Kwak krijgt nieuwe remklauwen

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
1
Den Bosch
Als voorbereiding op het turbo-geweld O-) (jaja, het duurt allemaal wat langer dan gepland, maar gaat toch komen), worden de remmetjes alvast verstevigd. Voor zover je kan spreken over slappe remmen op dit moment :X

Op dit moment is Leo bezig om nieuwe 6 zuiger remklauwen door middel van een handgemaakte adapter passend te maken. Ik kan niet wachten op het resultaat. Stoppie power kan mij niet genoeg zijn. The ultimate braking power (mother of all brakes)is coming up;

-Kwak schijven (zijn standaard al toppie)
-Tokico 6 zuiger jongens
-alu adapter om de Tokico's passend te krijgen op de upsidedown pootjes
-stalen remleidingen (zaten er al op)
-raceblokken
-Brembo radiaal rempomp voor snoeihard vertragen en toch controle
-spiegels opgepoetst om te zien of er nikx achter me zit wanneer ik vertraag 8-)

Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Zal echter nog een weekje moeten wachten op het resultaat. Tot die tijd, geen rijden '(
 
Wat voor remklauwtjes dan, denk, staat wel een piccie bij, maar helaas.

En weet je zekers dat je geen andere schijfjes neemt??? 5/6 mm gietijzer of zo
 
full


:P :P
 
ik had op mijn EFE ook 6 pots tokico's op GSX-R schijven, zachte blokkies en een rempomp van Nissin.........jezus wat remde dat hard, zelfs op een motor van (droog) 235 kilo.....
 
kannie onderhand is fatsoenlijk op zijn voorwiel rijden,

ik doe alles met 1 klauw! 4 zuigertjes! en een schijfje!... 8-)

SIMG1659.jpg


kind kan de was doen.... ammel overkill voor wannabees :+
 
Zijn Wave's nix voor je?
Hmm.. Volgens mij remmen waves gene ene fuck harder. Alleen zul je minder snel last van fading hebben, door het verbeterde koelvermogen, en het ziet er megastrak uit.
Maar harder remmen?
Laat me daar eerst maar eens bewijs van zien dan.. en geen placebootjes graag :P
 
Hmm.. Volgens mij remmen waves gene ene fuck harder. Alleen zul je minder snel last van fading hebben, door het verbeterde koelvermogen, en het ziet er megastrak uit.
Maar harder remmen?
Laat me daar eerst maar eens bewijs van zien dan.. en geen placebootjes graag :P
ALS ze harder remmen komt het door het materiaal.. dat kan wel degelijk meer wrijving geven. Ouderwets giet- of smeedijzer remt nog altijd het hardste, maar roest als de ziekte.. daarom dat de fabrikanten allemaal RVS toepassen. Maar in de racerij daarentegen.... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan