Kwastert aan de TRX 850!

robm84

MF veteraan
5 aug 2010
1.134
105
Nieuwegein
maar weet je ondertussen ook al wat er dood aan het gaan is in je huidige blok?
Dat lijkt me ook een interessant vraagstuk.

En dan is dat een zwak punt van dat type blok? en zit zo zwak punt ook in het 900 blok?!
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
Donateur
10 feb 2005
9.722
2.056
achterhoek
maar weet je ondertussen ook al wat er dood aan het gaan is in je huidige blok?
Dat lijkt me ook een interessant vraagstuk.

En dan is dat een zwak punt van dat type blok? en zit zo zwak punt ook in het 900 blok?!
Toen ik deze Trx kost, had meer als een ton gelopen. Daar was de prijs ook naar. Ik heb toen voor deze gekozen omdat het frame er piekfijn bij stond, ik er een zijspan aan wilde bouwen en maar moest afwachten hoe dat uitpakte.
Nu dat zijspan helemaal goed is, pak ik het blok aan. Ik had dat voor 5 jaar geleden al wel een beetje voorzien.
Ik denk dat het een bigend is, ik meen dat ik m al wel eens heb horen kloppen 😊

Edit: als de 900 erin zit, trek ik deze wel uit elkaar. Ik wil het zelf ook weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
10.033
2.356
Neerkant
Mooi bezig. Dus ook als een zijspan af is dan is er altijd wat te doen.
Heb je dan straks ook meer vermogen?
En is een 6 bak een vooruitgang?
Ik heb een motor met een zesbak, maar van mij hoeft het niet. Maar ik ben ook best wel een luie rijder.
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
Donateur
10 feb 2005
9.722
2.056
achterhoek
Mooi bezig. Dus ook als een zijspan af is dan is er altijd wat te doen.
Heb je dan straks ook meer vermogen?
En is een 6 bak een vooruitgang?
Ik heb een motor met een zesbak, maar van mij hoeft het niet. Maar ik ben ook best wel een luie rijder.
Het vermogen zal niet veel uitmaken, ik reed met een opgeboord cilinderblok met hoge compressiezuigers. En ik heb de zesde versnelling nooit gemist. Maar ik kies voor een 900 omdat dat de nieuwste blokken zijn. En dan kan er in de toekomst eventueel injectie op. Of flatsides. Of opboren naar 940cc. Of.....
 

Tarwetijger

MF veteraan
Donateur
13 dec 2002
10.939
1.296
Assen
De 900 is echt een doorontwikkeling van de 850, dus o.a. olieverbruik is sterk verbeterd. Ik meen dat de cilinders ook nicasil wanden hebben.
Ik heb een TRX met 6 versnellingen en zo zou ‘ie eigenlijk gewoon nieuw verkocht moeten zijn… O-)
Gewoon zoals het hoort, racier met kortere overbrengingen ook dan de (lange) 5 versnellingen.
 

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
1.700
498
Succes, het gaat je vast lukken.
Al verbaasd het mij niet heel erg, in de beginjaren van de 850's kwamen er best regelmatig probleem gevalletjes TDM/TRX langs in de motorzaak.
 

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
29.390
2.511
maar weet je ondertussen ook al wat er dood aan het gaan is in je huidige blok?
Dat lijkt me ook een interessant vraagstuk.

En dan is dat een zwak punt van dat type blok? en zit zo zwak punt ook in het 900 blok?!
Stonden de TDM's er ook niet bekend om dat ze nogal eens een slokje olie lustten?
 

Tarwetijger

MF veteraan
Donateur
13 dec 2002
10.939
1.296
Assen
maar weet je ondertussen ook al wat er dood aan het gaan is in je huidige blok?
Dat lijkt me ook een interessant vraagstuk.
Ik gok een bigend vanwege te weinig olie(druk).
En dan is dat een zwak punt van dat type blok?
Olieverbruik ja.
en zit zo zwak punt ook in het 900 blok?!
Nee
Stonden de TDM's er ook niet bekend om dat ze nogal eens een slokje olie lustten?
Klopt, de 850's.
 

JoePi

MF veteraan
13 mrt 2003
4.449
2.101
NH
Mijn xj uit 82; kwart liter/10k km..
TDM900 uit 2006; vrijwel niets
Xj600 uit 89; vrijwel niets
Voormalige xj's 750; vrijwel niets.
Mijn voormalige honda's en suzuki's daarentegen.... Veul.
 

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
29.390
2.511
Mijn xj uit 82; kwart liter/10k km..
TDM900 uit 2006; vrijwel niets
Xj600 uit 89; vrijwel niets
Voormalige xj's 750; vrijwel niets.
Mijn voormalige honda's en suzuki's daarentegen.... Veul.
Zelfs bij de Tracer moet ik er ook wel eens een klein drupje bij gooien, niet veel, hoewel ik het niet precies bij houd
 

Haakie

MF veteraan
28 mrt 2006
2.015
119
Borne
Als je de motor een tijdje hebt dan weet je wel hoe vaak je moet checken. Mijn CB moet ik voor elke rit even nakijken. Bij mijn ST hoeft het eigenlijk nooit.
 
Bovenaan Onderaan