Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zoiets dus?Met bankschroef is niet goed, kans is zeer groot dat het terug los komt.
Je moet voor een goede verbinding krimpen met een tang.
Heb je geen industriële elektriciteitswerker in de buurt? Die hebben meestal wel dit zwaarder gereedschap.
Die dochter heeft toch maar engelen geduld met d'r pa.Mooi man! Ik heb ook een filmpje met de moerentruuk gevonden.Maar dit is veel mooier.
De TRX gebruikt nogal olie. Dat wist ik, daar was de prijs ook naar. Hij heeft er ook al een ton opzitten. Plan was om toch al de klepseals en de zuigerveren te vervangen.
Bij de zuigerveren hoort ook het hohnen van de cilinder wanden. Als je dan even doorrekend wat een paar andere zuigers kosten, en de XJ nogal voorspoedig vertrokken is, wordt het verschil ineens niet meer onoverkoombaar
Ik heb van de kralen die ik gevangen heb voor de xj onderdelen gekocht. De spiegeltjes die ik ook gekregen heb, zittennin een ouwe sokJe moet je post even aanpassen, ik begreep er niks van, je hebt de XJ verkocht maar wel een deel op de werkbank liggen...
Da's dezelfde als ik heb. Dus als er mensen in de buurt zijn die zoiets nodig hebben..Het gaat er niet om wat je kunt, het gaat eron wie je kentBekijk bijlage 1491272
Kijk toch eens wat mooi, het lijkt wel Sinterklaas! Ik heb een deel van de XJ op de werkbank liggen JE zuigers, 880 cc, hoge compressie.Bekijk bijlage 1494089
die hebben wel echt wat geleden denk dat je dat niet meer oplost met polijstenIk ben aan het sleutelen geslagen. Al het oude spul is eraf, maar heb daarbij wel een paar slechte nokkenaslageringen gevonden. En das jammer, eens kijken of dat nog te redden valt, ofdat ik op zoek moet naar een andere kop.
Bekijk bijlage 1496486Bekijk bijlage 1496487
Nou, ik denk dat het meevalt. Reden dat ik er achterkwam is tijdens de topeindrevisie en om de zuigers te vervangen. Het was namelijk wel een oliezuiper.die hebben wel echt wat geleden denk dat je dat niet meer oplost met polijsten
is dat echt waar? ALLE yamaha,s die ik heb gehad (2) gebruikten geen drup olie.Yamaha is ervoor gekend om veel olie te zuipen , doen ze bijna allemaal en niet alleen TRX'en , FJ's , GTS'sen , FZR enz...
Nou, ik denk dat het meevalt. Reden dat ik er achterkwam is tijdens de topeindrevisie en om de zuigers te vervangen. Het was namelijk wel een oliezuiper.
Dat was me bij aanschaf bekend, het blok had er toen ongeveer een ton opzitten. Ik heb er als solo een duizend kilometer mee gereden, toen heeft ie twee jaar stilgestaan tijdens de ombouw tot zijspan en sinds een paar maanden rijd ik er mee, als zijspan.
Ik heb het er met Pieter HPS overgehad, en met Roel, die sleutelt veel aan autoblokken, voor de autosport. Beide zeggen ze hetzelfde: bramen eraf halen, waterproef schuurpapiertje erdoor halen. Dan monteren, met veel olie en zonder kleppen. Op moment zetten en dan moet je de nokkenassen met de hand goed rond kunnen draaien. Zo ja: losnemen, kleppen monteren en weer opbouwen. Zo nee: weggooien of naar een revisie bedrijf. Die kunnen er of lagerschalen in zetten of oplassen en lijnboren.
Mijn nokkenas heeft geen voelbare schade, dus dat is wel een voorwaarde