Heb vorige week mijn Suzuki Burgman exc.650 2018 omgeruild voor een Kymco AK 550 2018 met nog geen 2000km. Ik heb op het forum een aantal zaken gelezen over deze AK 550 die ik wel herken. Het dashboard is in felle zon slecht af te lezen maar dat vind ik dan geen punt om hem niet te kopen. Echter op de terugweg en die was meer dan 200 km voelde ik een rare soort vibratie in de motor die ook nog hoorbaar is ook. Deze begint bij 3500 r/m en stopt bij 6500 r/m snelheden tussen 60 en 100 km en maximaal bij 80 k/u.
Ik heb dat direct bij de verkoper gemeld maar die besteedde er geen aandacht aan. Omdat het mij niet lekker zit heb ik gebeld met de importeur en die gaf mij het advies om een echte Kymco dealer dit te laten onderzoeken. Ik woon in het Oosten van het land en daar vind je geen Kymco dealer die ook motorscooters doet. De importeur heeft toen gekeken op de Duitse website en ik ben nu terecht gekomen bij een Kymco dealer in Rhede. Toen ik daar kwam werd ik direct te woord gestaan en werd de scooter bekeken. De dealer herkent de ongewoon sterke vibratie en er zijn 3 mogelijkheden. (Vond ook dat de bandenspanning veel te hoog was en de batterij van de zender bijna leeg. Die heeft hij direct vervangen) Onbalans in het achterwiel. Te strakke externe V snaar of onbalans in de variateur. Dit wordt nu binnenkort bekeken.Ik mag ermee doorrijden. Ik ben nu een paar keer bij deze dealer geweest o.a. voor schroeven voor de kuilruit. Binnen een dag geregeld. Vriendelijke bediening. De Importeur van Kymco zegt dat in Duitsland de meeste kennis aanwezig is van deze AK 550 omdat er daar een veelvoud van rijdt vergeleken met Nederland. Helaas is het inruilen en kopen van een motor in Duitsland lastig ivm de importheffing. Dank EU!!
Mijn mening over de AK 550. Het benzine verbruik is niet echt laag. Gemiddeld kom ik op 1: 20. Maar dan rijd ik pittig. De zithouding is geweldig geen rugpijn meer. Hij stuurt als een echte motor. Hij klinkt lekker rauw en je voelt de trillingen van de motor maar niet overmatig. De acceleratie is verbluffend uit stilstand! Hij ziet er machtig mooi uit en het geluid van de uitlaat is magisch. Ik heb er wel een Givi hogere ruit opgezet en nu zit ik echt uit de wind. Door de slimme bok plaats is hij heel makkelijk op de bok te zetten en hij duwt makkelijk weg ondanks zijn gewicht van 226 kg. Ik moet nog wel wegwijs zien te worden in dat Noodoe gebeuren....De verlichting is erg goed s'avonds. Er zit wel een klokkenwinkel op het dashboard en veel heel veel knoppen en dat is echt even bestuderen....dat keyless is ook iets wat je niet ff onder de knie hebt maar het is wel "modern times". Een vreemde rijdt er niet zomaar mee weg. Er zit behoorlijk wat bagage ruimte onder de zitting. Hij is geen liefhebber van kinderkopjes. De vering is dan stug en ik ga vragen of die veerpoot een slag losser kan worden gedaan. Die vering is toch het verschil met een echte motorfiets...
Kortom deze AK 550 is de beste motorscooter die ik heb gehad zelfs beter dan de T Max 530. Ik heb vroeger ook Kymco scooters gehad en die waren heel goed dus ik ga ervan uit dat ik ook van de AK 550 lang kan genieten. Ik vind het een feest om erop te rijden en in die 2 weken die ik hem nu heb zitten er al meer dan 1000km op. Machtige motor en ik ben blij dat ik een goede dealer heb gevonden! De technicus van de Importeur is ook een heel toegankelijk mens en geeft je goede adviezen. Hij heeft goede ervaringen met Kymco dealers NIWA en Tensen. Die heb ik zelf ook gesproken en inderdaad deskundige mensen. Maar door de afstand kreeg ik ook van hen het advies om een Duitse dealer te zoeken.
Update over de problemen volgt na 18 september. Veel rijplezier en groet.
Ik heb dat direct bij de verkoper gemeld maar die besteedde er geen aandacht aan. Omdat het mij niet lekker zit heb ik gebeld met de importeur en die gaf mij het advies om een echte Kymco dealer dit te laten onderzoeken. Ik woon in het Oosten van het land en daar vind je geen Kymco dealer die ook motorscooters doet. De importeur heeft toen gekeken op de Duitse website en ik ben nu terecht gekomen bij een Kymco dealer in Rhede. Toen ik daar kwam werd ik direct te woord gestaan en werd de scooter bekeken. De dealer herkent de ongewoon sterke vibratie en er zijn 3 mogelijkheden. (Vond ook dat de bandenspanning veel te hoog was en de batterij van de zender bijna leeg. Die heeft hij direct vervangen) Onbalans in het achterwiel. Te strakke externe V snaar of onbalans in de variateur. Dit wordt nu binnenkort bekeken.Ik mag ermee doorrijden. Ik ben nu een paar keer bij deze dealer geweest o.a. voor schroeven voor de kuilruit. Binnen een dag geregeld. Vriendelijke bediening. De Importeur van Kymco zegt dat in Duitsland de meeste kennis aanwezig is van deze AK 550 omdat er daar een veelvoud van rijdt vergeleken met Nederland. Helaas is het inruilen en kopen van een motor in Duitsland lastig ivm de importheffing. Dank EU!!
Mijn mening over de AK 550. Het benzine verbruik is niet echt laag. Gemiddeld kom ik op 1: 20. Maar dan rijd ik pittig. De zithouding is geweldig geen rugpijn meer. Hij stuurt als een echte motor. Hij klinkt lekker rauw en je voelt de trillingen van de motor maar niet overmatig. De acceleratie is verbluffend uit stilstand! Hij ziet er machtig mooi uit en het geluid van de uitlaat is magisch. Ik heb er wel een Givi hogere ruit opgezet en nu zit ik echt uit de wind. Door de slimme bok plaats is hij heel makkelijk op de bok te zetten en hij duwt makkelijk weg ondanks zijn gewicht van 226 kg. Ik moet nog wel wegwijs zien te worden in dat Noodoe gebeuren....De verlichting is erg goed s'avonds. Er zit wel een klokkenwinkel op het dashboard en veel heel veel knoppen en dat is echt even bestuderen....dat keyless is ook iets wat je niet ff onder de knie hebt maar het is wel "modern times". Een vreemde rijdt er niet zomaar mee weg. Er zit behoorlijk wat bagage ruimte onder de zitting. Hij is geen liefhebber van kinderkopjes. De vering is dan stug en ik ga vragen of die veerpoot een slag losser kan worden gedaan. Die vering is toch het verschil met een echte motorfiets...
Kortom deze AK 550 is de beste motorscooter die ik heb gehad zelfs beter dan de T Max 530. Ik heb vroeger ook Kymco scooters gehad en die waren heel goed dus ik ga ervan uit dat ik ook van de AK 550 lang kan genieten. Ik vind het een feest om erop te rijden en in die 2 weken die ik hem nu heb zitten er al meer dan 1000km op. Machtige motor en ik ben blij dat ik een goede dealer heb gevonden! De technicus van de Importeur is ook een heel toegankelijk mens en geeft je goede adviezen. Hij heeft goede ervaringen met Kymco dealers NIWA en Tensen. Die heb ik zelf ook gesproken en inderdaad deskundige mensen. Maar door de afstand kreeg ik ook van hen het advies om een Duitse dealer te zoeken.
Update over de problemen volgt na 18 september. Veel rijplezier en groet.