Kwastert aan de TRX 850!

Nee helaas al lang niet meer gesproken/gezien, behalve elk jaar nieuwjaarswensen ;)
Ben geëmigreerd naar Hongarije, dus zal hem ook niet meer tegenkomen ;)

De laatste keer dat ik hem sprak was in tiel. Hij vertelde toen dat hij ging verhuizen naar brabant geloof ik.
Daarna heb ik hem ook niet meer gesproken. :N
 
Op het Gizzi forum Bouwt er een een stuk antiek om naar Injectie. Daarvoor gebbruikt hij een gashuis en injectie van een moderne scooter. Dat heeft als ik het goed herinner een hele compacte unit met de gasklep, de injector en de intelligentie bij elkaar. Helaas ligt het Guzzi forum er vandaag uit, anders had ik een linkje geplakt.
Verschil is wel dat hij een eenpitter heeft met 20PK of zo. Maar het idee van zo'n P&P unit staat me wel aan.
 
Op het Gizzi forum Bouwt er een een stuk antiek om naar Injectie. Daarvoor gebbruikt hij een gashuis en injectie van een moderne scooter. Dat heeft als ik het goed herinner een hele compacte unit met de gasklep, de injector en de intelligentie bij elkaar. Helaas ligt het Guzzi forum er vandaag uit, anders had ik een linkje geplakt.
Verschil is wel dat hij een eenpitter heeft met 20PK of zo. Maar het idee van zo'n P&P unit staat me wel aan.
Met Tdm spullen zou de mapping ook plug an play moeten zijn.
 
Ik krijg een beetje jeuk. Daarom een vraag, zomaar langs de neus weg 😇.
Ik heb altijd nog een zwak voor de stampers, de dikke één-cilinders.

Ik ken als ééncylinder sportieve wegmotoren natuurlijk de Srx660, de Szr660, de MuZ660 en, wat minder sportief de XBR 500.
Ook ken ik de BMW F650.
Off-roadjes, enduros en dat soort spul interesseert me niet zo.

Vergeet ik er dan wat?
jaartje woonwerk en clubritjes gedaan met een KTM 390 Duke. Man wat een lol! Gang zat, keren op een zakdoek, weegt niks en er zijn er zat te vinden. Heb vroeger een paar maanden op een XBR500 gereden maar vond ik maar traag. Een SR500 is volgens mij nog trager. Bovendien: vind ze maar es. Maar KTM kan ik dus van harte aanbevelen. En anders, als je geen enduro wil: supermotard ombouw dingen zijn er ook wel te koop.
(of bijna vergeten, maar dan wel in een heel andere klasse: De Ducati supermono's van rond de eeuwwisseling. Die zijn stoer)
 
Ik krijg een beetje jeuk. Daarom een vraag, zomaar langs de neus weg 😇.
Ik heb altijd nog een zwak voor de stampers, de dikke één-cilinders.

Ik ken als ééncylinder sportieve wegmotoren natuurlijk de Srx660, de Szr660, de MuZ660 en, wat minder sportief de XBR 500.
Ook ken ik de BMW F650.
Off-roadjes, enduros en dat soort spul interesseert me niet zo.

Vergeet ik er dan wat?
Ik bedacht gisteren ineens dat er ook ombouw setjes zijn geweest voor een Suzuki Savage waarmee je een suf sjoppertje kon ombouwen naar een erg grappig cafe racertje.
Nu zijn er weinig blokjes van Suzuki die zo slecht ontworpen zijn als de LS650 maar ook daarvoor zijn veel oplossingen beschikbaar ondertussen.

599519a28b4735d5da21fed1a776310e--savages-cafe-bike.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
jaartje woonwerk en clubritjes gedaan met een KTM 390 Duke. Man wat een lol! Gang zat, keren op een zakdoek, weegt niks en er zijn er zat te vinden. Heb vroeger een paar maanden op een XBR500 gereden maar vond ik maar traag. Een SR500 is volgens mij nog trager. Bovendien: vind ze maar es. Maar KTM kan ik dus van harte aanbevelen. En anders, als je geen enduro wil: supermotard ombouw dingen zijn er ook wel te koop.
(of bijna vergeten, maar dan wel in een heel andere klasse: De Ducati supermono's van rond de eeuwwisseling. Die zijn stoer)
Die SR500 is ook erg leuk.
Alleen zijn die volgens mij al zo vaak "verbouwd" dat er bijna geen originele meer is te vinden. Terwijl het origineel ook al zo'n leuke fiets is...
 
jaartje woonwerk en clubritjes gedaan met een KTM 390 Duke. Man wat een lol! Gang zat, keren op een zakdoek, weegt niks en er zijn er zat te vinden. Heb vroeger een paar maanden op een XBR500 gereden maar vond ik maar traag. Een SR500 is volgens mij nog trager. Bovendien: vind ze maar es. Maar KTM kan ik dus van harte aanbevelen. En anders, als je geen enduro wil: supermotard ombouw dingen zijn er ook wel te koop.
(of bijna vergeten, maar dan wel in een heel andere klasse: De Ducati supermono's van rond de eeuwwisseling. Die zijn stoer)
De SR is inderdaad traag. Maar de SRX is veel vlotter en ook relatief gezien veel moderner dan de SR. En de SZR is weer een stap nieuwer. Ik vind een KTM Duke, zoals bijna elke KTM, heel mooi. Voor een ander.....
 
Over traag gesproken. Ik pruttel rond op een '92 dr350. Met noppen. Zonder elektrische start. Gewoon mee naar mijn werk. Totaal ongeschikt. Maar leuk!
 
En de eerste 100 zijspankilometers met nieuwe heup zijn ook gemaakt!
Conclusie: Een nieuwe heup rijdt fijner dan versleten heup! Ik kan het iedereen aanbevelen!
Ik heb nog geen meter gereden met m n nieuwe knie. Motor deed t vorige week niet _O-
 
Dat is mooi rap na je operatie!
7 weken.
Ik ging ook redelijk getraind (in vergelijk met de meeste heuppatienten) de operatie in. En ben van dag 4 aan het trainen geslagen, alles in overleg met de fysio. Van week 2 tot week 6 was ik twee keer per dag 45 tot 60 minuten oefeningen aan het doen, en daarnaast nog een paar keer per dag op de hometrianer. Opbouwend in tijd en weerstand.
Ik kan nu eigenlijk alles weer, al merk ik wel dat links nog minder krachte heeft dan rechts, en ook minder uithoudingsvermogen.
Enne je kunt wel trainen, das belangrijk, maar op tijd stoppen, das nog veel belangrijker! Niet overbelasten!!
 
7 weken.
Ik ging ook redelijk getraind (in vergelijk met de meeste heuppatienten) de operatie in. En ben van dag 4 aan het trainen geslagen, alles in overleg met de fysio. Van week 2 tot week 6 was ik twee keer per dag 45 tot 60 minuten oefeningen aan het doen, en daarnaast nog een paar keer per dag op de hometrianer. Opbouwend in tijd en weerstand.
Ik kan nu eigenlijk alles weer, al merk ik wel dat links nog minder krachte heeft dan rechts, en ook minder uithoudingsvermogen.
Enne je kunt wel trainen, das belangrijk, maar op tijd stoppen, das nog veel belangrijker! Niet overbelasten!!
Klopt, zeker niet overbelasten.
 
Sorry voor de late reactie, maar…
Ik krijg een beetje jeuk. Daarom een vraag, zomaar langs de neus weg 😇.
Ik heb altijd nog een zwak voor de stampers, de dikke één-cilinders.

Ik ken als ééncylinder sportieve wegmotoren natuurlijk de Srx660, de Szr660, de MuZ660 en, wat minder sportief de XBR 500.
Ook ken ik de BMW F650.
Off-roadjes, enduros en dat soort spul interesseert me niet zo.

Vergeet ik er dan wat?

Derbi All-Road Mulhacen 659


Ik ben zover dat ik weer tijd overheb, ik moet tenslotte 6 weken revalideren. Maar aan de werkbank staan da's niet wat ze met revalideren bedoelen. Echter, plannen maken, dat kan prima!
Ik ben eens een beetje aan het rondloeren wat er voor nodig is om de mn TRX900 om te bouwen naar injectie. Gewoon, omdat het kan, en omdat het wellicht zuiniger/efficienter is dan de huidige valstoomcarburateurs (streep door wat niet van toepassing is)

Er zijn in hoofdzaak 2 mogeleijkheden
Ten eerste: zien dat ik de gaskleppen, injectoren, kabelboom, ecu, relais, dashbord en slotenset te pakken krijg van een injectie TDM, en dat overzetten op de TRX. Dat zou moeten werken.
Helemaal plug en play is dat niet, zo zit de ecu van de TDM in de kuip, van de TRX onder de buddy. Dus de kabelboom moet flink aangepast worden. Ik zou dan de vorm van een kabelboom van een TRX namoeten maken met de bedraging van de TDM. Uitpluizen wat er nodig is en wat niet. Het dashbord van de TDM vind ik niet fraai op mn TRX. En de TDM heeft een snelheidssensor op de uitgaande as van de versnellingsbak. Daar is bij mij geen ruimte voor.

Tweede mogelijkheid: Gasklephuis van een TDM, en dat combineren met een vrij programmeerbare ECU. Een Microsquirt, KDFI if iets dergelijks.
Probleem daar is dat ik bij nul moet beginnen, helemaal een studie moet maken van mapping enzo, en ik weet niet of ik die moeite er wel in wil steken. Voordeel is dat er veel minder te verbouwen is, en dat wanneer je op een gegeven moment een redelijke mapping hebt, je dit zelf wel kunt wijzigen, das wel leuk natuurlijk.

Wellicht eens op zoek naar iemand die er zoveel verstand van heeft, die me degelijk kan adviseren over de do en de don'ts

Ik heb een bedrijf gevonden zie cursusen geeft hierover, maar ik weet niet of ik die moeite er in wil steken. En MF staat vol met projecten die eigenlijk nooit tot tevredenehid zijn afgerond.
Kijk ook eens bij ignitech Electronic for motorbikes - IgniTech Přelouč
Tsjechisch maar zeer behulpzaam in het engels.
Ik heb een TCIP4, vrij programmeerbaar maar zonder injectie natuurlijk.
Ze zijn er ook met injectie dan heet het de IGNIJET zo te zien.
Ik heb er zelf verder geen ervaring mee maar ik schat zo in dat je dan tussen je eerste en tweede mogelijkheid in zou kunnen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan