Kwalijkzakie 250LTD. Een heel klein projectje

Heerlijke motorretjes. Ik heb er twee. De ene is prima in orde maar die andere heeft een probleempje. Achter het vliegwiel zit een tandwiel wat weer met een ketting is verbonden met de startmotor. Dit tandwiel zit los. Waarschijnlijk zijn de boutjes waarmee hij vastzit aan het vliegwiel losgekomen. Er zat ook slijpsel in de olie. De boutjes zijn er niet helemaal uitgekomen. Wat er precies aan de hand is weet ik pas als ik het vliegwiel eraf heb. Die zit nogal vast. Ik heb een poulietrekker erin gedraaid (is in feite gewoon een bout) maar het is nog niet gelukt om hem los te krijgen.

Menno
 
Hoi halflive bedankt voor je reaktie. Het is gelukt om hem los te krijgen. Een zorgvuldiger gemaakte vliegwieltegenhouder en een verlengde arm op de poulietrekker heeft het voor elkaar gekregen.

De vrijloopkoppeling was sterk beschadigd en er vielen wat losse onderdeeltjes uit. Gelukkig heb ik al contact met iemand die de defecte onderdelen heeft.
DSC00231.JPG
 
Bedankt Bosso. Ik ben zeer met de Kawa's in mijn sas. Licht van gewicht maar groots in daden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben d'r uit. Deze motor gaat in de verkoop omdat 't beestje veel te klein is voor mij. '(
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het wel begrijpen. Echt veel power zit er niet in. Ik rij ermee door de polder en op 80 km wegen. Dan rijdt hij heel soepel en licht. Of bedoel je dat hij te klein is voor je lichaamslengte ? Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik heb ook een Honda CM400T en die is wel een stuk groter. Een stuk krachtiger ook. Hiervoor had ik een CB750C. Die is wel een stuk zwaarder. Dan vind ik die 400 lekkerder rijden. Krachtig maar toch handzaam.
 
Zoweeej, ruim 2 jaar geleden dat ik hier nog geweest ben.

Maar ik ga hier nu even verder daar ik in een ander topic teveel ruis ontvang omtrent dit projectje. Eergisteren het dametje weer eens naar buiten gereden, om te kijken of ze nog wou starten. Nee dus. B| De carburateur 2 keer gereinigd, en nog geen resultaat. Ja, op het laatste beetje remmenreiniger enig kuchjes.
Vandaag met 2 volle bussen binnen bereik verder gegaan, en tot de ontdekking gekomen dat de stationair sproeier verstopt zat. Verstopt in de trant van dicht, niet onvindbaar. ;)
Heel dun staaldraadje er doorheen gepield, en warempel ook dit is weer open.
Moet wel zeggen, dat zo'n oud dametje op remmenreigiger een bijzonder zware stem heeft zonder uitlaat. O-)

Nu eerst een biertje.
 
Maar goed, het oude dametje loopt weer! *O*
Ik heb wel de dikke BMW schoorsteen er terug op gezet. De originele (en ook oude) uitlaat die ik laatst heb gekocht past niet. -O-
Na de bocht zit er nog een stuk van de oude uitlaat, en die krijg ik er niet vanaf.
 
Maar goed, het oude dametje loopt weer! *O*
Ik heb wel de dikke BMW schoorsteen er terug op gezet. De originele (en ook oude) uitlaat die ik laatst heb gekocht past niet. -O-
Na de bocht zit er nog een stuk van de oude uitlaat, en die krijg ik er niet vanaf.
Je had hem toch geruild een maand terug?
 
Heb ook een (custom) ltd250, binnenkort met kickstarter ;) lekker weer door de polder van het voorjaar.
Gr, Rw
 

Bijlagen

  • 20190720_193718.jpg
    20190720_193718.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 17
  • 20190719_220512.jpg
    20190719_220512.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan