Kwastert aan de TRX 850!

Het is een wielas van een race fiets. Ik draai m aan totdat hij zo ongeveer 'aan' is, en dan zet ik m met de excenter vast. Maar er komt mogelijk nog wat anders op. Eerst rijden....
 
Ik twijfel ook nog of ik met de solo of het zwabberspan kom.
Ik heb eigenlijk wel zin om op de F650 te komen en nog het 1 en ander onverhard mee te pikken.
 
Ik twijfel ook nog of ik met de solo of het zwabberspan kom.
Ik heb eigenlijk wel zin om op de F650 te komen en nog het 1 en ander onverhard mee te pikken.

Vreselijk jammer. We hadden er ontzettend veel zin in. Het weer wordt ook top. Heel veel plezier.
 
Ik heb zojuist het span klaargezet.
Het weer lijkt inderdaad erg goed mee te gaan werken, ik heb er onmeunig veel zin in!
Sterkte met de kleine meid, JFJ en Truusopdesuus!
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Kijk wat ik gevonden heb. TRX-met-zijspan nr 3! (weliswaar een nepzijspan, maar toch!)


http://www.sauer-sidecar.de/highlights/yamaha_trx_850_dogside.html
Vergeef me mijn ontwetendheid, maar waarom nep? Omdat de motor nog wel kantelt?
Ik vind het wel cool eigenlijk :$ (De SZR spiegels ook trouwens, lastig te vinden.)

Maar er komt mogelijk nog wat anders op. Eerst rijden....
Ben je niet bang dat de kale metalen delen snel zullen gaan roesten?
 
Juist! Cool!
:W

Maar Sauer is niet de allerbeste bouwer helaas. Ik heb op een egt een stevige discussie gevoerd met een eigenaar van een Triumph met een schwenker van Sauer en met een eigenaar van een Kalich span. De spannen stonden haast naast elkaar en de Kalich was een vele malen beter geconstrueerd geheel.
 
Vergeef me mijn ontwetendheid, maar waarom nep? Omdat de motor nog wel kantelt?
Ik vind het wel cool eigenlijk :$ (De SZR spiegels ook trouwens, lastig te vinden.)


Ben je niet bang dat de kale metalen delen snel zullen gaan roesten?
Nepzijspan: het is een schwenker. Het rijdt door het meehellen in de bochten meer als een solo dan als een zijspan.

En roest daar ben ik niet bang voor, ik straal alle delen toch voor het spuiten. En misschien komt ie toch wel eerst in de verf. Is een beetje afhankelijk van weer en de vordering van dr voorrem en de defenitieve draagarmen. Dit zijn mock-ups
 
Nepzijspan: het is een schwenker. Het rijdt door het meehellen in de bochten meer als een solo dan als een zijspan.
ja dat lijkt mij juist wel geinig. 🤷‍♂️

En roest daar ben ik niet bang voor, ik straal alle delen toch voor het spuiten. En misschien komt ie toch wel eerst in de verf. Is een beetje afhankelijk van weer en de vordering van dr voorrem en de defenitieve draagarmen. Dit zijn mock-ups
okee. en ik was nog vergeten te zeggen: rete-cool en goed bezig! :t :+
 
En de YZF achterbrug zit er ook in, nu nog even de offset van het voortandwiel bepalen.
8d2fa2d2-d617-4615-bd4d-a9769aa6c283.jpg
 
En de remklauw dient ook eerst gereviseerd te worden, ik krijg de zuigers niet terug geduwd merk ik wel.
 
We prutsen gestaag verder, maar 'kearls' wat zit er een bult werk in.

Ik heb met een laser de offset van het voortandwiel bepaald. En nu is dat tandwiel in de maak. Achterremschijf is ook vervangen, die was versleten. Klauw is ook gereviseerd. Verder heb ik de remleiding lengte beplaald, besteld en gemonteerd. Het is me gelukt: ik kan het hele systeem van de motor halen zonder dat er een leiding los hoeft. Dat is makkelijk bij het vullen en het ontluchten, nu kan ik de klauwen aan het plafond hangen en de pomp zo laag mogelijk, zodat er geen luchtbellekes blijven hangen. Dat is bij de XJ soms nog wel het geval, en daar stoor ik me aan. Maar het was wel een heel gezoek die routing van leidingen, benzineslang en elektra: Remsysteem moet van de TRX af kunnen, het moet een beetje fatsoenlijk ogen, benzine en elektra mogen
niet klem komen te zitten tussen blok en achter brug, niet te dicht bij de uitlaat of andere hete delen. Kortom, met passen en meten ben je zo weer een paar avonden verder. En we doen het goed en netjes, of we doen het niet O-)

Verder werkt de elektra, dat wil zeggen: ik had voor een paar jaar terug al een 13-aderige kabel op de trx aangesloten. Maar vanwege gewijzigde inzichten is die tekort, en ik wil er geen stekker tussen hebben. Dus ik moet even een langer kabel opnieuw aansluiten. Vandaag wel even proef gedraait: alles werkt!

Hoera, we gaan stug verder, das de enige manier om 'm op de weg te krijgen!


2daf1bce-064a-4636-bf22-6e93f16b3744.jpg
4f24d173-013f-41f7-ac68-ea49090b594a.jpg
34f56db7-ccf8-4324-966b-1384e28fa02b.jpg
 
Die achterrem zit ook zonder zijspan een beetje knullig. Hoogste punt is de banjo van de leiding op de rempomp. Ik heb een banjo mét ontluchtingsnippel gekocht. Van titanium :9~ van aliexpress :$.
Ideaal, wat normaal eindeloos geknoei is, nu binnen paar minuten klaar.
 
Dat roep ik ook al een paar maanden...

Zo'n TRX zou moeten klinken als een duc met zijn 270 gr krukas, maar ik herken er maar weinig duc achtigs aan...
 
zo klonk mijn virago ook soms, meestal was het met nieuwe bougies opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan