kwaliteit per merk?

Hoe weet jij dat nou of ik geen jurist ben :? :+ ....

Hoe dan ook.... laten we alle vooroordelen t.o.v. alle merken (die ook in de motorwereld bestaan) hier even opnieuw bespreken. En TS helpt daaraan alvast mee door in de OP te beginnen. Dat is hetgeen waar ik op (re)ageer.

Maar goed... laat ik de verstandigste zijn: Zoeken

Daar komt wel een briljant topic uit. :P
Welke motor gast op motor-forum is nou in trek??

Grappig, die MF historie... _O-
 
Heb nog eens wat gekeken... Voor 6000 euro koop je een mooie honda vtr1000sp1/sp2. Dit zijn zeer betrouwbare motoren met een geweldige uitstraling en dito rijkarakter.
 
Serieuze reactie:

Wat voelen we ons weer aangevallen hier op het MF omdat TS met een voorbeeld van statistieken over auto's zijn vraag probeert te verduidelijken.. B| jammer.

Ik snap zijn vraag heel goed, zeker omdat hij aangeeft nieuw te zijn in de motorwereld.

Over algemene 'merkkenmerken' is op pagina 1 een serieus antwoord gegeven. En dat geldt absoluut niet als vaststaande feiten hoor mensen, dat snapt TS ook heus wel...

TS: Ik denk dat je er beter aan doet om van al die merken een model uit te zoeken wat je zou willen rijden en vervolgens op zoek te gaan naar TYPE-specifieke kwaaltjes. Supersportmodellen worden tegenwoordig om de 2 jaar gewisseld, vaak ook met compleet andere blokken en techniek. Je zult dus een type met een bouwjaar moeten kiezen en daarvan uitzoeken hoe de ervaringen met de techniek zijn.
 
Álle merken hebben hun tops/flops. Yamaha met de schakelvorkjes/bakken/scheuren in de cilinderwand, Honda met de kettingspanners/spanningsregelaars, Aprilia met het ontwerpfoutje in het linksysteem en de doorgebrande stekkertjes, Soes met bladiebla etc.

Een goed onderhouden ducati draait net zo makkelijk een ton als dat een goed onderhouden yamaha dat zou doen. En natuurlijk zitten er kleine verschillen in afwerking van de fietsen. Maar een motor staat en/of valt met onderhoud. Dat komt allemaal nog net wat krapper dan bij de 4-wielers.

Kortom, kies wat je wil rijden, en zoek er een op met een goede onderhoudshistorie/liefhebbende ex-baasjes. En genieten maar :W
Niet alleen het onderhoud is belangrijk, hoe ga je om met je (of is de vorige eigenaar omgegaan met toen zijn) fiets. Koude motor en meteen volgas is niet goed voor levensduur en betrouwbaarheid, om maar wat te noemen.
 
Er zijn inderdaad modelspecifieke kwaaltjes..

De zx6r uit 96 had bijvoorbeeld wel 'ns last van scheurvorming in 't frame. Maar de modellen daarna hebben daar nooit meer iets mee te maken gehad. Juist doordat er zoveel ontwikkeld word, verdwijnen veel ontwerpfouten met de jaren. Een recente sportmotor (japans of italiaans) is al snel erg betrouwbaar.

Zoals ook al werd vermeld.. je moet dat ding natuurlijk wel onderhouden! Een blok wat 10+ Rpm draait is natuurlijk wel wat fijner/gevoeliger dan eentje die er max. 6 draait(zoals de meeste oto's :+ ) Dus regelmatig controle en onderhoud is cruciaal! (vandaar dat iedereen zeurt om de onderhoudshistorie)

Let wel.. een Duc heeft nie voor niets het vooroordeel vaak stuk te gaan.. echter zijn dit vooroordelen gebasseerd op de oude modellen! Nieuwe modellen hebben veel minder kwaaltjes.. máár let op dat de onderhoudskosten veelal hoger uitvallen dan bij een Japanse fiets.

succes..
 
Ik weet ook niet heel veel, maar ik heb altijd zoiets van; alles wat nu gemaakt word is goed. Helemaal in de prijsklasse die jij hebt.

Ik zelf heb ook 2 weken terug een R6 uit '06 gekocht. Bij mijn speurtocht heb ik vooral gekeken naar wat ik zelf mooi vond. Zo wist ik al dat ik een supersport wilden, 600cc, 2003 of nieuwer en niet meer dan 15.000 km op de teller.

Misschien handig als je voor jezelf ook zo'n lijstje maakt. Dan kun je een aantal motoren in gedachten nemen en ff met alle motoren een test rondje rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan