Kwastert aan de TRX 850!

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.214
316
51
achterhoek
Hoera, een heuglijk feit! 2018 is goed begonnen, want in 3States-locatie Vasse is inmiddels ook een start gemaakt met de ombouw van de TRX!
Zodra er nieuws te melden is, zal dat onder andere via dit kanaal gemeld worden!

Stay tuned!
 

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.780
221
43
Twente
Ik neem aan dat we er geen beton in gieten...

Het is een holle buis Bosso.
Holle vaten klinken immers ook het hardst
 
Laatst bewerkt:

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.600
475
omg.Eindhoven
:Y :Y _O-


Maar, het is dus een bewegend deel, en het zal ook geen wanddikte van 1 mm. hebben. Dan lijkt het me toch wat zwaar worden voor een niet afgeveerd deel.

Kom, maak mij ook eens iets wijzer. ;)
Ik geloof niet dat het meer gewicht zal hebben dan bijvoorbeeld twee koker balkjes bij een achterbrug. ;)
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.214
316
51
achterhoek
Bewegend deel wat in heel wat richtingen heel wat krachten op moet vangen..
Zo is het. En die arm heeft nu eenmaal een minimum gewicht, wat noodzakelijk is om de krachten aan te kunnen.

En wat eenvoudig rekenwerk leert dat één forse, niet al te dikwandige buis minder materiaal bevat dan 4 dunnere. Die daarbij dan vaak nog meer lengte hebben ook.

Bovendien hebben wij een MeesterOntwerper in dienst. Als een met een idee komt, dan schieten Productie en Randzaken er op, met alle vragen die ze bedenken kunnen. En door de bank genomen eigenlijk altijd wint de ontwerper, waarbij hij een enkele keer concessies moet doen met betrekking tot de vorm. Het moet tenslotte ook nog een beetje smoelen, toch? (maar das maar een heel enkele keer hoor ;) )

Uitgangspunt bij ontwerp was dat het ontwerp clean, vernieuwend en licht moet zijn. Een "deutsche" Zentralheizung Installation nabouwen kunnen we namelijk allemaal wel O-)