@#@!@%* kut, scheurtje in remklauw, lassen mogelijk?

Sappie

Die hard MF'er
29 jun 2008
564
0
Amsterdam
Het zit me gvd ook niet mee met sleutelen de laatste tijd. Eerst remmen die niet fatsoenlijk ontlucht willen worden, en nu een scheur(tje) in mijn remklauw :( .

Het scheurtje is maar vrij klein (nog geen centimeter lang) en zit bij het gat voor het ontluchtingsnippel. Geen idee hoe het kan, nippel heb ik niet te strak aan gedraaid, ineens was het gewoon *krak* en toen zat er een scheur '( . Kan dit nog gelast worden? Ik hoop het wel, anders ben ik echt goed chagrijnig de komende tijd B|
full
 
Geen idee of het goed lasbaar is, maar zou je de remklauw daarna nog vertrouwen dan? Zomaar een gewetensvraag...

Zou 'em zelf zo ver mogelijk weggooien en een tweedehandsje op de kop proberen te tikken.
 
vraag het eens bij een lasbedrijf, deze mensen kunnen je wel vertellen of het lasbaar is.
het is geen deel waar echt kracht op komt te staan.
als het nu nog niet lekt is het misschien te repareren.
de vraag is alleen of ze willen het doen i.v.b met aansprakelijkheid.
 
vraag het eens bij een lasbedrijf, deze mensen kunnen je wel vertellen of het lasbaar is.
het is geen deel waar echt kracht op komt te staan.
als het nu nog niet lekt is het misschien te repareren.
de vraag is alleen of ze willen het doen i.v.b met aansprakelijkheid.

Is bij de ontluchtingsnippel,komt net zoveel druk op als de remcylinders wet van pascal

Hydraulische systemen werken onder andere volgens de wetten van de hydrostatica, de leer van vloeistoffen in rust, waarvan het grondbeginsel de Wet van Pascal is. Blaise Pascal formuleerde zijn wet als volgt: '

De druk in een gecomprimeerde in rust zijnde vloeistof plant zich in een gesloten vat in alle richtingen gelijkmatig voort'.

niet mee klooien :N
 
Nou ik heb net geprobeerd met zo'n slangen klem die je aandraait met een schroevendraaier het scheurtje "dicht" te trekken. Goed strak vast gezet, ontluchtingsnippel er in, en hij lekt geen druppel, ook niet bij maximaal hard knijpen. Dus lekken zal het probleem niet zijn, want ook al is de las niet 100% dicht, als het nippel maar goed aangedraaid kan worden sluit het nippel de boel af.

Zonder slangenklem lekt hij wel, omdat je dan het nippel niet goed vast kan draaien. Ik denk dat ik het toch maar ga proberen te laten lassen (in ieder geval tijdelijk), mocht het dan ook maar iets lekken, koop ik een andere remklauw. Ik ben het met jullie eens dat remmen zeer belangrijk zijn, maar om nou meteen de om één klein haarscheurtje de boel te vervangen gaat mij wat ver... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel alu gelast, maar dit is een akelig vervelend plekje....
Er zit onder de ontluchtingsnippel een conisch afdichtvlak, dit mag in géén geval beschadigen, terwijl de las er toch diep ingelegd moet worden om eea redelijk betrouwbaar te krijgen.
Dat met die slangklem is gewoon een spelletje russisch roulette !!!!!!
Als je zélf graag dood wil is dat nog tot daaraan toe!
Maar als je daar een ongeval mee krijgt, en je zou bv mijn kind daarmee/daardoor aanrijden, dan sta ik niet voor de gevolgen in :N
 
@downsider, de druk is overal wel even hoog, maar toch is de kracht die er op uitgeoefent veel lager omdat de oppervlakte van het gaatje onderin het conische gedeelte veel kleiner is dan bij de remzuigers.
 
Conclusie: niet lassen en op zoek naar een vervang klauwtje :Y
Geluk bij een ongeluk: klauwtje wordt op veel modellen gebruikt! (Aprilia RSV, Tuono Moto guzzi Ducati)

Gevonden http://link.marktplaats.nl/207318797 !

Op eBay voor de helft van het geld:
http://cgi.ebay.de/Brembo-Bremszang...ryZ78487QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

en misschien nog wel goedkoper:
http://cgi.ebay.de/Brembo-P4-30-34-...ryZ49792QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Ducati-748-916-9...ryZ49792QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Ik heb al veel alu gelast, maar dit is een akelig vervelend plekje....
Er zit onder de ontluchtingsnippel een conisch afdichtvlak, dit mag in géén geval beschadigen, terwijl de las er toch diep ingelegd moet worden om eea redelijk betrouwbaar te krijgen.
Dat met die slangklem is gewoon een spelletje russisch roulette !!!!!!
Als je zélf graag dood wil is dat nog tot daaraan toe!
Maar als je daar een ongeval mee krijgt, en je zou bv mijn kind daarmee/daardoor aanrijden, dan sta ik niet voor de gevolgen in :N

Kan het altijd proberen toch? Conische vlak verrot = nieuwe klauw kopen '( .

Dat met die slangen klem was alleen een probeerseltje van mij, ik ga daar natuurlijk niet mee rijden, ben gekke henkie niet O-)

Ik heb trouwens dit model remklauw: http://www.marktplaats.nl/index.php...ginele-rechter-brembo-remklauw-serie-oro.html , dat is een andere als op het plaatje in de openingspost
 
Laatst bewerkt:
150 euro op marktplaats voor een ongebruikte. INcl nieuwe blokken. Ik weet niet wat een setje blokken kost, stel effe 30 euro, dan heb je voor 120 euri een hele nieuwe klauw. Moet je bij je dealer eens proberen.

Ik begrijp dat 150 euro best wel een hoop geld is, maar daar kom je wel overheen. Als je Paul Ritzen z'n kind aanrijdt niet.
En dat geldt ook voor mijn kinderen.....
 
Het zit me gvd ook niet mee met sleutelen de laatste tijd. Eerst remmen die niet fatsoenlijk ontlucht willen worden, en nu een scheur(tje) in mijn remklauw :( .

Het scheurtje is maar vrij klein (nog geen centimeter lang) en zit bij het gat voor het ontluchtingsnippel. Geen idee hoe het kan, nippel heb ik niet te strak aan gedraaid, ineens was het gewoon *krak* en toen zat er een scheur '( . Kan dit nog gelast worden? Ik hoop het wel, anders ben ik echt goed chagrijnig de komende tijd B|[afbeelding]


Ik heb een jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt met 1 van mijn voorremklauwen.
Ik sleutel al jaren en weet zeker dat ik niet teveel kracht zette, volgens mij was t zelfs bij t eraf draaien.
Toen opeens t hele stuk waar de ontluchtingsnippel indraait afbrak.
Toen heb ik ook even 2 sec overwogen of dit te maken viel.
Maar zoals hier al meer is gezegd, doe het niet!
Je leven is je toch zeker meer waard als een remklauw?
Je kan je motor beter tijdelijk in de garage zetten als tijdelijk blijven rondrijden met een lapmiddel.
 
Je boort het gat nog wat dieper en tapt er wat meer draad in.
Van hieruit niet te zien of je daar ruimte voor hebt.
Afsluiten kan ook nog met een ander type ontluchtingsnippel met een kogeltje onderin het gat ipv afsluiten op het conische vlak.

En een banjobout met ontluchtingsnippel monteren?

Niet geschoten is altijd mis.
 
Misschien lekt ie nu nog niet, maar als 't verder scheurt zal je zien dat ie lekt op het moment dat je de remmen het hardst nodig hebt... iets met Wet van Murphy

Hij lekt nu wel, omdat het ontluchtings niet goed vast gedraaid kan worden, de remvloeistof komt langs het nippel. Verder scheuren wil ik juist tegen gaan door het te laten lassen, maar aan de reacties hier op het forum te zien ben ik dan een kindermoordenaar O-) .

Ik ben net even langs een lasbedrijf hier in de buurt geweest, hun reactie: ow dat kunnen we wel lassen, laat maar achter die klauw, kun je hem vanmiddag weer ophalen *O* . Ze gaan eerst proberen de scheur van buiten af dicht te lassen, als dat niet lukt van binnenuit dicht lassen en nieuw schroefdraad tappen, als het conische vlak dan verneukt is kost het me niets :} . Aan de binnenkant (bij het schroefdraad) is de scheur echt maar 1 mm ofzo, stelt niets voor. Nieuwe klauw was volgens de lasser daar (ook een motorrijder) alleen nodig als de boel toch nog begon lekken, no way dat het ontluchtings nippel er uit gaat knallen ofzo.
 
Hij lekt nu wel, omdat het ontluchtings niet goed vast gedraaid kan worden, de remvloeistof komt langs het nippel. Verder scheuren wil ik juist tegen gaan door het te laten lassen, maar aan de reacties hier op het forum te zien ben ik dan een kindermoordenaar O-) .

Ik ben net even langs een lasbedrijf hier in de buurt geweest, hun reactie: ow dat kunnen we wel lassen, laat maar achter die klauw, kun je hem vanmiddag weer ophalen *O* . Ze gaan eerst proberen de scheur van buiten af dicht te lassen, als dat niet lukt van binnenuit dicht lassen en nieuw schroefdraad tappen, als het conische vlak dan verneukt is kost het me niets :} . Aan de binnenkant (bij het schroefdraad) is de scheur echt maar 1 mm ofzo, stelt niets voor. Nieuwe klauw was volgens de lasser daar (ook een motorrijder) alleen nodig als de boel toch nog begon lekken, no way dat het ontluchtings nippel er uit gaat knallen ofzo.

Je moet geen vraag stellen als je niet wil luisteren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan