Kwastert aan de TRX 850!

Kwas eigenlijk meer van de Zundapps... O-)
Maar ging uiteindelijk voor een honda cub _O- (want veel praktischer in de praktijk).
 
ik reed in de brommertijd ook yamaha... (een FS1 sherrif en een DT) waarschijnlijk is dat de onderliggende reden dat ik met de motor de overstap naar honda heb gemaakt...
 
Ik vond heg allemaal niks, ouwe zundapp en kreidler. Ik had een Echte FS1. Er is tenslottd maar één merk , en das mijn merk
Hier ook heb wel eens een kreidler gehad en een puch maxi maar eenmaal opgeknapt gelijk verkocht voor weer een FS1,
wilde er eigenlijk wel weer 1 kopen maar ze zijn heel Duuuuuuuuur geworden.
 
ik reed in de brommertijd ook yamaha... (een FS1 sherrif en een DT) waarschijnlijk is dat de onderliggende reden dat ik met de motor de overstap naar honda heb gemaakt...
Dt heb ik later ook nog gehad en ooit een Trial dat ding was pas snel,
maar zoop zo herd dat ik met volle tankie niet op en neer kon vanuit Renkum naar Arnhem en terug
 
Jawel. Nicasil in aluminium. De 900 heeft geen bussen

Dat heb ik ook met mijn BMW Bobberspan geeft wel een iets ander motorgeluid, en ik rij met de goede dure olie van ome Jan uit Nijkerkerveen,
en dat bevalt ondanks een kort carter heel prima :]:)
 
Hier ook heb wel eens een kreidler gehad en een puch maxi maar eenmaal opgeknapt gelijk verkocht voor weer een FS1,
wilde er eigenlijk wel weer 1 kopen maar ze zijn heel Duuuuuuuuur geworden.
Alles is tegenwoordig belachelijk duur geworden....
 
ik reed in de brommertijd ook yamaha... (een FS1 sherrif en een DT) waarschijnlijk is dat de onderliggende reden dat ik met de motor de overstap naar honda heb gemaakt...
Ik heb ook een FS1 gehad, was nogal een kloteding, gauw weer weg gedaan
 
oh nee; dat juist niet; die FS1 sherrif heb ik erg veel plezier mee gehad.
jammer dat ik even zo snel geen foto er van kan vinden.
was een best grappig ding met verlengde voorvork, veel te dikke achterband, apehanger stuur en sissybar en dan door de verlengde voorvork enorm achterover hangend qua lijnenspel...

toen ik m kocht had die een blokje met membraan inlaat, maar die heb ik later vervangen door eentje met een roterende inlaat; 16mm carb en een 65cc kitje liep die toch best betrouwbaar tegen de 80 km/u
Alleen die constructie van de koppeling met dat wormwieltje... daar kon ik nooit vrienden mee worden.

het meeste sleutelleergeld heb ik opgedaan met mijn DT/RD
Daar had ik een duitse 80cc met 5bak onder gesleuteld voorzien van 95cc kit; airbox en proma uitlaat, maar later toch weer terug naar een normale "dikke" voorbocht.
Die brommer was ik echt elke avond mee aan het sleutelen en was de belangrijkste oorzaak dat ik halverwege 5VWO tot de conclusie kwam dat ik dat jaar niet meer ging halen, dus toen nog meer sleutelervaring opgedaan :+
 
Ik heb ook nooit een Yamaha brommer gehad.
Wel een paar keer een motorfiets maar dat was puur voor de handel. XJ600, XT600, zelf een keer een Virago 1100....
 
Kan het zijn dat je die later aan een trucker uit Borne hebt verkocht? Dat was mijn buurman.
Volgens mij is die wel naar Borne gegaan.
Maar dat was aan een 16jarige jongen, die zal toen nog wel geen trucker geweest zijn...
 
Klopt, die heeft hem weer van die trucker gekocht. Die is nu eigenaar van café de Zaak in Denekamp.
De Sheriff heeft die jaren geleden al weer doorverkocht. Geen idee waar die nu is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik!
Mobylette, Zundapp, Peugeot 102, Kreidler, Honda MT. Maar nooit een Yamaha. Ook niet als motorfiets.
Gemis in de algehele ontwikkeling geweest jongen.
Zelfs ik had een dt. Terwijl iedereen een Honda mt of mtx moest hebben in die tijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan