Kwastert aan de TRX 850!

Dat het hier even stil is, wil niet zeggen dat er niks gebeurt. ..
16031326844189083751482155961542.jpg
16031326995527316651533174014977.jpg
 
lekker drijven in een XXL toilet met zout water....

elke gelijkenis met een simpele treffenkist is die van Kwastert inmiddels idd wel ontstegen.... daarin moet ik je wel gelijk geven ;)
 
Een mijlpaal is bereikt; de TRX heeft als 3StateS zijspan 10.000km opzitten. En ik ben trots op de ontwerper en op de bouwer, want er zijn geen noemenswaardige problemen geweest. Een keer last gehad met een niet helemaal puik zittende keerring. En verder heb ik wel bijna alle bouten en zelfs de m5 boutjes van de vloer met Loctite vadt moeten zetten. Alles trilt namelijk makkelijk los, dat zal door de vaste montage van de tweepitter in het frame komen. Wel een beetje vreemd dat alleen aan de bak de boel lostrilt, aan de motor blijft alles wel vast zitten. Ook onder het rijden merk ik niks van trillingen.
 
toch mooi dat het zonder noemenswaardige problemen is gebouwd. :Y :Y

In zo'n testperiode is toch altijd even de vraag of het gaat zoals het bedacht is.


Maare, hoe gaat het nu met de bagagebak?
Hij zal ondertussen toch wel droog zijn?
 
Een mijlpaal is bereikt; de TRX heeft als 3StateS zijspan 10.000km opzitten. En ik ben trots op de ontwerper en op de bouwer, want er zijn geen noemenswaardige problemen geweest. Een keer last gehad met een niet helemaal puik zittende keerring. En verder heb ik wel bijna alle bouten en zelfs de m5 boutjes van de vloer met Loctite vadt moeten zetten. Alles trilt namelijk makkelijk los, dat zal door de vaste montage van de tweepitter in het frame komen. Wel een beetje vreemd dat alleen aan de bak de boel lostrilt, aan de motor blijft alles wel vast zitten. Ook onder het rijden merk ik niks van trillingen.
goed dat alles heel blijft ! .... en hij ziet er dan nog goed uit ook ... lol
 
Misschien toch een stukje onbalans in het wiel waardoor die meer trilt ? Ik merk zelf altijd dat bv een hoogteslag in het zijspanwiel heel goed merkbaar is in de motor door wat kopschudden in het stuur maar een zijslag of onbalans merk je bijna niet of enkel als je zelf in de bak zit en goed oplet op een vlakke weg.

Verder mooi bakkie hoor, netter dan een zarges alubox
 
Misschien toch een stukje onbalans in het wiel waardoor die meer trilt ? Ik merk zelf altijd dat bv een hoogteslag in het zijspanwiel heel goed merkbaar is in de motor door wat kopschudden in het stuur maar een zijslag of onbalans merk je bijna niet of enkel als je zelf in de bak zit en goed oplet op een vlakke weg.

Verder mooi bakkie hoor, netter dan een zarges alubox
 
Misschien toch een stukje onbalans in het wiel waardoor die meer trilt ? Ik merk zelf altijd dat bv een hoogteslag in het zijspanwiel heel goed merkbaar is in de motor door wat kopschudden in het stuur maar een zijslag of onbalans merk je bijna niet of enkel als je zelf in de bak zit en goed oplet op een vlakke weg.

Verder mooi bakkie hoor, netter dan een zarges alubox
Het voor- en bakwiel zijn dynamisch gebalanceerd op een autowielenbalanceerbank. Dat lukte met gebruik van maar weinig lood. Het lijkt me sterk dat het daar vandaan komt. Ik denk eerder dat omdat het hulpframe rechtstreeks aan het blok zit, en er verder nergens iets van rubber of trillingsdempers toegepast zijn, het de bloktrillingen zijn die de bouten los laten rammelen.
Maar Loctite en hier en daar borgdraad tackelen het probleem. Borgdraad daar waar je geregeld wat los wil draaien. Stuurinrichting en voorremklauw, dat soort werk.
 
Maare, hoe gaat het nu met de bagagebak?
Hij zal ondertussen toch wel droog zijn?


Jaja, zit me niet te drijven he. Hier gaat ook wel eens wat mis. Ik wilde een donkere stip op de deksel zetten, maar toen moest ik eerst een deksel maken. Zonder deksel geen stip. En toen zette ik die stip erop, en toen werd ie helemaal bont, er kwam pardoes een hele lichte vlek in 😇


🤡

IMG-20201027-WA0022.jpeg
 
Jaja, zit me niet te drijven he. Hier gaat ook wel eens wat mis. Ik wilde een donkere stip op de deksel zetten, maar toen moest ik eerst een deksel maken. Zonder deksel geen stip. En toen zette ik die stip erop, en toen werd ie helemaal bont, er kwam pardoes een hele lichte vlek in 😇


🤡

Bekijk bijlage 1558393
Komt er ook een wolf op ?:+


Of de mooie Kate in een kek pakje?
 
Kan het zijn dat je afgelopen zaterdag 7 november tussen Twello en Teuge reed?
Volgens mij was het een Trx met zijspan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan