Kwartje kok in fonds...profiteert motorrijder ook?

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
1
Den Bosch
Het kwartje van kok wordt definitief niet aan de pomp teruggegeven. In ruil daarvoor komt het geld in een fonds voor openbaar vervoer en wegenenaanleg.

Mooi! Komt die motorveilige vangrials er dan eindelijk eens? Of het verplaatsen van lichtmasten naar de binnenkant van bochten. Maar goed, de MAG maakt zich hiervoor al jaren sterk. Zouden ook zij een beroep op dit fonds kunnen doen denk je? Of zal het geld opgaan aan miljardenverslindende vluchtheuvel projecten, talloze werkgroepen en te dure fondsbeheerders? Wat denk je zelf?

Het is natuurlijk ook wel erg veel gevraagd om te kijken naar een paar kilometer vangrail in nederland, terwijl er in totaal enkele duizenden kilometers vangrail liggen.

Ik vraag mij af wie dit fonds gaat beheren. 3VO? Die doet immers geen ruk voor de motorrijder? De overheid? Die heeft even veel verstand van verkeer als wij van politiek. Zouden ze de MAG en de NVVM, de KNMV en de ANWB maar eens hierin betrekken. Of moet Motor-Forum dit fonds gaan beheren? ;) Denk dat het met het verkeer in nederland dan toch nog een heel eind goed komt.
 
Dramaaatisch zijn ze in NL, ligt er een rommelige weg. Strijken ze er moooooi asfalt overheen, en gaan ze er vervolgens weer hobbels in leggen. :?
Net zoiets als die 3d objecten die op de weg staan getatoëeerd, na 1x die dingen gezien te hebben scheur je de 2e keer er weer met normale snelheid overheen, daar stopt echt niemand meer voor.
= over-de-balk :(

cya
smitjr
 
Waarschijnlijk zal het wel opgaan aan spitsstroken, rekeningrijden, gouden handdrukken voor falende politici, etc etc etc.

Ik verwacht dus dat de motorrijders hier NIET wijzer van worden |(
 
en wat las ik laatst in de de krant , men wil in drente op veel wegen waar drempels liggen deze toch maar weer verwijderen. behalve waar deze de veiligheid ten goede komen zoals bij scholen en dergelijk.

nou dan weet je al waar dat geld heen gaat.
 
En de absolute topper! De verkeersdrempels voor de bocht. (de weg tussen Abcoude en Loenen aan de Vecht). Tis een groooote schaaaaaaande!
 
En de absolute topper! De verkeersdrempels voor de bocht. (de weg tussen Abcoude en Loenen aan de Vecht). Tis een groooote schaaaaaaande!

Maar daar kan je toch het fietspad ernaast pakken? Moet je wel goed insturen vanwege de paaltjes :P

Overigens betekent deze "belofte" van de regering dat dus alles naar het OV gaat...slokt normaal al 5 keer zo veel op als het onderhoud en aanleg van wegen :(
 
De taalkennis van onze dames en heren politici is voortreffelijk.

Belofte maakt schuld.

Met de Cda: vergeef ons onze schulden.

Het niet nakomen van de belofte is buiten onze schuld

Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Dan is het eigen schuld, dikke bult.

Politics is to do and say
the nastiest things in the nicest way.
 
Nu is het niet echt opbouwende kritiek :P , maar ik vraag me altijd af hoeveel burgertjes nog braaf in een drafje naar die stemhokjes gaan.

...om achteraf te klagen op diezelfde politiek.
Ik mag niet eens klagen want ik heb niet gestemd :P
 
Laatst bewerkt:


Het is natuurlijk ook wel erg veel gevraagd om te kijken naar een paar kilometer vangrail in nederland, terwijl er in totaal enkele duizenden kilometers vangrail liggen.



Paar duizend?? Als ze nu eens eerst die vangrails veranderen op de gevaarlijke plekken. In bochten dus. Dan hou je echt haast niks over!

En over die lantaarnpalen: ze leren het NOOIT! Reed laatst op een splinternieuw klaverblad (ligt er nog geen jaar) en wat denk je?? honderden lantaarnpalen aan de BUITENKANT van de bocht!!!
 
En de absolute topper! De verkeersdrempels voor de bocht. (de weg tussen Abcoude en Loenen aan de Vecht). Tis een groooote schaaaaaaande!

Ergens in Den Haag (woon er niet, weet niet precies waar) is er eentje IN de bocht, let wel in een weg met klinkers en tramrails, rechtdoorgaand fietspad met voorrang en precies halverwege de bocht een bobbelt. 's Leuk.
 
Doet me denken aan oegstgeest, daar doen ze ook mee aan het "gooi geld weg" project.

Ze zijn eerst een half jaar bezig met een weg asfalteren en hierin drempels verwerken. Vervolgens drie maanden later komen ze erachter dat de riolering vernieuwd moet worden |( .
Wat doen ze, ze gooien het asfalt open vernieuwen de riolering en leggen er weer van die kleine keien neer :?

Oftewel terug bij af :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan