Kwastert aan de TRX 850!

3wheel

MF veteraan
Donateur
10 jun 2004
5.338
936
Rotterdam
Ik!
Mobylette, Zundapp, Peugeot 102, Kreidler, Honda MT. Maar nooit een Yamaha. Ook niet als motorfiets.
En ik..... Had als eerste een peugeot.... Ben na paar jaar over gegaan op gazelle.......

beide overigens race-fietsenO-)

Brommers vond ik vreselijk....
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
9.892
2.278
achterhoek
Getest, en rijd prima. Maar de testrit was zeker nuttig, en dat MiniKwastert in huis was ook, Die kwam, zag en heeft me 45 km naar huis gesleept.
Ik had waarschijnlijk de borgplaat voor de keerring uitgaande as toch moeten monteren. Of de keerrring verlijmen. Geen van beide gedaan!
Maar zo'n 3States rolt prima achter de Skoda, met 60km/h met losse handjes! Superrijwielgedeelte
 

Redpigeon

MF veteraan
26 jul 2006
1.512
206
lobith
Getest, en rijd prima. Maar de testrit was zeker nuttig, en dat MiniKwastert in huis was ook, Die kwam, zag en heeft me 45 km naar huis gesleept.
Ik had waarschijnlijk de borgplaat voor de keerring uitgaande as toch moeten monteren. Of de keerrring verlijmen. Geen van beide gedaan!
Maar zo'n 3States rolt prima achter de Skoda, met 60km/h met losse handjes! Superrijwielgedeelte
Niet zonder olie komen te staan dan ?
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
9.892
2.278
achterhoek
Niet zonder olie komen te staan dan ?
Ik had het direct in de gaten. Gebeurde bij aanremmen van de kruising: een glibberlaars bij het terugschakelen. Laars onder de olie, stoppen olie onder de motor. Motor uitgezet.
Er was een druppel spoor van max dertig meter, en een plas van een goede 30 cm in hert rond. Ik schat dat ik hooguit een halve liter kwijt ben geworden

Edit: er is toch wel meer olie verdwenen dan ik dacht. Maar op het moment van uitzetten stroomde de olie nog volop uit het blok. Dus het was nog niet op....
 

Redpigeon

MF veteraan
26 jul 2006
1.512
206
lobith
Ik had het direct in de gaten. Gebeurde bij aanremmen van de kruising: een glibberlaars bij het terugschakelen. Laars onder de olie, stoppen olie onder de motor. Motor uitgezet.
Er was een druppel spoor van max dertig meter, en een plas van een goede 30 cm in hert rond. Ik schat dat ik hooguit een halve liter kwijt ben geworden

Edit: er is toch wel meer olie verdwenen dan ik dacht. Maar op het moment van uitzetten stroomde de olie nog volop uit het blok. Dus het was nog niet op....
Oke ja vaak is er al meer uit, heb je trouwens met het afslepen wel de ketting naar je achterwiel verwijderd of laten zitten ?
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
9.892
2.278
achterhoek
Help. Ik heb al meerdere keren een lege accu gehad na een week of 2 stilstand. De AGM accu is van deze winter. Er is een CTek xs 0.8 druppellader aangesloten via een 12v stopcontact welk rechtstreeks op 12 volt aangesloten is. Volgens de CTek zou de accu geladen moeten zijn.
Ik heb wel een USB snoertje in het usb-stopcontact zitten, welke een blauw ledje laat zien, verder niks.
De TomTom zit op z'n mount, maar die is volgens het contact aangesloten.
Volgens mij zou alles goed moeten zijn, maar toch een klapperend startrelais. De startmotor en startrelais zijn van de TDM. Bij deze delen van de TRX waren er dezelfde problemen.
Accu zit wel onder de bak, maar ik heb 16mm2 kabel voor het verlengen gebruikt.

Wie helpt me verder....
 

Sam Neve

Zoekt toch weer een XS triple (en een garage...)
Donateur
29 apr 2010
142
19
Heemstede
Ik zou beginnen met het meten naar een lekstroom. Is de lader geschikt voor het type accu? Heb je geprobeerd de accu los van de motor te laden? Een nieuwe accu kan ook defect zijn....
 

JoePi

MF veteraan
13 mrt 2003
4.919
2.655
NH
Je zou eerst kunnen meten of er een lekstroom loopt vanf de accu + naar massa ergens op het frame.
En dan gaan zoeken wáár de lekkage vandaan komt.

Kijkan, 2 zielen 1 gedachte.
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
9.892
2.278
achterhoek
Nou, ik heb m aan het lopen. Maar te weinig stroom voor knipperrelais, licht en de toerenteller klappert ook. Op een 12 volt plug in de bak (niet de laadplug) meet ik 10.8 volt. Na loskoppelen van de acuu meet ik daar gewoon 12.5 tot 12.7 volt
 

Redpigeon

MF veteraan
26 jul 2006
1.512
206
lobith
Op het werk gebruiken wij bij de reinigings voertuigen een soort vaseline achtig ligt vet wat er voorkomt dat dit soort dingen gebeurt
wij gebruiken wel iets andere stekkers die van natura al wat waterbestendig zijn
Maar goed en mooi dat je het al zo snel hebt gevonden handige kwastert .
 
Bovenaan Onderaan