kut spijkers !!

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
dit had ik weer :-(

lekker me motor schoonmaken vanmiddag toen zag ik in mijn achterband iets uitsteken en ja jullie raden het al.....

een vette spijker en die band was net nieuw
ik naar de motorzaak gereden en daar hebben ze er naar gekeken en die band was dus echt niet meer te redden....

niewe banden laten monteren weer 800 piek weg

voorband was al aan vervanging toe maar achter nog zeker niet

dus nu mijn vraag is het mogelijk om in die oude band iets van een propje te laten schieten? om er nog mee te kunnen rijden of is dit af te raden?

de monteur zei dat het niet kon

trouwens ik heb een cbr 600 f2
 
nee was ook niet de bedoeling eigenlijk
ik dacht dat ie nog wel te maken was dus ben er meteen heen gereden
ik rij woon werk dus ze hadden nog een half uurtje om nieuw rubber om te leggen moet maandag toch echt weer naar de baas toe :-(
 
Een paddestoel op sticker van binnenuit is betrouwbaar, gewoon een prop van buitenaf zou ik niet doen.

Ik kwam er ook achter dat ik een lekke band had, maar ja, had ik vorige week al opgeburnd.

gizzmo_r1_burnout-3.jpg
 
zo n paddestoeltje gaat perfect...
toen ik me cbr1000f nog had...had ik dit ook ...gewoon nog 4000km met een parapluutje ingereden...gewoon weer als nieuw...

Een propje er in laten zetten maar een paddestoel is beter.
Mijn pa rijdt nog steeds met een prop in zijn achterband ( VFR )
 
Ik heb ooit mijn band laten plakken. Van binnen een patch op het gat. Valt er nooit meer uit. Werkte prima en koste nog geen 3 tientjes (guldens). Werkt alleen voor de achterband, voorband is veel te gevoelig als de spijker een kabeltje heeft gemold.
Nadeel van een plug is dat je het gat groter moet maken, met alle schade aan de kabeltjes van dien.
 
ben ik niet de enige in iedergeval

ik heb er al weer een nieuwe om die alweer 6000 km ver is (bt 020) en nog steeds aardig wat profiel heeft komt denk ik door 95 pct wwon werk verkeer.

maar als ik jou was zou ik even een rekensommetje maken

kijk hoe oud die band is, is ie nog goed dan een parapluutje van binnen uit erin laten zetten..
 
Ik heb berichten gelezen van rijders die nog duizenden kilometers met een gerepareerde band hebben gereden. Voorwaarden: de gordels mogen niet (te veel) beschadigd zijn en de band moet professioneel (= van binnenuit) worden gerepareerd. Voor motoren die minder eisen stellen aan de band (dus geen zware toerfietsen of snelle racers) kan evt. een binnenband geplaatst worden. Stel je hogere eisen aan je band dan krijg je met een binnenband kans op problemen!

Het veiligst is overigens een nieuwe band.

Erwin
 
Ik heb berichten gelezen van rijders die nog duizenden kilometers met een gerepareerde band hebben gereden. Voorwaarden: de gordels mogen niet (te veel) beschadigd zijn en de band moet professioneel (= van binnenuit) worden gerepareerd. Voor motoren die minder eisen stellen aan de band (dus geen zware toerfietsen of snelle racers) kan evt. een binnenband geplaatst worden. Stel je hogere eisen aan je band dan krijg je met een binnenband kans op problemen!

Het veiligst is overigens een nieuwe band.

Erwin
De grens is een gat van +/- 3mm doorsnee geloof ik, het moet nl. ook nog opgeboord worden...
 
Ja.. spijkers kun je goed de pest van krijgen. Heb mijn rijbewijs nu 3 weken. Na 1 week de eerste band naar de klote, was niet meer te redden. Nieuwe band gekocht en 4 dagen later weer een (nu gelukkig heeeeel klein spijkertje) en die is nu van binnenuit gerepareerd. Nou maar afwachten hoe het verder gaat want iedere week een nieuwe band of laten repareren wordt je niet echt vrolijk van. ;(

Veel spikervrije kilometers toegewenst..

Bert
 
Gewoon plakken van binnen uit en gaan
Zou alleen niet het circut op gaan want de meeste lijmen gaan los met hitte dus de kans is groot dat hij dan los gaat ( daar heb ik geen ervaring mee trouwens )
Voorheen reed ik alleen maar op geplakte banden
Lekker goedkoop
Kreeg ze gratis
En ik reed er rustig 280 mee geen probleem
Nu plakken ze ze allemaal
De dure tijd is aangebroken :(
Ze vonden het niet leuk dat ik ze voorbij kwam met hun geplakte band :]
Dus plakken zolang als het kan
 
Terug
Bovenaan Onderaan