Kutdag zonder M-F en met brik

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
[me]De Highlander wou het eigenlijk geheim houden dat zijn brik stuk was, maar max heeft het toch al verklapt, dus hierbij biecht hij het verhaal maar op.
[/me]



Nou, het was weer een lekker dagje gisteren.
Eerst op mijn werk een beetje zitten vervelen omdat het motor-forum plat lag.

Zonder m-f verveeld het snel op het werk, dus ik ging wat eerder weg. Ik moest nog ff wat ophalen in de binnenstad van Utrecht, dus dat kon ik mooi doen.
Eind van de Caterijnesingel sta ik voor het stoplicht. Ik knijp mijn koppeling in en “knak” mijn koppelingskabel schiet los. Motor naar de kant geduwd. En neergezet.
Peukie opgestoken om eens rustig te bedenken wat ik zal doen. Zonder koppeling naar huis is klote want er zijn zoveel stoplichten onderweg waar je de motor dan telkens moet uitzetten op de remkracht en weer wegrijden op de startmotor. Wegenwacht duurt altijd zo lang voordat ze er zijn, dus dat is ook klote.
Plotseling zie ik Nitromax langs rijden in zijn truck. Hij zag me niet staan, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Hij is ook al op leeftijd en dan worden de oogjes ook wat slechter.
Maar ik bedacht me daardoor wel dat ik maar 200 meter van skin-art vandaan zat. En dat het wachten op de wegenwacht veel minder erg is als je een bakkie koffie en een praatje hebt.

Dus de motor naar skin-art gereden over het fietspad, en daar de wegenwacht gebelt.
Wegenwacht kon me niet helpen dus de sleepwagen kwam. Motor opgeladen en op naar huis.

Vandaag mijn laatste werkdag dus in de vakantie kan ik eens gaan kijken waarom de kabel is losgesprongen en het zooitje repareren.

Max, bedankt voor de koffie
 
Plotseling zie ik Nitromax langs rijden in zijn truck. Hij zag me niet staan, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Hij is ook al op leeftijd en dan worden de oogjes ook wat slechter.
:X
full

Max, bedankt voor de koffie
:}
 
Ben ooit van Vlissingen naar huis (Valkenswaard) moeten rijden zonder koppeling :+ Nou rijd ik wel een 250 tweetakt, dus dat duwt lekker aan.

Ik denk dat je het zo gemaakt hebt. Die dingen kunnen gewoon slijten. Succes ermee.
 
Die Max loopt toch gewoon over van hulp-aanbieden hè............. '( .......


:} :}
 
Das een goeie 170 km? Flink eind om te rijden zonder koppeling :)

Das idd een flink stuk, maar ik denk dat het wel gaat als je eenmaal op de snelweg bent.

Ik ben op mijn ouwe suzuki ook wel eens mijn versnellingspook verloren op de snelweg. Het laatste stuk door de stad in zijn vijfde versnelling is ook lastig. Je trekt dan verdomd lastig weg bij de stoplichten in zijn vijfde versnelling.
 
Goed anticiperen en een snelwegroute zoeken, kom je een heel eind.
Wat ook wel kan werken bij een stoplicht:
Gewoon in neutraal zetten, ietsje vooruit duwen en dan gewoon in de 1 tikken.
 
Goed anticiperen en een snelwegroute zoeken, kom je een heel eind.
Wat ook wel kan werken bij een stoplicht:
Gewoon in neutraal zetten, ietsje vooruit duwen en dan gewoon in de 1 tikken.
Ben ook wel eens met een kapotte koppelingskabel de halve stad door moet crossen, maar die tip van jou werkte echt niet hoor. Niet in z'n 1 en ook niet in z'n 2. Misschien dat je zo'n lichte buikschuiver hard genoeg aan kunt duwen, maar met een echte motor redt je dat dus echt niet. :+
Gewoon stilzetten en weer gaan rijden op de startmotor.

Lopen met een brik van 250 kg is ook niet echt grappig B|
 
Heb mijn 1340 harley wel eens aangeduwd .Lopen,rennen,nog harder rennen.erop springen koppeling los...plof plof.
 
Heb mijn 1340 harley wel eens aangeduwd .Lopen,rennen,nog harder rennen.erop springen koppeling los...plof plof.

"Ik knijp mijn koppeling in en “knak” mijn koppelingskabel schiet los."

Nu datzelfde geintje nog eens proberen met een 1340 en dan niet de koppeling inknijpen vooraleer je begint met rennen.

Zweten... :+
 
Heb mijn 1340 harley wel eens aangeduwd .Lopen,rennen,nog harder rennen.erop springen koppeling los...plof plof.
Met een Vmax duwen als je accu leeg is en er staan 30 man te kijken die niks doen is ook afzien :( ( op 2 manieren zelfs )
 
Nou, hij is weer gemaakt. Eerst ff vakantie gehouden en afgelopen zaterdag het brik weer in elkaar geschroefd. Het haakje waar de koppelingskabel in de blok aan vast haakt was gewoon afgebroken.
De schade viel dus wel mee, en mijn versnellingbakolie is ook weer eens vernieuwd.

Ik wou eigenlijk ook nog een nieuwe (kortere) koppelingskabel kopen. Maar zo'n kl@tekabel zou op € 55,-- komen. Dat vond ik als zuinige hollander teveel geld, dus ik heb mijn te lange kabel maar weer eropgezet.
 
Fijn dat ie weer gemaakt is...en dat zonder €55,-..... 8-)

;)

Rest koste ook al genoeg hoor.
8,-- voor een pakking = te doen
maar 12,-- voor zon klein kloteschakeltje is eigenlijk belachelijk, maar ja je hebt hem wel nodig.
olie weet ik niet meer, maar dat viel wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan