Kwastert aan de TRX 850!

De 850trx kop past op het tdm900 blok.
Maar ik zou zeggen, probeer het, wst kan er mis gaan
Ik zie twee mogelijke problemen. Als de boring anders is, dan misschien ook de gaten in het carter. En het cilinderblok kan een andere hoogte hebben als de drijfstangen of de slag anders zijn. Ik zou eerst meten voor de aanschaf.
 
Even het clipje vanaf ongeveer 12 ,minuten bekijken, de starten vanaf links werken niet zo goed met Youtube. Maar op deze manier ga je straks nog viral, tussen de hoverboards en electrobikes...
 
Ik heb sinds een poosje een Ottocast op de TRX zitten. Mn TomTom werd brak, en bij Ottocast kun je AndroidAuto gebruiken. Navigatie, muziek, radio etc, alles te regelen via dat scherm. In de auto vind ik het super handig, dus, laten we het op de motor ook maar eens proberen. Daarbij is een nieuwe TomTom best prijzig, zo'n Ottocast had ik met de eindejaarssale voor €150 in huis.
Paar ritjes mee gemaakt, en het scherm bevalt prima. NAvigeren doe ik dan met TomTomGo, en ik ben ook aan het experimenteren met de MRA navigatie App. Daar verwacht ik in de toekomst veel van, maar heeft nog wat ontwikkeling nodig.
Goed. Navigeren gebeurt dus met je telefoon, en via bluetooht zie je dat op de Ottocast. Doordat je navigeert met je telefoon, moet deze wel aan de voeding, als je langere ritten maakt. Nou heb ik een mooi vak in de tank, met een usb poort, maar de ontvangst in de tank geeft problemen. Ik denk iets met de kooi van Farraday, afscherming of zoiets zal het zijn. Telefoon in de tank-->slechte navigatie, telefoon in de binnenzak--> prima navigatie
Dus.... in de binnenzak heb je geen voeding. Een tanktas wil ik niet, de telefoon op het stuur wil ik ook niet. Wat moet je dan? Zagen!
 

Bijlagen

  • 20240202_165956.mp4
    68,5 MB
De telefoon gaat in dat vak komen. Maar dat kapje had geen scharnier, dat was een 'losbladig' systeem. Dat werkt niet, dus met een beetje gepruts is het nu dit geworden! De pakjesboer heeft zojuist een telefoonhouder bezorgd, dus die komt en ook nog in, met een usb poort!
 
Hoi Kwastert en allen,

Inmiddels weer een tijdje geleden zag ik een TRX die omgebouwd is en vond hem zo mooi dat ik de foto’s heb opgeslagen om eventueel net zoiets te bouwen. Ik heb inmiddels een ander project van kaliber waanzin maar hier de foto’s van een waarschijnlijk Duitse bouwer.

En natuurlijk veel plezier en succes met jouw project!

Groet
 

Bijlagen

  • IMG_3505.png
    IMG_3505.png
    469 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3497.png
    IMG_3497.png
    471,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3493.png
    IMG_3493.png
    683,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3491.png
    IMG_3491.png
    710,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
De telefoon gaat in dat vak komen. Maar dat kapje had geen scharnier, dat was een 'losbladig' systeem. Dat werkt niet, dus met een beetje gepruts is het nu dit geworden! De pakjesboer heeft zojuist een telefoonhouder bezorgd, dus die komt en ook nog in, met een usb poort!
Hé kerel, ik heb dus die Karader die hetzelfde doet. Vanuit tanktas top connectie, maar in kont van de motor viel bij mij steeds de verbinding weg. Hoop dat t nu werkt bij jou. In de Tyga RC30 kont zit ook een bagage vak. Zou mooi zijn als dat werkt.
 
Hé kerel, ik heb dus die Karader die hetzelfde doet. Vanuit tanktas top connectie, maar in kont van de motor viel bij mij steeds de verbinding weg. Hoop dat t nu werkt bij jou. In de Tyga RC30 kont zit ook een bagage vak. Zou mooi zijn als dat werkt.
In de kpnt van de TRX werkt het perfect. Het is dr originele bodem van het zitje schuimplastic en daar heb ik toen een paar lagen carbonvezel overheen gelamineerd.
Van welk materiaal is de kap van de VFR
 
In de kpnt van de TRX werkt het perfect. Het is dr originele bodem van het zitje schuimplastic en daar heb ik toen een paar lagen carbonvezel overheen gelamineerd.
Van welk materiaal is de kap van de VFR
ABS bagagevak in een Kont van vezel versterkt kunststof GRP. Dat binnen vakje heeft een originele RC30 niet.
 

Bijlagen

  • IMG_6754.jpeg
    IMG_6754.jpeg
    63,7 KB · Weergaven: 0
Ik was wel benieuwd hoe jouw combinatie tot stand is gekomen en heb vanavond de plaatjes eens bekeken.
Als je het hebt over handigerds 👍
 
Vandaag proefgereden met de winterbanden. Dat zijn puike bandjes, die geven niks minder grip dan de zomerbanden, daar was ik wel een beetje bang voor.
En ook op onverhard doen ze het. Ik zou er wel de TET mee kunnen rijden, als ik dat zou willenBekijk bijlage 1957166Bekijk bijlage 1957165
Nou, de zomerbanden liggen er weer op. De winterbanden doen het prima, zeker op onverhard. Maar ik heb 'm om op asfalt te rijden. En nu de tempraturen weer iets oplopen, voel ik toch wel wat minder feedback van vooral de voorband. Die 'dweilt' een beetje. Das ook niet gek natuurlijk!
Morgen deze maar weer eens even 'inrubben' 🤭
 
Terug
Bovenaan Onderaan