Kwastert aan de TRX 850!

Markplaats heeft me laatst een YZF750 achterbrug met wiel opgeleverd. Dat past (bijna) plug and play in de TRX. En omdat er een brug opgelast zit bij de YZFvork, is deze veel stabieler. En hef achterwiel is 6 ipv 5.5J. En de achteras is ook dikker. Enige nadeel was dat het uit een ratbike gelijkende motor kwam, maar daar was de prijs dan ook naar.Bekijk bijlage 1385630

Herstel: Het YZF wiel is 5.5" ten opzichte van een 5"voor de TRX
 
De 160 van de Trx zit die op een 5.5j velg? Dacht dat die smaller was.

Doorgaans ligt een 170 op 5j een 180 op 5.5 en een 190 op 6j

Op die 6j kan je mooi een 195/45 kwijt 💪
IK denk dat er eerst de Enonomist van Achilles weer op komt. Die is voor het bouwen en de eerste 1000 km goed genoeg. En voor de prijs hoef je het niet te laten, want de Economist kost iets van 4 tientjes.
 
Markplaats heeft me laatst een YZF750 achterbrug met wiel opgeleverd. Dat past (bijna) plug and play in de TRX. En omdat er een brug opgelast zit bij de YZFvork, is deze veel stabieler. En hef achterwiel is 6 ipv 5.5J. En de achteras is ook dikker. Enige nadeel was dat het uit een ratbike gelijkende motor kwam, maar daar was de prijs dan ook naar.Bekijk bijlage 1385630

Ik heb de handel een beetje opgeknapt. Ook heb ik alle lagers en keerringen vernieuwd. Het tandwiel moet ik nog even bekijken, op de TRX ligt een 39 tands, dit is 43. Verder komt de remschijf van de TRX er nog op, die is wat minder versleten dan deze.
Oja, en een band natuurlijk. Die hebben we nog voorradig, er ligt er nog één op een Kawa wiel, die gekeurd en te licht bevonden is voor de Triumph van Slijptol. Wiel kan weg, band komt hierop.
485f6a3f-0843-484e-a2c3-0fb051037825.jpg
fb4442fd-1e02-44cb-8fe1-11048e9c826d.jpg
 
Gisteravond op voor handel pad geweest. Omdat er binnen niet al te lange tijd (hoop ik) zijspannen van de ene werkplaats naar een andere werkplaats vervoerd dienen te worden, moest daar een transport middel voor komen. Nu heb ik al een stuk of 5 aanhangers, maar op niet één past er met goed fatsoen een zijspan glasbok O-) Nu heb ik dus
IMG-20190617-WA0020.jpeg
IMG-20190617-WA0018.jpeg
een stuk of 6 aanhangers, en ook één waar prima een zijspan glasbok op past!
 
Laatst bewerkt:
Het ding is prima in orde, al wil ik er nog wel een paar dingen aan wijzigen. Maar technisch is er niks nodig.

Bijkomend voordeel is nu ook dat m'n zijspan deze zomer meekan naar de Alpen. Kan ik daar 's ochtends vroek mooi een paar stukkies rijden, en dd rest van de dag met vrouw door de bergen wandelen! Het beste van twee werelden!
 
Mooi ding, ik ken het concept, heb zelf een oud onderstel voorzien van roosterplaat zodat hij daarmee multifunctioneel inzetbaar is geworden, vooral handig met motoren natuurlijk en dankzij de roostervloer overal oppakpunten voor spanbandjes. toevallig net breed genoeg zodat er een klassiek span tussen kan. Ursula is te breed, dat gaat hem niet worden.

y4mQbcf327LQy2gtrgpxn-QKFWAhQiIlIghFaJ4l8f7aDcMk1cCuiA9TuS93kWBLl0VbY4sVYMTgbZblOJcu-9VtE8Y3rDXyRdAAgOz9rZzEandRDKqDVe-OTqbND6GwMQEuFXhpV5J4jTfN_GcW1ai02qJvx19kjsh0uVUlkIZ3s6VX-NmuZm_2ZyrnH0ExLjK1W3ZbOShPYw5zgypNYRd4w
 
Terug
Bovenaan Onderaan