Net (op m'n 38ste) rijbewijs gehaald, wil een (super)sport motor van zeg tussen de 4 en 6000 euro, maar welk merk?
Met automerken ben ik goed bekend; zwart/wit gesteld: Toyota blijft heel, Alfa's vallen uit elkaar en Bmw zit er tussen in.
Hoe zit dat met motoren:
1) Is er onderling kwaliteitsverschil tussen Honda, Yamaha, Kawa & Suzuki?
Zijn Japanners van zeg 2003 - 2005 beter dan Europeanen?
Is Ducati kwalitatief veel slechter? Is BMW zijn geld waard?
Staan er ergens op internet goede duurtest van gebruikte motoren?
Alsjeblieft niet gaan roepen "Ik heb een oude Moto Guzzi en die bleef altijd heel" (Citroën en Saab-rijders zeggen ook altijd dat hun auto's het altijd doen ), verder graag reageren!
2) Hoe zit het met kilometerstanden?
Weer ff een zwart/witte benzine auto-vergelijking: tot 100.000 probleemloos, tussen 100 en 200.000 komen de vervangingskosten, blijven rijden na 300.000 km is zeldzaam.
Is zo'n grove leidraad ook voor motoren te geven
Tot slot nog andere vraag: hoe sportief moet ik als newbie beginnen. Als ik een CBR 600 als voorbeeld neem: zal ik het verschil tussen een 'f' en een 'RR' direct voelen? En is een RR veel minder comfortabel.
Dank voor alle input,
paul
Met automerken ben ik goed bekend; zwart/wit gesteld: Toyota blijft heel, Alfa's vallen uit elkaar en Bmw zit er tussen in.
Hoe zit dat met motoren:
1) Is er onderling kwaliteitsverschil tussen Honda, Yamaha, Kawa & Suzuki?
Zijn Japanners van zeg 2003 - 2005 beter dan Europeanen?
Is Ducati kwalitatief veel slechter? Is BMW zijn geld waard?
Staan er ergens op internet goede duurtest van gebruikte motoren?
Alsjeblieft niet gaan roepen "Ik heb een oude Moto Guzzi en die bleef altijd heel" (Citroën en Saab-rijders zeggen ook altijd dat hun auto's het altijd doen ), verder graag reageren!
2) Hoe zit het met kilometerstanden?
Weer ff een zwart/witte benzine auto-vergelijking: tot 100.000 probleemloos, tussen 100 en 200.000 komen de vervangingskosten, blijven rijden na 300.000 km is zeldzaam.
Is zo'n grove leidraad ook voor motoren te geven
Tot slot nog andere vraag: hoe sportief moet ik als newbie beginnen. Als ik een CBR 600 als voorbeeld neem: zal ik het verschil tussen een 'f' en een 'RR' direct voelen? En is een RR veel minder comfortabel.
Dank voor alle input,
paul