Kwastert aan de TRX 850!

De schakelaar is voor 4x25 Amp als je krachtgroep niet zwaarder afgezekerd is is dat geen probleem en voor je lasapparaat is het ook genoeg
Ik heb 3*10A en 3*16A in de stoppenkast zitten voor de krachtgroep. En er zit een aardlek van 40A
 

Bijlagen

  • 20210407_180931.jpg
    20210407_180931.jpg
    368,5 KB · Weergaven: 5
Omdat er geen aan-uit schakelaar zit aan het lasapparaat. Je moet de stroomschakelaar op 0 zettennom uit te schakelen.
Maar de draadsnelheid schakelaar heeft geen standen. Je kunt dus de draadsnelheid nergens aflezen. Dus als ik de stroomschakelaar van bijv. Stand 4 op 0 zet, moet ik onthouden dat de draadsnelheid voor standje 4 is ingesteld.
Als ik de stekker eruit trek, heb ik dat probleem niet. Als ik er een schakelaar tussen zet, heb ik dat probleem ook niet....

Ik snap hem.
Mijn vader heeft ook zo'n schakelaar op zijn lasapparaat. Ik moet zeggen dat ik dat nooit als probleem heb gezien. Ik stel hem toch altijd af als ik hem opnieuw aan zet.
Maar het is wel slim om te doen. Zelf zou ik de schakelaar eerder op het apparaat maken. Maar dat komt omdat ik meerdere stopcontacten heb.
 
ik vind het iets logischer om hem op het apparaat te bouwen, daar moet wel een plekje te vinden zijn waar je handig bij kunt.
 
Ik snap hem.
Mijn vader heeft ook zo'n schakelaar op zijn lasapparaat. Ik moet zeggen dat ik dat nooit als probleem heb gezien. Ik stel hem toch altijd af als ik hem opnieuw aan zet.
Maar het is wel slim om te doen. Zelf zou ik de schakelaar eerder op het apparaat maken. Maar dat komt omdat ik meerdere stopcontacten heb.
Ik heb maar één stopcontact voor het lasapparaat. Meer hoeft ook niet, in heb alles 'onder handbereik' in mn hok 😇
 
Nou, slijtage aan de TRX.

Na 11380 km ziet m'n voortandwiel er zo uit:
 

Bijlagen

  • 2021-04-19 20.32.40.jpg
    2021-04-19 20.32.40.jpg
    223,8 KB · Weergaven: 10
  • 20210421_204407.jpg
    20210421_204407.jpg
    213,5 KB · Weergaven: 10
Dus tijd voor een nieuwe. VMM heeft ze blijkbaar op voorraad, want maandagavond besteld, vandaag bij de post. Klasse

Dus dan hoor je eigenlijk een luchtsleutel te gebruiken om de voortandwielmoer los te rammelen. Maar ik gebruik zo'n ding nooit, dus ik heb er geen. Eerst maar eens wat anders proberen. Ik wil wel geld uitgeven, maar alleen als dat nodig is.
Gelukkig heeft MiniKwastert ondertussen ook wel wat in de mouwen, samen hebben we het los gekregen.
Ik had wel even een opstelling gemaakt O-)
 

Bijlagen

  • 2021-04-21 18.40.48.jpg
    2021-04-21 18.40.48.jpg
    324,5 KB · Weergaven: 30
  • 2021-04-21 18.40.42.jpg
    2021-04-21 18.40.42.jpg
    370,4 KB · Weergaven: 31
Dat valt best mee toch?
Ja, maar ik ben er graag optijd bij. Prototype he O-) M'n achtertandwiel en ketting zitten er nu een 7200 km op. Die heb ik later gemonteerd omdat ik van 17-39 naar 17-47 gegaan ben. En ik wil eigenljk niet mn ketting vernaggelen door een slecht voorkettingwiel
 
Ik zou dan het achterwiel gemonteerd laten bij het omdraaien van het achterwiel. Dat meteen heel makkelijk het blok en de achterbrug ook mee zijn gedraaid. :Y

Best lang mee gedaan trouwens, met dat ketting/tand/dinges wiel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan