Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hartelijk Gefeliciteerd. Maak er een leuke dag en feestje van.
Bij het EGT drinken we er wel eentje op. *O* :Y
 
Lang geleden hier. Maar met dit nieuwe forumnis het makkelijk om ook hier de boel bij te houden!👍

Vorig weekeinde met 2/3 States op teambuilding geweest. 1/3States was thuis, in dd werkplaats🤣😇
20180831_173044.jpg
20180831_173047.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik weer eens bezig geweest met de tank van de XJ. Daar zit al best veel werk in, maar toch stond het me niet aan. Ik had daar een reservebenzine stand in bedacht. In theorie was het mooi, maar door het klotsen werkte het in de praktijk maar matig. Ik bedoel, een reservestand waar je 10 km op kunt rijden is het ook net niet.
Ik heb vandaag alle overbodige zooi van de tank gegooid. Er zit nu één pomp op. En die doet het, totdat de benzine op is.
Ik heb een tank van 36 ltr. Maar het verbruik wisselt nogal, dus op de dagteller rijden komt er in de praktijk op neer dat er meestal zon 28 tot 30 liter getankt kan worden. Een nauwkeurige benzinemeter in de tank maken valt niet mee. Met name door het klotsen krijg je dan een zenuwachtig gebeuren.

Dus ik heb wat oldskools bedacht
Eerst maar eens een soldeerwerkje in elkaar geklust


Daarna dat ding in de bakwand gezet en er een benzineslang aan gemaakt. Aan de onderkant zit die aan de overbodig geworden uitloop van de vervallen benzinepomp. En aan de bovenzijde heb ik m met een T-stuk verbonden asn dd tankontluchting. En in de praktijk ziet het er dan zo uit:
20180908_123604.jpg
IMG-20180908-WA0007.jpeg
IMG-20180908-WA0005.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus nu een oldskool peilglas. Wat je ziet is wat je krijgt.
Het niveau is best duidelijk te zien, dat valt me niks tegen.

Maar om het écht af te maken, zou er nog een rood drijvertje in de slang moeten.

Iemand suggestie's voor een rood benzine bestdndig drijvertje, voor in een 6 mm slang😇?
 
Ik heb dus nu een oldskool peilglas. Wat je ziet is wat je krijgt.
Het niveau is best duidelijk te zien, dat valt me niks tegen.

Maar om het écht af te maken, zou er nog een rood drijvertje in de slang moeten.

Iemand suggestie's voor een rood benzine bestdndig drijvertje, voor in een 6 mm slang😇?

Kan je die niet uit de dop van een castrol fles snijden?
 
Das wel een idee👍

Ik heb net even iets geknutseld en in een potje benzine gegooid. Als het er morgen nog in drijft dan laat ik t weten. Nog eenvoudiger om te maken.
Een stukje van 2 cm afgeknipt van zo'n verleng rietje dat bij sommige spuitbussen zit. Aan beide kanten dichtgesmolten met een aansteker. Werkt als een dobbertje..
 
Ik heb dus nu een oldskool peilglas. Wat je ziet is wat je krijgt.
Het niveau is best duidelijk te zien, dat valt me niks tegen.

Maar om het écht af te maken, zou er nog een rood drijvertje in de slang moeten.

Iemand suggestie's voor een rood benzine bestdndig drijvertje, voor in een 6 mm slang😇?

Ik heb n probleem. M'n 100%benzine bestendige slang van rubbermagazijn.nl zwelt op nadat ik gisteren bij Esso getankt heb. Raar maar waar

Heeft iemand een tip voor echt een goeie blanke slang, 6mm inwendig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan