Kwak daar maar neer

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Leg ik me daar zomaar even mijn motor op 1 oor :(
Ik vertel even hoe stom :
Motor stond in de garage op een paddocksteun , i.p.v. zijn zijstandaard.Die steun had ik net gekocht namelijk.Als ik mijn motor naar buiten rol , loop ik altijd rechts van mijn motor , hij staat namelijk met de neus naar de deur en met de linkerkant tegen de muur geparkeerd.
Dus ik rol hem zoals gewoonlijk naar buiten , en laat hem rustig naar links zakken.Tot ik me bedacht , goh hoort ie niet op zijn standaard te staan nu?En dan is het te laat.Ik hield em niet meer , en legde hem rustig op 1 oor. |( |( |(
Het was zeker nog vroeg :z , de zijstandaard had ik dus ingeklapt omdat ie op die paddocksteun stond.Gelukkig was de enige schade een paar kleine krasjes op het carterdeksel.
En dan met een lekker gevoel rijden ook.
Dezelfde dag: vriend van me staat links naast me , rijd rustig weg en maakt een bochtje naar rechts.Motor slaat af , en hij legt em ook subtiel op 1 oor.Alleen wel tegen mijn motor aan ;(
Gelukkig (weer) iets wat meevalt , krasjes op de kap die met een lakstift denk ik wel weg te werken zijn.
Mooi kloten alsnog.
It's one of them days......
 
Heb ik ook eens gehad met mijn blackbird: rij een stoepje op en maak een scherpe bocht naar rechts (stapvoets), schiet ie uit de versnelling (1e), voetje er bij, maar ik hield hem niet en hij viel heel zacht op de grond (ik werkte wel tegen, het ging dus heel langzaaam)...

Dom hè?
 
Er zijn van die dagen he, die je maar beter de hele dag in bed kan doorbrengen...
 
Telt bijna ook? Was ook met een paddock stand aan het hobbien. Had alleen het geluk dat ik hem nog net op kon vangen en dat m'n pa in de buurt was om hem mee recht te trekken.
 
Nog nooit neergelegd, ook alleen nog maar rijlessen examen en een proefrit van een minuut op 40 gemaakt.

Wel bijna neergelegd toen de motor afsloeg tijdens proefrit toen ik eventjes probeerde te keren op de weg maar gelukkig is het een licht dingetje en kon 'm nog wel tegenhouden.
 
Telt bijna ook? Was ook met een paddock stand aan het hobbien. Had alleen het geluk dat ik hem nog net op kon vangen en dat m'n pa in de buurt was om hem mee recht te trekken.
Telt idd als nooit , helaas was mijn pa net ff te ver weg.Hielp me wel ff om em weer rechtop te krijgen.... :}
 
1x bijna neergelegd. Ik had hetzelfde als die maat van je, maak langzaam een bochtje en motor slaat af.

Ik hoop trouwens dat Raging R6 ook nog ff reageert, die heeft weer hele andere opvattingen over 'neerleggen' :) :)
 
alleen vroeger mijn brommer 1x neergelegt, heel zachtjes. Dus geen schade. Motoren nooit op de grond neergelegt.
 
De cat heb ik met veel moeite nog overeind kunnen houden bij een "bijna kwak moment"

spierpijn dagen erna...

De diversion heb ik een keer zachtjes moeten neerleggen met weinig schade.
 
Ik zelf nog nooit neer gelegd :) Maar blijft wel uitkijken met die fijne ducati standaard. Ik vind 'm wel handig maar je moet iedereen waarschuwen die even op je motor gaat zitten dat dat ding automatisch inklapt. Als ze dat niet weten zou het wel eens fout kunnen gaan :(
 
1 keer, bij de pomp, wilde 'm op z'n bok zetten, maar dat mislukte dus. Net op het moment dat ie er bijna was, besloot ie terug op z'n 2 wieltjes te springen en van mij af te vallen. Vervolgens is ie met z'n spiegel tegen de pomp tot rust gekomen, zonder zichzelf te bezeren... :)
 
In Noorwegen bij een tankstation tijdens het keren gestopt zonder de motor recht te trekken. Vervolgens ontdekt dat de motor te zwaar werd voor mijn kippenkrachtjes. Schade: balletje op het eind van de remhendel afgebroken. Heb 3000 km met een ingekorte remhendel gereden voordat ik weer terug was in Nederland...
 
Nog nooit neer hoeven leggen. DE kracht om hem weer op te trekken.
Komt omdat ik vrouw ben ;)
 
Door bzn op 09-03-2002 10:57
Zal ik het nog even erger maken?
Haagse Courant 04-03-2002

Quote:
Zoetermeer - Een 39-jarige vrouw uit Gouda is zaterdagochtend gewond geraakt bij een 'motorongeval' in Zoetermeer.

Ze brak in de showroom van Hans van Wijk Motoren haar linkeronderbeen, toen de motor waarop ze zat omviel. Ze is overgebracht naar het Westeinde ziekenhuis in Den Haag.

Kan ook alleen een vrouw gebeuren

Edit van mijn kant: oh ja? |(


Door Dragon op 10-03-2002 21:07

Overkomt ook mannen hoor,zag nog op de motorbeurs zo,n stakker die al zittend op de motor even de zijkant wilde bekijken.
Twee verkopers moesten 'm uit de motor ernaast houden,was toch bijna 't wel bekende domino effect geweest!
-----------------------------------------------
I rest my case
 
Laatst bewerkt:
1 keer neergelegd tijdens keren op de weg. Had er even geen rekening mee gehouden dat de weg schuin afliep. |( Geen schade gelukkig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan