Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal bedankt voor de reacties. Maar mijn vraag was eigenlijk niet welke demper ik nodig heb. Dat weet ik namelijk zelf wel, ik heb nu ook een demper. Een Mercedesdemper. En die bevalt prima, behalve dat ie er op het moment nogal een bende van maakt.

Maar vraag was dus eigenlijk: zijn al die mercedes dempers die op MP staan, hetzelfde? ;) Zodat ik mijn vlekkenmakende Mercedes demper vervangen kan door een dicht exemplaar.
Aanpassen van dempers etc laat ik over aan de toekomstige nieuwe eigenaar O-)
 
Aha, ik had niet begrepen dat je er al zo één had. Dacht dat je een ezs uitvoering had. Dan denk ik ja, lengtes gelijk. Zal alleen zoals bij veel auto-onderdelen kwaliteit verschil in zitten.
 
Ik heb vanavond even m'n koplamp afgesteld. De lichtopbrengst van nog helemaal niet tegen, en is veel beter dan bij de lampen die ik onder het Beull screen had zitten. (nou waren die eigenlijk nog voor gloeilampen ontworpen, niet voor halogeen)
Nou weet ik dat er speciale motorlampen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik weet dat Roger toen een lamp in z'n Enigma had, die èrg goed opviel! Hij reed toen eens achteraan bij een Slakkerweg toertocht, en in m'n spiegel kon ik Roger z'n licht er zo in herkennen! Wat was da voor lamp?
 
Ik heb in de zzr zo'n lamp zitten;
Philips H4 X-treme vision 12V60/55W

Gekozen omdat ik toch in het verleden toch wel degelijk kwaliteit verschil heb gemerkt tussen 'de goedkoopste' en een merk pit. Lens is ook 25 jaar oud en dus wilde ik het beste er maar in stoppen. Zouden ook wat meer bestand zijn tegen trillingen. Vooralsnog bevalt het prima. Helder licht, lijkt wat witter dan de vorige.
 
Ik heb een rally lamp. 80/100 watt. Met een geel overzet hoesje. Veel, geel licht.

Dat gele hoesje had ik bij de vorige lampen ook. Ik vind het niet speciaal mooi, maar ik heb wel het idee dat je dan beter gezien wordt door de medeweggebruikers, die dat gele licht.
 
Ik heb in de zzr zo'n lamp zitten;
Philips H4 X-treme vision 12V60/55W

Gekozen omdat ik toch in het verleden toch wel degelijk kwaliteit verschil heb gemerkt tussen 'de goedkoopste' en een merk pit. Lens is ook 25 jaar oud en dus wilde ik het beste er maar in stoppen. Zouden ook wat meer bestand zijn tegen trillingen. Vooralsnog bevalt het prima. Helder licht, lijkt wat witter dan de vorige.
Deze gebruik ik ook, dan wel de H7 variant. Geven veel licht en gaan best lang mee. Bij mij ruim een jaar en dat is dus ongeveer 12000 km.
 
1407877


de super betrouwbare snelle taxi!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan