Kwaliteit velgstriping...

9 mei 2009
92
0
Beste riders,

Graag zou ik mn Gixxer voorzien van een mooi lijntje op de velgen.......

Hebben jullie ervaring met bepaalde merken en aanbrengen daarvan......??

Graag ook jullie mening over de kwaliteit van sommige merken velgstriping....


Ik hoor t graag van jullie.


Greetzzz Nico
 
ik heb gewoon een rolletje striping gehaald bij een lokale auto tuning winkel...
heeft me drie euro gekost ...

hangt er nu een paar maanden op en ziet er even goed uit als die dure stickers die je op het internet kan kopen, en als het er binnen een tijd toch afvalt of verkleurt, dan scheur ik er nog altijd men broek niet aan.

merk enzo weet ik wel niet meer
 
Van wat ik hoor is dat je in ieder geval geen striping uit 1 stuk moet kopen


kijk eens op ebay, daar heb je striping wat uit meerdere voorgevouwen stukjes bestaat voor 6 euro inc. verzenden(wel ebay.co.uk of ebay.de)

voor de rest heb ik er(nog) geen ervaring mee, maar het ziet er wel degelijk uit.
 
ik heb ze nu ook van ebay en bestaat uit 1/4 deel per strip en plakt goed


wel ff de breedte meten van je velg zodat je het niet te dun/breed ;)


en uitkijken met hogedrukspuit dat je niet te dichtbij spuit want dan maak je het stuk ;)


op me vorige blade had ik van motorsticker.nl met me nickname erin en die bevielen ook goed ( mag ook wel voor 22,- ) ;)


ik persoonlijk vind de 1/4 deel makkelijker plakken en dan een hele lint
 
Zover ik weet heeft elke motor zaak rimestripes liggen.

Kost iets van 10 a 15 eurie waarmee je misschien wel 6 keer je de velgen mee kunt beplakken.
Half uurtje en je bent klaar :) met plakken.
 
Ik heb er striping uit één stuk op zitten , er zat een dingetje bij om de stripe mooi overal op dezelfde afstand te plakken.

na het eerste rondje heb ik met de fohn het spul in model gebracht (als je een rechte streep in een rondje plakt krijg je een soort schotelvorm)

wel eerst velgrand goed schoonmaken met remmenreininger oid.

In de verpakking zat precies genoeg (30 cm over) voor 1 motor
Kwam van de motorbeurs en was een euro of 6
 
ik heb ook aan 1 stuk en vind het niet echt netjes erop zitten had ook zo'n apparaatje erbij om het erop te monteren maar toch zie je over "bultjes" omdat het wiel rond is en de striping recht

Dan heb je het of in te koude omgeving gedaan, dan moet je het ff voorverwarmen .. Vervolgens met dat apparaatje de lint er op zetten en met je vinger erachter aangaan om de oneffenheden glad te strijken. Zit er bij mij zo strak op als maar kan...

2u95vzo.jpg
 
Dan heb je het of in te koude omgeving gedaan, dan moet je het ff voorverwarmen .. Vervolgens met dat apparaatje de lint er op zetten en met je vinger erachter aangaan om de oneffenheden glad te strijken. Zit er bij mij zo strak op als maar kan...

[afbeelding]

:^

Ik doe het áltijd met een rolletje, dat werkt het mooist als je het een beetje in de vingers hebt. Wel moet je dan goede kwaliteit hebben en niet te breed want dan krijg je het er gewoon niet netjes op.
 
Ik heb ze in boderaven bij goedhartmotoren gekocht,15 euro met apparaatje erbij. Neon geel.
gewoon op een rolletje hield een centimeter of 20 over. Moet je het wel in een keer goed doen anders kan je nieuwe halen. je kan ook uit meerdere stukken halen maar dan krijg je uiteraard meer plaknaden.
Had me motor op de bok gezet en met een uurtje zat voor en achter erop, apparaatje glijd zo langs je velg en dan met je vinger erachteraan, supereasy!!
Tenzij je 2 linker handen hebt...maar ja dan word het nooit wat..
 
Hallo,

Ik heb ook een setje gekocht. Ik heb een vraagje over de levensduur: hoe zit het bij het vervangen van een band? Sloopt de bandenlichter niet de striping? Of komt die net niet in de buurt van de striping? (ben namelijk toe aan nieuwe banden: is het dan wellicht handiger om het op de grond te doen (wiel uit de motor dus) i.p.v. de motor op de bok? Iemand ervaring mee?)
 
Het is op zich eenvoudig te plakken met de wielen er in. Als je een fatsoenlijke bandenboer hebt, beschadigd ie je velgstriping niet. Voor de zekerheid zou je kunnen wachten.

Overigens over kwaliteit: dit uit zich in twee dingen:
- Sterkte van het materiaal
- Kleurechtheid

Als ik lees dat er neon-kleuren verkocht worden voor 15,00, dan weet ik wel welke "kwaliteit" men gebruikt. Dat zijn kleuren die verliezen hun kleurechtheid bijvoorbeeld al na 6 maanden. In stickermateriaal zit een zeer groot prijsverschil. Ik lever zelf ook striping en ik laat ze maken van materiaal dat bijvoorbeeld ook bij reclamebelettering van vrachtauto's e.d. worden gebruikt. Ook het aantal delen per velg is bepalend voor de prijs. Immers als je 4 stukken hebt, heb je veel minder materiaal nodig dan bijvoorbeeld 3 stukken waar ik voor heb gekozen. Je hebt dan minder randjes en dat zijn weer van die hoekjes die weer net willen loslaten. Om een idee te geven van stickermateriaal en prijzen: dit kan varieren van E 2,00 a E 3,00 tot een kleine E 200,00 per meter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan