron niet hoeven te vergoeden.

1 jaar garantie...geld dat ook voor de spliksplinternieuwe bezemsteel die morgen doorbreekt :? Of voor de DVD speler van 35 euro die na 11 maanden ermee ophoudt :?
OF voor de goudvis die na 10 maanden toch doodgaat :?
Volgens mij horen bij die "1 jaar garantie" toch echt wat haken en ogen bij ;)

En 60 uur... :? Het is geen 2 tact...dus wie weet had hij nog wel 600uur kunnen rijden zonder problemen. Dat de argumenten over direct gas open zonder warm rijden niet te weerleggen zijn, maakt niet uit, andersom zijn ze nl al helemaal niet hard te maken en wie eist --> bewijst. Erp kan dus nooit aantonen dat je idd op die manier ermee omgegaan bent.


450 euro...als ik dat procentueel afzet tegen je aankoopprijs....en dan meeneem dat de aankoop altijd is met slijtage aan die onderdelen die nu weer nieuw zullen zijn....Maar ik vraag me idd ook af hoe t met cilinder en zuiger is afgelopen, kan me niet voorstellen dat die er beide zonder beschadigingen zijn afgekomen ??
 
mmm... we kunnen wel een gebroken kleppen club beginnen.

Ik heb in de winter een TE610 gekocht uit 98 bij een particulier. 3 weken geleden dacht ik slim te zijn door een husky dealer een beurt te laten geven aan die motor waaronder kleppen stellen.

Ik had ook nog geen 30km gereden en reed nog een extra rondje over het industrieterrein toen mijn klep afbrak en deuken in mijn zuiger sloeg. Kost me een nieuwe zuiger en kleppen, incl. arbeid die kon er niet vanaf .... het kon namelijk niet aan hem liggen. De kosten zijn ingeschat rond de 800, terwijl ik dezelfde dag 300 had neergetikt voor de beurt (ivm startproblemen en nieuwe keerringen in de voorpoot).

Dat weekend werd het ook nog eens 23 graden, zonnetje erbij maar geen motor. Wel een kater. Succes in ieder geval. Mijn mening is dat die dealers doen alsof het heel normaal is. Crossers rijden toch ook elk seizoen op 2 motoren :Z
 
Ik heb gezamelijk met mijn vriendin besloten een voorstel te doen aan Bon.
Aankomende zaterdag ben ik (als alles goed gaat) de eigenaar van een nieuwe Husky sm 450 model 2004. Inclusief 2 jaar garantie ongeacht de km's. (dus zelfs als hij na 30 km kapot gaat dan heb ik wel garantie).
Kan ik eindelijk weer rijden op een fijne Supermotard
;)
off topic: hmmmm, heb jij je ook al laten omlullen door Paul naar een Husky??
 
ik vind t geen echt slecht e deal, maar persoonlijk zou ik ook de onderdelen kopen (voor 50% geloof ik?) en proberen om em zelf op te lappen of met de hulp van iem anders (was dat Timon?)
voordeel dan is wel dat je weet hoe de binnenkant eruit ziet als ie weer in elkaar zit.

iig veel succes ermee. hoop dat je snel weer kan rijden.
gr
 
450 euro klinkt niet als heel onredelijk voor de hele reparatie, maar dit zou na 30 km nooit mogen gebeuren. Tenzij hij bij de verkoop erbij heeft gezegd dat hij geen idee had hoe het motorische gedeelte was en je de hele bakfiets voor eigen risico neemt.

Je mag van een dealer toch verwachten dat je een redelijk produkt afneemt. Anders kun je je net zo goed laten oplichten door een particulier. Maar ik hoop dat iedereen weer wat heeft geleerd...
 
ik vind t geen echt slecht e deal, maar persoonlijk zou ik ook de onderdelen kopen (voor 50% geloof ik?) en proberen om em zelf op te lappen of met de hulp van iem anders (was dat Timon?)
voordeel dan is wel dat je weet hoe de binnenkant eruit ziet als ie weer in elkaar zit.

iig veel succes ermee. hoop dat je snel weer kan rijden.
gr



Dat heb ik hem afgeraden, hij moet het daar laten maken en duidelijke afspraken maken omtrend de reparatie.
Want als er wat fout gaat als ik het monteer, waar ik niks aan kan doen. Bijvoorbeeld verkeerde spullen of bigend lager loopt er uit of zoiets dergelijks.
Dan zal hij ons de schuld geven dat wij het niet goed gedaan hebben en bewijs dan maar eens dat het niet zo is.
 
Dat heb ik hem afgeraden, hij moet het daar laten maken en duidelijke afspraken maken omtrend de reparatie.
Want als er wat fout gaat als ik het monteer, waar ik niks aan kan doen. Bijvoorbeeld verkeerde spullen of bigend lager loopt er uit of zoiets dergelijks.
Dan zal hij ons de schuld geven dat wij het niet goed gedaan hebben en bewijs dan maar eens dat het niet zo is.
:^

Zoiezo hoeft ie in het aanbod van Van Erp alleen de kop reparatie en de onderdelen te betalen. Dit is Mike ook kwijt als ie de reparatie door Timon laat doen. Kortom, hij is dan nog steeds hetzelfde kwijt, maar hij heeft niks om op terug te vallen als er nog wat mis is en het heeft hem/Timon een hoop meer eigen tijd gekost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan