Kymco agility 16+ 200i 4takt

Wesz

Rookie
12 mrt 2023
3
0
Ik heb dus en kymco agility 16+ 200i 4takt motorscooter gekocht, de prestaties vallen me tegen hij trekt snel op tot de 30/35 km daarna is de power verdwenen en rijdt hij max 85 (2 personen +-200kg)

Wie heeft tips hoe ik de acceleratie en top kan verhogen ,
Groetjes wesz:t

Gro
 
Als ik zo naar de specs kijk, heeft die scooter volgens de fabrikant een topsnelheid van 95 km/h. Dan vind ik het niet gek dat met 200 kg erop, bij 85 km/h de puf er wel uit is.
 
Je zou denken 200cc dat moet wel 120/130 gaan is er iemand bekend met het opvoeren van deze type motorscooter
 
Cilinderinhoud163 cc
Motor4-takt
Koelingluchtgekoeld

Je hebt "maar 163cc", geen 200.
En de motor is luchtgekoeld, dus er valt nauwelijks winst te behalen behalve als je er heel veel geld in wil steken.
 
Hoe voer ik deze motorfiets het best op iemand tips
 
om jouw fietsje van 85 naar 130 km/u te krijgen heb je véél geld nodig, meer dan het verschil met een zwaardere.
 
Niet
Met deze........ tis wat het is, leer er mee leven
Je kunt nog wat met de rollers spelen, maar dan houd het op
Bv een watergekoelde, heeft al veel betere specs
 
Andere cilinder/carburateur is de makkelijkste weg . Denk wel aan 650+ euro ex montage en afstellen . ( Malossi of polini )
 
Heeft de Agility niet het Chinese GY6 blok? In dat geval zou er zat spul voor te krijgen moeten zijn op onder andere Aliexpress. Tot aan cilinderkits en nokkenas toe. Let wel op je motorcode, want niet elk gy6 onderdeel is uitwisselbaar met andere gy6 blokken. QMB136 is bijv weer een 50cc brommer GY6je, dus cilinderkits voor dat blok zullen denk ik niet goed komen op jou krukas en vice versa...

Alleen heb jij injectie, grote kans dat je bij een aanpassing naar de tuner moet om je ecu af te stellen. Of ombouw naar carburateur..

Je kan er zoveel aan uitgeven als je zelf wilt, maar ik was naar een andere motor opzoek gegaan met iets meer vermogen.
 
163cc, 8.1 kW (11pk) en het dan een 200 noemen. :')
Beter koop je een 300cc'er, tenzij je echt heel vaak met een passagier gaat rijden. Dan liever nog meer cc's en dus meer koppel.
Als je weer Kymco wil kopen, vergelijk dan wel even met Yamaha, Suzuki, Honda etc. voor pk's en koppel. Kymco is niet slecht, maar Kymco haalt zeer zeker niet het onderste uit de kan. Dat zie je aan die 11 pk uit 163cc. Mijn Yamaha NMAX 155 haalt nog 37% meer pk's uit 155cc.

Ik vraag me trouwens af of die Kymco wel 200 kg mag dragen excl. eigen gewicht en presteert ie dus prima met 85 km/u.
 
Ik had nog nooit van Kymco gehoord en door dit topic ging ik even naar de specs ervan kijken.. Maar vroeg mij dus serieus af wat het bestaansrecht of doel van een dergelijke scooter is? In de toeristische vakantie oorden kan ik me er nog iets bij voorstellen als verhuurscooter, maar hier in NL? Enkel voor gebruik in de stad nuttig lijkt me, want met zijn max snelheid hoef je op de snelweg niet te proberen om een vrachtwagen in te halen, eerder andersom dus dat klinkt ook niet als een lekkere veilige optie m.i.?
 
Ik had nog nooit van Kymco gehoord en door dit topic ging ik even naar de specs ervan kijken.. Maar vroeg mij dus serieus af wat het bestaansrecht of doel van een dergelijke scooter is? In de toeristische vakantie oorden kan ik me er nog iets bij voorstellen als verhuurscooter, maar hier in NL? Enkel voor gebruik in de stad nuttig lijkt me, want met zijn max snelheid hoef je op de snelweg niet te proberen om een vrachtwagen in te halen, eerder andersom dus dat klinkt ook niet als een lekkere veilige optie m.i.?

Nog nooit van Kymco gehoord? Die zit/zat in de top 3 van Nederlands meest verkochte (brom/snor)scooters! Qua motorscooters hebben ze ook wel het een en ander, ook serieuzer spul met twee cilinders. Ze doen alleen weinig marketing voor de motoren, omdat de brommers bijzonder goed verkopen. Voor SYM geldt hetzelfde.
 
Ondanks die top 3.... nog nooit van gehoord nee :+
Maar goed, ik heb dan ook echt helemaal niks met scooters, niet als brommer en niet als motor, dus daar ook nooit naar gekeken of aandacht aan besteed wat voor merken daarin bestaan.
 
Ondanks die top 3.... nog nooit van gehoord nee :+
Maar goed, ik heb dan ook echt helemaal niks met scooters, niet als brommer en niet als motor, dus daar ook nooit naar gekeken of aandacht aan besteed wat voor merken daarin bestaan.

Ze hebben ook motoren gemaakt. :) Maar als je er niet naar kijkt en het je ook niet interesseert, dan snap ik dat je de namen niet kent.
In Nederland is de >50cc markt voor Kymco en SYM heel erg klein, maar wat ik al zeg, ze doen er zelf ook niet zoveel moeite voor en Nederland is ook nog niet echt een motorscooterland.
 
Ik heb dus en kymco agility 16+ 200i 4takt motorscooter gekocht, de prestaties vallen me tegen hij trekt snel op tot de 30/35 km daarna is de power verdwenen en rijdt hij max 85 (2 personen +-200kg)

Wie heeft tips hoe ik de acceleratie en top kan verhogen ,
Groetjes wesz:t

Gro
Eigenlijk een heel simpel maar niet leuk antwoord: Niet.
Met 200cc kom je zeker met bijrijder serieus vermogen tekort. Is niet zo een, twee, drie opgelost. Investeren om het blok sneller te maken lijkt me niet haalbaar. Gaat al gauw duur worden zonder goed resultaat.

Ik denk dat je voor je doel de verkeerde motor scooter hebt aangeschaft en dat je toch in de richting van minimaal 500cc moet zoeken.
 
Sterker, ze bouwen de motorblokken voor de kleine BMW’s met kettingaandrijving

Dat is al enige tijd niet meer zo hoor, vroeger de G450X, de F650GS blokken hebben ze ook even gedaan. Van de motorscooters voorheen de 600's/650's. De 310cc BMW's worden door TVS gemaakt. Het F750GS, F850GS, F900 blok etc. wordt door Loncin gemaakt.
 
Kymco heeft aan de wieg van die Loncin blokjes gestaan. Maar toen waren ze inderdaad nog 650cc.

Dat is echt al ff geleden, want de F650GS is al lange tijd 800cc. Geen idee wie die 800cc'ers heeft gebouwd die ook in de F650GS werden geplaatst. BMW zelf nog?
 
Ja, het blijkt dat ik een beetje achter loop. Volgens mij heeft BMW nog nooit die vloeistof gekoelde dingen met een ketting zelf gemaakt. Eerst Rotax en Aprilia, daarna de Chinezen en de Taiwanezen. Het is een stukje badge engineering. Het is Duitse supervisie en embleem.

Maar on Topic, Kymco is geen kleine jongen. Het is een topmerk voor scooters en ze maken ook grotere motoren. Ze timmeren ook hard aan de weg voor elektrische motoren. Ik vind het verbazingwekkend dat er mensen uit het tweewieler wereldje nooit van gehoord hebben. 🤫
 
Terug
Bovenaan Onderaan