Kwastert aan de TRX 850!

hadden wij ook onder de audi tt, ging prima.
koos altijd al een band met dikke regengroef, op de golf gti ging ik altijd voor pirelli p5000... beetje hetzelfde idee.

nogmaals mijn complimenten, sommige ( niet zijspanrijders) zullen het niet begrijpen maar ik vind de combinatie wel zo geslaagd :t :t

zit er sterk aan te denken om de bak die ik van Slijptol heb naast een trx te bouwen... ooit
De TRX is een prima zijspantrekker!
 
En dan moet je er eens JE zuigers inzetten, en een eindoverbrenging van 17/39 wijzigen in 17/47. Een feest!!

ja daar zit het hem , enkel daarvoor is een ketting een gemak :)
ik ben ook aan het overwegen om mijn cardan om te zetten , ik weet ( door hellracer ) dat de eindoverbrenging van de k1200 R groter ( dus trekt hij kleiner ) is dan die van de GT , de 2.75 : 1 GT en 2.92 : 1 R maar ik ben er nog niet uit of ik daarvoor het cardan moet vervangen of de brol in het achterwiel of beiden ... :-)
 
En? Bevalt ie? Ik neem aan dat je vandaag een regentest gedaan hebt. Hier (Drenthe) regent hat de hele dag...:+
 
Ik heb vandaag de TRX bij Hans van de Starre van Startrick Tuning op de testbank gehad. Het is leuk om te weten dat ie de 195 kmh nog voor het rode toerengebied haalt. Ook leuk om te weten dat het vermogen en het koppel verhoogd zijn met de nieuwe zuigers. Maar waar het me eigenlijk om ging, is de afstelling. Hij loopt al heel mooi, pakt goed op, maar is wel een beetje een zuipschuit. Loopt altijd 1:12.
Hans zag dat ie rond de 6000 rpm ademnood had. Dus ik heb het luchtfilter eruit gehaald en een 2e run gedaan. Toen liep ie heel mooi

Nu zijn er een paar opties: zonder luchtfilter, maar das me eigenlijk te gek. Een K&N filter steken in de originele luchtfilterbak. Die K&N hebben een beter doorlaat.
Hans noemde ook nog de mogelijkheid om de hoofdsproeier een maatje kleiner te nemen. Of de gasnaalden kunnen een standje zakken.

Ik denk dat ik eerst voor de makkelijke oplossing ga: K&N filter erin, en kijken of ie dan 1:14 haalt ofzo. Meer lucht is betere verbranding dus betere prestatie. Dus harder rijden, of minder gas geven. Minder benzine kan ook, maar dan ook mindere prestatie, en hey, das niet 'des 3States'
IMG-20200713-WA0011.jpeg
IMG-20200713-WA0009.jpeg
IMG-20200713-WA0007.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Da's niet verkeerd, bijna 90pk uit een 850cc twin. Zelf zou ik niet op zoek gaan naar de laatste PK Als een lagere gasnaald meer koppel oplevert of naar een lager toerental verschuift zou ik dat liever hebben. Met een breed koppel ga je sneller dan met een hoog aantal PK's. Hoewel hij nu al als een komeet gaat tussen de 4 en 6000 toeren
 
Da's niet verkeerd, bijna 90pk uit een 850cc twin. Zelf zou ik niet op zoek gaan naar de laatste PK Als een lagere gasnaald meer koppel oplevert of naar een lager toerental verschuift zou ik dat liever hebben. Met een breed koppel ga je sneller dan met een hoog aantal PK's. Hoewel hij nu al als een komeet gaat tussen de 4 en 6000 toeren
Ik ben helemaal niet op zoek naar vermogen. Koppel moet je hebben, en dat is er. Ik heb de gearing zo aangepast dat ik meest tussen de 4000 en 6500 rpm zit. Vandazg bleek dat hij prima koppel heeft, mooie krommes, alleen rond de 6 een gebrek aan lucht heeft.
 
Dat werkt goed, zat er bij de XJ ook in. Maar bij de TDM en TRX werkt het minder, die naalden slijten erg snel omdat het valstroomcarburateurs zijn. Aldus ervaringen van meerdere mensen.
 
Als ie zonder filter beter loopt, zou ik eerst inderdaad eens een K&N proberen. Hebben inderdaad meer doorlaat, filteren wel iets minder, maar mits goed onderhouden gaat het wel.
Zelfs bij jullie in het oosten zijn de meeste wegen al verhard toch?
 
Als ie zonder filter beter loopt, zou ik eerst inderdaad eens een K&N proberen. Hebben inderdaad meer doorlaat, filteren wel iets minder, maar mits goed onderhouden gaat het wel.
Zelfs bij jullie in het oosten zijn de meeste wegen al verhard toch?
Je weet toch waar de wijzen vandaan kwamen....
 
Ik begrijp het verschil niet zo waarom jouw carb eerder zou slijten dan een ander. De stroming richting tov de naald is hetzelfde als een ander.

Tovami geeft altijd zachte naalden, want hij vind dat beter de naald kan slijten dan je emulsie buis.
 
Ik begrijp het verschil niet zo waarom jouw carb eerder zou slijten dan een ander. De stroming richting tov de naald is hetzelfde als een ander.

Tovami geeft altijd zachte naalden, want hij vind dat beter de naald kan slijten dan je emulsie buis.
Om dat het valstroom carburateurs zijn, liggen de naalden zo ongeveer in het horizontale vlak. Ze rammelen tegen de emulsiebuis, en worden dan onrond
 
Terug
Bovenaan Onderaan