kwaliteit asfalt Eifel

al doende leert men inderdaad, je komt er vanzelf wel achter dat je ook op slecht asfalt nog behoorlijk veel gas kan geven. dat je banden af en toe een stapje opzij zetten betekend niet dat je direct op je plaat gaat.

ik heb pas 2 maanden mijn rijbewijs, en inderdaad, al doende leert men. Als je een jaar verder bent kijk ik er waarschijnlijk wel anders tegen aan. Dan zal dat asfalt wel nog steeds slecht zijn en zal je er ook soms last van hebben (ligt er aan hoe slecht de weg is) maar dan zit je in ieder geval een stuk relaxter op de moto.
Aan mijn banden heeft het allemaal niet gelegen, die hebben echt prima weggedrag. Bij mijn vriend zag het er, vooral bij spoorvorming, behoorlijk slingerend uit, maar die heeft bredere banden en die 'zoeken' meer. Mijn vriend rijdt al een stukkie langer, dus die moest af en toe wel eventjes op mij wachten. Maar echte liefde overwint alles, haha :)
 
Wij waren in juli/augustus in de zuid-eifel (tussen bitburg en echternach) en wij vonden ook dat sommige wegen zeer slecht onderhouden waren terwijl andere wegen wel zo glad als een laken waren.

lekker belangrijk, alles bij elkaar heel veel heerlijke km's gemaakt. Soms iets harder en soms iets zachter gereden.

Oja ik heb op www.eifel-motorrad.de een gratis motortourkaart aangevraagd, ik vond de wegen op die kaart aangegeven beter dan op de gok touristisch rijden.
We gaan volgend jaar zeker weer.
 
Wij waren in juli/augustus in de zuid-eifel (tussen bitburg en echternach) en wij vonden ook dat sommige wegen zeer slecht onderhouden waren terwijl andere wegen wel zo glad als een laken waren.

lekker belangrijk, alles bij elkaar heel veel heerlijke km's gemaakt. Soms iets harder en soms iets zachter gereden.

Oja ik heb op www.eifel-motorrad.de een gratis motortourkaart aangevraagd, ik vond de wegen op die kaart aangegeven beter dan op de gok touristisch rijden.
We gaan volgend jaar zeker weer.

thanks voor de tip, heb de site gelijk bij m'n favorieten gezet. We gaan echt nog wel eens vaker naar de Eifel. Vanuit Nederland is het goed te doen om naar de Eifel te rijden. Bij Aachen de snelweg af en dan lekker binnendoor (256 geloof ik), mooie weg, mooi asfalt :)

Wij hebben ouderwerts op de kaart gereden. Dit ging eigenlijk ook prima. Alleen wilden we een dagje via Lux. naar de Moezel rijden en toen zijn we midden in Trier beland, dat was iets minder.
 
In augustus 2 weken in de Hunsruck rondgetuft, das aan andere kant van de Moezel dan de Eifel. Asfalt is inderdaad niet altijd even mooi, maar wel erg goed te doen (anders dan belgie)


Ook trouwens een hoop B wegen die net opnieuw geasfalteerd waren.
 
Laatst bewerkt:
Onze ervaring is dat de Eifel beter asfalt heeft dan de Hunsruck maar het is waarschijnlijk net waar je rijd.
Stuur je net een leuke haarspeldbocht in en er liggen plakplaatjes(of grind) net in de bocht dan ben je niet blij maar dat komt gelukkig niet zo heel vaak voor.
Geef ons maar Duitsland om te rijden....heerlijk.

Gr Lia.
 
ook met slecht asfalt is het veeeeeeeeeeeeeeel leuker rijden in de Eifel dan in Nederland! Lekker rustig, veel bochten :)

:^

Wij waren de eerste week van september ook in de Eifel, omgeving Gerolstein / Prum (hotel in Bleialf). Veel nieuw en verder ook zeer bruikbaar asfalt, veel bochten, weinig koekblikken en ook veel mooie binnenweggetjes met kilometers lang geen zijwegen. *O*

Als je echt last hebt van een slecht wegdek, dan moet je misschien je bandenspanning in de gaten houden en je vering (opnieuw) laten afstellen. :)
 
Laatst bewerkt:
Als Zuiderling kom ik regelmatig in de Eiffel en niets te klagen over het asfalt.
Normaal gesproken rij ik Aachen-Brandt en dan richting Rursee, paar keer rondje Rurberg en de weg naar Woffelsbach en dan door omhoog, vervolgens aan de Rursee een worstje eten en dan nog wat tuffen. Asfalt is op dat stuk gewoon goed.
En natuurlijk zijn er ook stukken waar het minder is, dat heb je zelfs nog op het circuit soms.

Maar als tip de Luxemburgse Ardennen. Super rijden en super asfalt :}
 
Als Zuiderling kom ik regelmatig in de Eiffel en niets te klagen over het asfalt.
Normaal gesproken rij ik Aachen-Brandt en dan richting Rursee, paar keer rondje Rurberg en de weg naar Woffelsbach en dan door omhoog, vervolgens aan de Rursee een worstje eten en dan nog wat tuffen. Asfalt is op dat stuk gewoon goed.
En natuurlijk zijn er ook stukken waar het minder is, dat heb je zelfs nog op het circuit soms.

Maar als tip de Luxemburgse Ardennen. Super rijden en super asfalt :}

thanks voor de tip!

ik denk dat het meer noordelijke deel van de Eifel wel beter asfalt heeft dan het zuidelijke, is mij zelf ook opgevallen.
Wie weet gaan ze het daar volgend jaar opknappen :) Ze zouden toch niet met een ontmoedigingsbeleid bezig zijn?? Nee, grapje hoor. Ze verdienen zat aan motorrijders
 
Terug
Bovenaan Onderaan