Kut vangrails, weer dode...

eugene

MF veteraan
11 feb 2003
3.630
0
kortrijk, belgium
belt er mij vanochtend iemand op, zegtie dat er een kerel van in de streek gister is verongelukt op het klaverblad
ik ken die kerel niet persoonlijk maar heb hem al een paar keer ontmoet op cafee
toffe gast, reed met een prachtige duc748.....
ik neem ook af en toe dat klaverblad, dus het doet me weeral eens goed nadenken over dit alles
die vangrails in belgie, daar veranderen ze toch niets aan de eerste 10 jaar...
die kerel was slechts 26, hoe het juist gebeurt is is niet echt duidelijk, er was wel een groot remspoor te zien, zal alleszins wel niet te traag gereden hebben
tfeit is, met een andere vangrail had hij het misschien nog kunnen vertellen

moest dit even kwijt....
rip dieter sabbe
 
veel sterkte man! En wat betreft die vangrails ... :( Het kan ze echt geen ruk schelen dat dat motorijders doodt. Neen hoor, de snelheid moet naar beneden ... Ze zouden beter investeren in motorveilige vangrails dan in al die flitsbakken :(
 
veel sterkte man! En wat betreft die vangrails ... :( Het kan ze echt geen ruk schelen dat dat motorijders doodt. Neen hoor, de snelheid moet naar beneden ... Ze zouden beter investeren in motorveilige vangrails dan in al die flitsbakken :(
:^ Zo te zien zijn ze bij jullie in Belgie al net zo hypocriet als bij ons in NL.... '(

Op zich heb ik er helemaal niets tegen dat excessief rijgedrag (dus asociaal) wordt bestreden :X (kommaar, kommaar, kommaar }) ), maar dat flitsen t.b.v. de verkeersveiligheid, nee, daar stinken we zo langzamerhand niet meer in O-)
 
Laatst bewerkt:
misschien reed hij wel te rap....
maar stel dat er nu iemand met een gangetje van 50 uitglijdt over een oliespoor en tegen zo een vangrail terecht komt.....
pfffffff
 
veel sterkte man! En wat betreft die vangrails ... :( Het kan ze echt geen ruk schelen dat dat motorijders doodt. Neen hoor, de snelheid moet naar beneden ... Ze zouden beter investeren in motorveilige vangrails dan in al die flitsbakken :(

Elk oordeel kan verworden tot een vooroordeel! Het is pertinent onjuist om te stellen dat 'men' (hier bedoelt: de wegbeheerder)niets leert. In Nederland kan ik vaststellen dat men wel degelijk rekening houdt met het bestaan van motorrijders. Een goed voorbeeld is dat op het snelwegtraject van de A-16 (Moerdijkbruggen tot Belgische grens) dat nu onder reconstructie is ten gevolge van de aanleg HSL, alle afritten anders ingericht worden. Vangrailen zijn uit de buitenbocht verdwenen en staan alleen daar waar dat nog nodig is i.v.m. harde obstakels zoals brugconstructies. Tevens zijn de lichtmasten naar de binnenbocht verplaatst.

Men leert dus wel degelijk, maar wel dient er voortdurende druk uitgeoefend te worden op de wegbeheerders om ook dit veiligheidsaspect in ogenschouw te nemen.
 
Elk oordeel kan verworden tot een vooroordeel! Het is pertinent onjuist om te stellen dat 'men' (hier bedoelt: de wegbeheerder)niets leert. In Nederland kan ik vaststellen dat men wel degelijk rekening houdt met het bestaan van motorrijders. Een goed voorbeeld is dat op het snelwegtraject van de A-16 (Moerdijkbruggen tot Belgische grens) dat nu onder reconstructie is ten gevolge van de aanleg HSL, alle afritten anders ingericht worden. Vangrailen zijn uit de buitenbocht verdwenen en staan alleen daar waar dat nog nodig is i.v.m. harde obstakels zoals brugconstructies. Tevens zijn de lichtmasten naar de binnenbocht verplaatst.

Men leert dus wel degelijk, maar wel dient er voortdurende druk uitgeoefend te worden op de wegbeheerders om ook dit veiligheidsaspect in ogenschouw te nemen.

:^ Het duurt wel eventjes voordat er gang komt in de ambtenaren molen.. maar in Amersfoort heb ik eerste motor vriendelijke vangrail al gespot :} schijnt in heel provincie utrecht een project te zijn geweest :}

Het begin is er. :)
 
:^ Het duurt wel eventjes voordat er gang komt in de ambtenaren molen.. maar in Amersfoort heb ik eerste motor vriendelijke vangrail al gespot :} schijnt in heel provincie utrecht een project te zijn geweest :}

Het begin is er. :)

Omgeving Zeist heb ik er meerdere gezien. Mede dankzij de MAG.

(iedereen al lid hier???)
 
tfeit is, met een andere vangrail had hij het misschien nog kunnen vertellen

moest dit even kwijt....
rip dieter sabbe

Groot verlies, weer een jonge motorrijder.

Maar hoe kun je toch zo snel een klaverblad pakken als je weet dat er zulke vangrails opzitten? Dus om nu die vangrails de schuld te geven is wel wat naief. Als je normaal een klaverblad neemt, dan loop je veel minder het risico eronder te schuiven.

Andere kant van het verhaal is natuurlijk dat je ook om andere redenen dan hard rijden onderuit kunt gaan en onder zo'n rail terechtkomen. Dus wat mij betreft mogen die gevaarlijke rails er gisteren nog uit.
 
Een 39-jarige motorrijder uit Vlaardingen is dinsdagmiddag om het leven gekomen bij een aanrijding op de Marathonweg. Het slachtoffer reed in de richting van de Westlandseweg en botste tegen een personenauto die linksaf sloeg. De motorrijder werd met spoed naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht waar hij korte tijd later overleed.

En dit soort berichten kom je ook steeds vaker tegen helaas
 
Wat denk je dat de overheid liever doet? Veel geld ophalen met boetes of weinig geld uitgeven voor veiligere vangrails :(

Altijd weer ellendig om weer een dodelijk ongeluk te vernemen '( .
 
euh. als je te hard rijdt en dan onderuit gaat en in de vangrails beland vind ik dát niet de schuld van de vangrails (of diegene die em er neer heeft gezet).

begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk zwaar kl*te, maar hoe leuk klaverbladen ook zijn, met een vangrails ernaast is het gewoon niet handig om daar lekker schuin te willen gaan. 't is al link genoeg als je er met normale snelheid rijdt en er ligt zooi op het wegdek...
 
gisteren ook nog gepasseerd in kortryk richting ieper ,iedere motoryder die de dood tegen een vangrail vind is er een te veel belgie is een apenland....... :r
 
damn altijd klote om dit te horen...

Over welk klaverblad hebben we het hier?

klaverblad in gullegem kortrijk wevelgem

ik vraag me in feite af waarom ze er staan
als er een auto tegen vlamt kan deze vangrail maar weinig van de klap opvangen doordat hij echt niet groot, en er alleszins niet sterk uitziet
verder beland je dan gewoon in het gras of een struik....
 
euh. als je te hard rijdt en dan onderuit gaat en in de vangrails beland vind ik dát niet de schuld van de vangrails (of diegene die em er neer heeft gezet).

begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk zwaar kl*te, maar hoe leuk klaverbladen ook zijn, met een vangrails ernaast is het gewoon niet handig om daar lekker schuin te willen gaan. 't is al link genoeg als je er met normale snelheid rijdt en er ligt zooi op het wegdek...
Je hebt gelijk. Maar mocht er iemand die hardleers is het overleven doordat er een motorvriendelijke vangrail is geplaatst dan vind ik al het geld en moeite wat er in gestoken is om die vangrail te plaatsen meer dan gerechtvaardigd.
Daarbij kan je ook met legale snelheid jezelf onderuit rijden in een bocht en een vangrail komt met geen enkele snelheid lekker aan...
 
euh. als je te hard rijdt en dan onderuit gaat en in de vangrails beland vind ik dát niet de schuld van de vangrails (of diegene die em er neer heeft gezet).

begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk zwaar kl*te, maar hoe leuk klaverbladen ook zijn, met een vangrails ernaast is het gewoon niet handig om daar lekker schuin te willen gaan. 't is al link genoeg als je er met normale snelheid rijdt en er ligt zooi op het wegdek...


Ja ja ja, maar die vangrailsen worden neer gezet om de boel zogenaamd veiliger te maken.
Als ze nu toch geld willen besparen, laat ze dan helemaal weg.
Hang er anders een plaat onder, kan noot veel kosten tov van de rest van de vangrails
 
Ik vind dat deze discussie al in meerdere topics gevoerd wordt. Laten we deze on topic houden.

R.I.P. Altijd erg om dit soort berichten te horen. En TS, sterkte aan jou en de nabestaanden.
 
Ja ja ja, maar die vangrailsen worden neer gezet om de boel zogenaamd veiliger te maken.
Als ze nu toch geld willen besparen, laat ze dan helemaal weg.
Hang er anders een plaat onder, kan noot veel kosten tov van de rest van de vangrails

jip, ze hebben gewoon geen enkel nut!zeker niet op die klaverbladen!
 
Ik vind dat deze discussie al in meerdere topics gevoerd wordt. Laten we deze on topic houden.

R.I.P. Altijd erg om dit soort berichten te horen. En TS, sterkte aan jou en de nabestaanden.

yes

rip dieter
;(


had graag veel reacties, dan kan ik dit eventueel overhandigen aan de familie als steunbetuiging.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan