Kymco AK550

Jij bedoelt denk ik deze?
HONDA X-ADV SOUND EXHAUST (VIDEO & SOUND 4K) NO MUSIC

Beide waren door Ferry al eens opgemerkt die ook nog opmerkte dat de afstandsbediening zo lekker tril vrij op het zadel bleef liggen



Heb van de AK550 nog niet echt wat, er is nog niks, enkel een summier filmpje waar je heel kort iets op hoort voorbij komen.

Op 0:15 en 0:18 komen ze voor bij scheuren

 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Kymco met zwarte kleur mogen bewonderen.

Stond op hoogte dus niet op kunnen gaan zitten, zelfs cocpit niet kunnen zien.

Technisch een mooie scoot, en op een afstand ook.
Van dichtbij, afwerking, plastiek en grove alu wielen toch wat minder, een beetje spijtig.
Terwijl de montage toch strak op mekaar past.

Daarom denk ik dat het een pré productie model is...

Uhm... Op mijn vraag aan Kymco.nl vandaag een berichtje van hun gehad, en je hebt helemaal gelijk.

Antwoord van Kymco.nl:
De AK550 zal ook op een lichte verhoging komen, afgezet met een koord. Daar het een prototype is en erg kwetsbaar!
 
Laatst bewerkt:
thanks die is inderdaad die ik bedoelde.
die andere was vooral dat je hem in details ook goed kunt zien.
zulke duidelijke filmpjes heb je voor de kymco jammer genoeg niet.
 
Vorige week naar autosalon geweest en moet zeggen , ben eigenlijk wel op men honger blijven zitten bij deze kymco :$ .Op de filmpjes van de voorstelling en teasters die er van waren dacht ik , whoww , maar als ik hem daar zag , kweet niet hij miste iets en sprak me niet echt aan , ook ruimte onder zadel is heel klein , slechts 1 helm kan der in en zit dan propvol en veel plastiek afwerking :( ;(

kweet niet maar ik in elk geval niet :N
 
Gisteren is er in Taiwan weer een klein kort filmpje vrij gekomen:


Qua geluid beleving hier een vergelijkbaar 270º motorblok geluid van de Yamaha MT 07






image.php


... ruimte onder zadel is heel klein , slechts 1 helm kan der in en zit dan propvol
Ik zie toch wel een redelijk goeie ruimte onder het zadel in FB filmpie hieronder of lijkt dat maar zo?

Ben zelf lid in Taiwan van diverse fora en FB clubjes dus geen flauw idee of jullie ook mee kunnen kijken via de volgende url's
Zelf wel even het geluid aanzetten want dat staat standaard op uit.


Deze is gelijk aan hieronder, iets langer



 
Laatst bewerkt:
Dat met de plaats voor 1 helm Webengine, is hoogstwaarschijnlijk een vergissing.

Er is meer plaats, ik denk dat Krispy zich vergist of 2 scooters door mekaar haalt.

Ik had mezelf ook bijna vergist op de Kymco stand.
 
Laatst bewerkt:
ik zit te wachten wanneer ze nu de kymco en de honda en de tmax nu eens gaan testen.
op youte of motorfreaks of in de bladen.
ik vind het wel lang duren.
ik ben vooral benieuwd naar de kymco omdat die echt nieuw is.
de honda motorblok kennen we toch wel en de tmax ook.
ook al ben ik natuurlijk benieuwd naar het rijwilegedeelte.
de kymco is de enige echt compleet nieuwe
 
Ja alles is anders dit jaar, meen me te herinneren dat Jurgen (ScooterExpress) in het verleden wel al eens eind Februari of Maart in Frankrijk op test-rij dagen voor de pers was.

In 2015 stond de nieuwe Tmax met upsitedown vork en radiale remmen wel precies op 3 januari in de winkel.

Voor dit jaar weten we het al dat Honda en Yamaha pas in Maart in de winkel staan, en dan de Kymco zoals je in dat Franse bericht kan lezen in April, maar ja dat had ik een tijdje terug al aangegeven dat het eind Maart medio April zou gaan worden.

Naast het motorblok, zou het lage zwaartepunt de gewichtsverdeling waar ze mee pochen van de Kymco een openbaring kunnen zijn t.o.z.v. de big T.
De grotere ruimte onder het zadel is volgens mij wel al zichtbaar, want ik weet nog goed dat ik in 2014 mijn helm in de big T 4X heb moeten passen en draaien voor dat hij net aan er in ging passen, en zo groot is mijn kop nou ook weer niet

Nu zou het voor de rest evt. mogelijk nog wel eens fout kunnen gaan op wat ze in het verleden omschreven als premium voor K en maximum voor T qua afwerking van het plastic, dat moeten we dus gaan afwachten.
En natuurlijk is een vereiste dat ze mee kunnen gaan met de service interval van de big T.
Wel is het geinig dat de Kymco als eerste met een gadget die Noodoe heet uitkomt,
dat ziet er zeer fraai uit.
Op de filmpjes zie je zelfs dat er ook een extra 2e kilomerteller in kan worden afgebeeld.

Ik gok dat er medio half april de eerste verslagen vanuit het buitenland (Frankrijk) gaan komen?

De NL. prijs blijft daarnaast natuurlijk ook een issue, België/Luxemburg € 9500, Frankrijk € 9890, Duitsland circa € 9800,
en wij mogen die rottige BMP er bij gaan optellen, dit ondanks dat regio Amsterdam/Rotterdam/Den Haag in de file top 5 van Europa staat en het de Nederlandse staat zou sieren om de motorrijder eens te belonen met een fatsoenlijke prijs zo als elders.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het zwaartepunt zal niet zoveel verschillen. Zie niet direct hoe ze daar toe komen. Achter veer bevindt zich hoger, zwaarder totaal gewicht...
Zithoogte is misschien wat lager...

Maar de gewichtsverdeling is op papier 50- 50 en dat vind ik goed. Vind dat de Tmax 2016 iets meer gewicht naar voor mag hebben. 2017 zal ook wat anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb me ook verkeerd uitgedrukt bemerk ik.
Dat bedoelde ik maar schreef het verkeert op ha ha
Ze pochen met een goede gewichts verdeling van idd. bijna 50/50.
Maarja wel 20 kilo's meer als Big T 2017, dus je weet wel wie er als eerste weg is.

Zithoogte is misschien wat lager...

Zit hoogte is uiteindelijk idd. volgens de specificaties wat lager rond de 1 cm of 1,5 cm lager als Tmax.
Hij is laag, klein en smal.
 
Laatst bewerkt:
Mooi maar blijf toch bij men vorig punt.😉

Het is wel duidelijk dat er geen twee helmen onder het zadel kunnen , op mijn maxsym steek ik onder men zadel men helm , handschoenen en daarbij zonder eenige moeite men winter moto vest, en kan dicht zonder duwen.Zoals ik al zei is de ruimte bij kymco niet echt breedte en niet echt lang , met enkel achteraan de diepte voor een helm , weet ik wel dat dit meer sportief en meer als concurrent van de tmax is bedoeld , wat waarschijnlijk wel zal zijn , maar dat
Laat dat nu juist de domper zijn in mijn geval😊

Denk wel dat dit model zal aanslagen bij het jeugdiger publiek , maar voor mee op vakantietrippen te gaan vindt ik te weinig plaats aanwezig , dan kocht ik voor dat geld echt wel een motor
 
Er is uiteindelijk voor ieder wat wils.
Daarom rij jij ook op een Maxsym en een ander op een BMW GT

Jeugdig publiek koopt volgens mij voornamelijk conventionele motors?
Het zijn meer mannen van mijn leeftijd 50+ of net daar onder die zoiets kopen toch?

Voor een lange vakantie trip lijkt mij een 2 cilinder beter als een Maxsym 1 cilinder, dus die mening deel ik absoluut niet met je.

Heb trouwens een keer 1 uurtje op een MaxSym gereden en vondt het niet helemaal geweldig, log, oversized schip maar dan weer uitgerekend niet voor de benen, en slap op de vering, en een niet al te lange service interval.
Daarnaast zijn er maar weinig spullen voor te krijgen, een andere uitlaat of sportvario kopen is al een regelrechte ramp.
En hier in NL. zie je niemand met een MaxSym, bij jullie is het Sym netwerk een stuk beter geregeld, maar dat geld hier weer voor het Kymco netwerk, waar er net wat meer van rond rijden.
Als je voor opslag gaat zit je natuurlijk wel goed met een Maxsym of Burgman.
Maar 2 helmen is ook niet voor iedereen een must, de meeste tijd zit je er alleen op en heb je je helm op je knar.
Met een topkoffer een roltas achter mijn rug en de kofferbak vol heb ik alles bij me wat ik mee zou willen nemen op zo'n type Kymco scooter, laptop inkluis.

Of het voor de rest wat is zo'n AK550 weet ik ook niet, maakt mij voor de rest ook niet zo heel veel uit want heb geen aandelen in Kymco, maar het is toch wel verfrissend in scooterland.
Dus als scooterliefhebber vindt ik het toch wel spannend om te zien.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Kymco AK 550 Walkaround,
Helm opslag, zadel positie en meer.

Dit filmpje komt vers uit Duitsland en dan zoals ik eerder al eens aangaf de prijs aldaar: € 9,790-




Filmpie vers maar buddybak is zwaar beschadigd bij deze scooter.
Vol met krassen een uitgebroken stuk plastic, en een open gat

sVOaSX.png
 
Laatst bewerkt:
hum

hoop dat dit een incidentele misser is ,en niet het verhaal van alle waar naar z'n geld
er mogen wel een paar mooie scoots bij in dit sigment zeker als ze lekker geprijst zijn

grtz Peter
 
Laatst bewerkt:
Byddybak zwaar beschadigd ligt er dik bovenop dat zal wel goed komen, zullen wel een paar rausdauwers zijn geweest en misschien wel een show verleden?

Maar qua prijs blijven ze hier in NL. echt niet zoals in alle omringende landen onder de 10.000 euro.
Met onze BMP. en huidige aflever all-in prijzen kom je heel erg makkelijk minimaal 1000 euro duurder uit als de Duitse 9.790 euro.
En dan druk ik me nog zacht uit zie voorbeeld hier onder:


Voorbeeldje:
DownTown 350i in Duitsland € 5.299 (lege kosten etc. in D. is geen 100 euro)

DownTown 350i in Nederland € 6.798 (all in)
 
Laatst bewerkt:
Met een simpel rekensommetje o.b.v. die DT kom ik voor de AK550 op EUR 12.500.

Ik kijk net even bij Yamaha en een prijs tussen de 13.000 en 14.700 afhankelijk van de uitvoering vind ik ook veel geld. Wellicht ben ik gewoon te gierig.
 
Zit me net te realiseren dat het soms ook een beetje moeilijk inschatten is allemaal want de DT350i kost in Frankrijk € 5.199 en is daarmee 100 euro goedkoper als Duitsland
Terwijl de AK550 weer 100 euro duurder is in Frankrijk als in Duitsland.

De DT350i kost in Belgie/Luxemburg overigens €5.499
Terwijl de AK550 voor 9500 euro stond geprijsd op het Salon te Brussel.

AK550
België/Luxemburg......: € 9,500 (Salon prijs?)
Duitsland..................: € 9,790
Frankrijk...................: € 9,890
Italië........................: nog niet bekend
Nederland.................: nog niet bekend


Xciting 400 (euro4 + €100)
België ..........: € 5.399
Duitsland......: € 5.999
Frankrijk.......: € 5.399
Italië............: € 6.300
Nederland ....: € 7.298
 
Laatst bewerkt:
[IN新聞] 緊急情報!AK 550環島測試啟動

Test AK550

Test aspecten:
actuele consument gebruiks-ervaring en daarnaast Noodoe functionaliteit en gps dekkings test etc.
Rondje om het eiland Taiwan in 4 dagen (1026km.)

Alle grote steden plus hoofdstad liggen aan de linker kant van het eiland.
De rechterkant is voornamelijk bergzaam gebied, met ook een paar mooie grote nationale parken, waarvan ze er één zo te zien helemaal doorkruisen
image.php
[/URL]

[IN新聞] 緊急情報!AK 550環島測試啟動

Vertaald naar Engels

Ze zijn vandaag begonnen aan de testrit en gaan er 4 dagen over doen.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was dag 2/4 van de 1026km. rit door Taiwan.


En zo als ik in het bericht hierboven al aangaf komen ze ook door 2 nationale parken.
Vandaag ging de rit naar en door het Taroko National Park.

Dat is wel een hele mooie omgeving om te rijden.

Url...: Taroko National Park - National Park in Taiwan - Thousand Wonders

image.php


Locatie op map van Taroko National Park
image.php


image.php


image.php


image.php


Enkele random internet omgeving plaatjes van het park
image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Gisteren ochtend vertrek uit hotel op dag 2
image.php


image.php


image.php




De foto hieronder is gemaakt door publiek langs de weg tijdens een korte pauze.
Intressant om te zien ook is het meest rechtse (Wi-Fi) logo in het Noodoe systeem.

Onder in Noodoe scherm logo's van links naar rechts:
• GPS
• Bluetooth
• Wi-Fi
image.php


Pauze bij een 7-Eleven shop waar het publiek de AK550 kan bekijken






Links in de cockpit:
Het verbruik over de eerste 2 dagen na een afstand van á 507km. was 1:22,6

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag nog eens een motor(scooter) trip maken in Taiwan. Op de een of andere manier komen Japan en Taiwan als eerst bij mij op als ik naar die regio zou gaan. Ik heb het al eerder gedaan met een motortje in Vietnam, Taiwan lijkt mij een heel stuk moderner.

Ineens schrik ik weer wakker!!! Oh ja het gaat hier over scooters ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoals eerder besproken het noorden van Thailand vanuit Chiangmai blijft ook een aanrader.
Mooie bergpassen, zeer goede wegen waar je lekker kan door gassen als daar behoefte aan is.
Meerdere landen aandoen vanaf daar behoort ook tot de mogelijkheden.
Laos, Burma, Cambodja & Tibet (China)
Geen scooters maar wel ander puik zwaar all road materiaal

Thailand & Asian Motorcycle Tours | BIG BIKE TOURS™ - Official Site

Japan wordt denk ik een duur geintje, en je hoort er weinig over qua tour organisaties?

Maar idd. die west kant van Taiwan ziet er zo op het oog ook gelikt uit, en je kan
echt het eiland helemaal rondrijden op zo'n trip als je dat zou willen.
Eva air en China Air vlieg je er zo naar toe voor niet al te veel geld ...oh ja China Air sinds kort na vele jaren niet meer vanaf Adam.
 
Laatst bewerkt:
in de maxi scooter klasse vond ik hem tegenvallen de kiuip oogt te iel beetje als de x town vond hem tegenvallen.
nou is een kijk van onderen af gezien niet ideaal hij stond op een verhoging van 1'5 meter hoog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan