Kwart regeling is vreemde zaak?

Dat ga ik zeker doen .of navraag bij de rdw want ben daar wel heel benieuwd naar of de verzekering dan ook 3 maanden zonder boete te krijgen voor niet verzekerd stop gezet kan worden
 
Dat ga ik zeker doen .of navraag bij de rdw want ben daar wel heel benieuwd naar of de verzekering dan ook 3 maanden zonder boete te krijgen voor niet verzekerd stop gezet kan worden

Nee je kan je verzekering niet stopzetten. Je kan wel je motor als klassieker verzekeren. Stuk goedkoper maar zitten ook weer voorwaarden aan.
 
voor die paar dooie rotcenten die je kwijt bent aan verzekering tijdens die drie maanden zou ik het risico niet willen lopen om een prent van 400 euro te krijgen.

die drie maanden stilstand is N I E T hetzelfde als schorsen!
 
http://www.jemotorverzekeringonline.nl/motorverzekering/dekking/winterstop/
http://www.moto73-verzekering.nl/motorverzekering/winterstop/

Je bent in feite "gewoon" verzekerd, echter de schade die je tijdens de winterstop aanricht is niet gedekt.

Door een misverstand was mijn motorverzekering met winterstop.
En ik heb geen boete hiervoor gekregen.
Volgens het RDW was hij gewoon verzekerd.

Je vind trouwens ook berichten van verzekerings agenten die vertellen dat je wel moet schorsen.
Wellicht is het afhankelijk van welke verzekerings maatschappij het is
 
Laatst bewerkt:
Het meest vreemde is wel dat ik begonnen ben met 45 euro per jaar mrb te betalen voor mijn motor en dat je dan ook gewoon het hele jaar mocht rijden.
Nu betaal je 30 euro per jaar en mag je maar 9 maanden rijden.

Nog vreemder is als je nu het hele jaar wilt rijden met de motor kost je dat 120 euro en dat is bijna net zo veel als voor een soeksoeki alto koekblik. Op de plek op de weg die die inneemt passen wel 3 motorfietsen.
Compleet belachelijk bedrag dus wat je tegenwoordig moet betalen aan mrb voor een motorfiets. Achterlijke (r)overheid. :( |(
 
Door een misverstand was mijn motorverzekering met winterstop.
En ik heb geen boete hiervoor gekregen.
Volgens het RDW was hij gewoon verzekerd.

Bij een winterstop met de verzekering is de motor wel verzekerd volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM). Alleen mag de motor volgens de polisvoorwaarden in een bepaalde periode niet gebruikt worden. Je gaat dan ook geen boete krijgen voor het niet verzekerd zijn van de motor. En als je er tijdens de winterstop schade mee aanricht zal de verzekeraar die ook netjes aan de tegenpartij vergoeden. Alleen heb jij niet aan de polisvoorwaarden gedaan, dus vervolgens klopt de verzekeraar bij jou aan om het uitgekeerde bedrag terug te betalen.
 
Bij een winterstop met de verzekering is de motor wel verzekerd volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM). Alleen mag de motor volgens de polisvoorwaarden in een bepaalde periode niet gebruikt worden. Je gaat dan ook geen boete krijgen voor het niet verzekerd zijn van de motor. En als je er tijdens de winterstop schade mee aanricht zal de verzekeraar die ook netjes aan de tegenpartij vergoeden. Alleen heb jij niet aan de polisvoorwaarden gedaan, dus vervolgens klopt de verzekeraar bij jou aan om het uitgekeerde bedrag terug te betalen.

:^
Precies.
Jij omschrijft het beter.
Dat is niet mijn sterkste kant
 
Het meest vreemde is wel dat ik begonnen ben met 45 euro per jaar mrb te betalen voor mijn motor en dat je dan ook gewoon het hele jaar mocht rijden.
Nu betaal je 30 euro per jaar en mag je maar 9 maanden rijden.

Nog vreemder is als je nu het hele jaar wilt rijden met de motor kost je dat 120 euro en dat is bijna net zo veel als voor een soeksoeki alto koekblik. Op de plek op de weg die die inneemt passen wel 3 motorfietsen.
Compleet belachelijk bedrag dus wat je tegenwoordig moet betalen aan mrb voor een motorfiets. Achterlijke (r)overheid. :( |(

Net zo vreemd als het feit dat ik ieder jaar 24 euro moet betalen omdat ik een frame met kenteken op zolder heb liggen.
 
Niet alleen voor motoren, het is sowieso onrechtvaardig dat iemand die 100.000km per jaar rijdt net zo veel betaald als iemand die 100km per jaar rijdt.


Je hebt vaste belastingen, zoals houderschaps belasting en variabele belasting, zoals accijnzen en btw op brandstoffen, iemand die veel rijdt, betaalt fors voor het rijden, dat onrechtvaardige valt wel mee. Laat je vooral niet meeslepen, dat b.v. kilometer heffing rechtvaardiger is, want die kost in alle tot nu toe gepresenteerde plannen meer, alleen al door de infrastructuur en organisatie, die er voor opgetuigd moet worden. En dan komt daar bovenop in dat geval nog de meerprijs die de politiek je gaat aansmeren voor gebruik van de weg op drukke momenten, zogenaamd, om files te verminderen, maar niemand staat voor de lol in een file, het is meestal omdat de baas wil, dat je op een bepaald tijdstip op je werk bent.

Tot nu toe is een brandstof accijns de goedkoopste en meest rechtvaardige manier, om veelrijders voor gebruik te laten betalen.
 
Tot nu toe is een brandstof accijns de goedkoopste en meest rechtvaardige manier, om veelrijders voor gebruik te laten betalen.

En dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, want die brandstofaccijnzen worden altijd vergeten als het over belasten naar gebruik gaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan