Kwastert aan de TRX 850!

20230124_151122.jpg
Deze staat nog te koop
 
Ik ben zover dat ik weer tijd overheb, ik moet tenslotte 6 weken revalideren. Maar aan de werkbank staan da's niet wat ze met revalideren bedoelen. Echter, plannen maken, dat kan prima!
Ik ben eens een beetje aan het rondloeren wat er voor nodig is om de mn TRX900 om te bouwen naar injectie. Gewoon, omdat het kan, en omdat het wellicht zuiniger/efficienter is dan de huidige valstoomcarburateurs (streep door wat niet van toepassing is)

Er zijn in hoofdzaak 2 mogeleijkheden
Ten eerste: zien dat ik de gaskleppen, injectoren, kabelboom, ecu, relais, dashbord en slotenset te pakken krijg van een injectie TDM, en dat overzetten op de TRX. Dat zou moeten werken.
Helemaal plug en play is dat niet, zo zit de ecu van de TDM in de kuip, van de TRX onder de buddy. Dus de kabelboom moet flink aangepast worden. Ik zou dan de vorm van een kabelboom van een TRX namoeten maken met de bedraging van de TDM. Uitpluizen wat er nodig is en wat niet. Het dashbord van de TDM vind ik niet fraai op mn TRX. En de TDM heeft een snelheidssensor op de uitgaande as van de versnellingsbak. Daar is bij mij geen ruimte voor.

Tweede mogelijkheid: Gasklephuis van een TDM, en dat combineren met een vrij programmeerbare ECU. Een Microsquirt, KDFI if iets dergelijks.
Probleem daar is dat ik bij nul moet beginnen, helemaal een studie moet maken van mapping enzo, en ik weet niet of ik die moeite er wel in wil steken. Voordeel is dat er veel minder te verbouwen is, en dat wanneer je op een gegeven moment een redelijke mapping hebt, je dit zelf wel kunt wijzigen, das wel leuk natuurlijk.

Wellicht eens op zoek naar iemand die er zoveel verstand van heeft, die me degelijk kan adviseren over de do en de don'ts

Ik heb een bedrijf gevonden zie cursusen geeft hierover, maar ik weet niet of ik die moeite er in wil steken. En MF staat vol met projecten die eigenlijk nooit tot tevredenehid zijn afgerond.
 
Ik ben zover dat ik weer tijd overheb, ik moet tenslotte 6 weken revalideren. Maar aan de werkbank staan da's niet wat ze met revalideren bedoelen. Echter, plannen maken, dat kan prima!
Ik ben eens een beetje aan het rondloeren wat er voor nodig is om de mn TRX900 om te bouwen naar injectie. Gewoon, omdat het kan, en omdat het wellicht zuiniger/efficienter is dan de huidige valstoomcarburateurs (streep door wat niet van toepassing is)

Er zijn in hoofdzaak 2 mogeleijkheden
Ten eerste: zien dat ik de gaskleppen, injectoren, kabelboom, ecu, relais, dashbord en slotenset te pakken krijg van een injectie TDM, en dat overzetten op de TRX. Dat zou moeten werken.
Helemaal plug en play is dat niet, zo zit de ecu van de TDM in de kuip, van de TRX onder de buddy. Dus de kabelboom moet flink aangepast worden. Ik zou dan de vorm van een kabelboom van een TRX namoeten maken met de bedraging van de TDM. Uitpluizen wat er nodig is en wat niet. Het dashbord van de TDM vind ik niet fraai op mn TRX. En de TDM heeft een snelheidssensor op de uitgaande as van de versnellingsbak. Daar is bij mij geen ruimte voor.

Tweede mogelijkheid: Gasklephuis van een TDM, en dat combineren met een vrij programmeerbare ECU. Een Microsquirt, KDFI if iets dergelijks.
Probleem daar is dat ik bij nul moet beginnen, helemaal een studie moet maken van mapping enzo, en ik weet niet of ik die moeite er wel in wil steken. Voordeel is dat er veel minder te verbouwen is, en dat wanneer je op een gegeven moment een redelijke mapping hebt, je dit zelf wel kunt wijzigen, das wel leuk natuurlijk.

Wellicht eens op zoek naar iemand die er zoveel verstand van heeft, die me degelijk kan adviseren over de do en de don'ts

Ik heb een bedrijf gevonden zie cursusen geeft hierover, maar ik weet niet of ik die moeite er in wil steken. En MF staat vol met projecten die eigenlijk nooit tot tevredenehid zijn afgerond.
Er zat vroeger een kerel op MF die naar volle tevredenheid eoa injectie op zijn cb400f had gebouwd. Was ook wel meteen degene die ook die blokjes aanpast naar 530cc wat de zijne ook had.
Ik denk alleen niet dat je verder iets aan deze informatie hebt. Al heb ik nog wel z'n email adres. :P
 
Er zat vroeger een kerel op MF die naar volle tevredenheid eoa injectie op zijn cb400f had gebouwd. Was ook wel meteen degene die ook die blokjes aanpast naar 530cc wat de zijne ook had.
Ik denk alleen niet dat je verder iets aan deze informatie hebt. Al heb ik nog wel z'n email adres. :P
Weet je zn nickname ook? Zoek ik z'n topic eens op
 
Terug
Bovenaan Onderaan