Kymco AK550

idd en is ook niet in de buurt. Vroeg mij ook af of deze garantie claim door een andere dealer uitgevoerd kan worden. Ik heb een dealer gebeld in Noordwijk. Daar hadden ze dus geen zin in, wel in de 10.000 km beurt. Dan maar zaterdag de AK op de trailer naar 's-Gravenzande Tensen Tweewielers brengen.......zucht ;)
 
In 2010 een nieuwe DownTown 300I gekocht in Noorwijk. De eerste week ging er al een voorpoot lek. Best wel aardig wat motoren en scooters gehad en alleen bij de twee Kymco,s een lekkende keerring :X
 
43557477_1718109984965505_4760959655499268096_o.jpg
 
Sinds enkele dagen trotse eigenaar van de AK 550. Echter vroeg ik mij af of het extra rugsteuntje op het zadel gedemonteerd kan worden. (zonder het zadel lelijk te laten uitstralen) Dit i.v.m. mijn lengte van 193cm. iets meer achterop het zadel zitten zou een stuk meer confort opleveren. Ik weet dat bij de Tmax het standaard model een zadel heeft i.v.m de duurdere versies, waarop je meer naar achter kunt schuiven. Zijn er ook al andere zadels te koop vanuit Kymco?
 
Als eerste welkom op MF *O**O**O*

Als tweede, Gefeilciteerd Hengeltje :]
In de 9999 maand aanbieding gekocht?

Er zit toch aardig wat zit ruimte op zo'n AK, ik ken eigenlijk maar een scooter die nog ruimer is,
en dat is de BMW.

Maar goed jij hebt een AK en bent 193 lang.
Andere zadels die je tegenkomt zijn veelal custom.
In jou geval zou ik dan ook willen adviseren om het geen je wil eens door te nemen\
met de specialist op dit gebied, die je vindt in Den Haag.
Ga eens langs bij Tijger Leathers leg hun voor wat je behoeftes zijn en zij maken
je droom waar.

Mvg. Jan
 
Goedemiddag,

Doordat ik een tijd niet kon rijden ivm een hernia stond ik gisteren helaas met een lege accu. De anwb meneer durfde de boel niet los te halen en vertrok weer. Toen heb ik de boel zelf maar losgehaald, gestart dmv de auto en weer netjes dichtgebouwd.

Nu heb ik een paar vraagjes, om dit te voorkomen wil ik een druppelladen inbouwen.

- zijn er mede ak550 rijders die een druppellader hebben aangesloten op de kymco? Hoe heb je de kabels dan gevoerd en waarheen?
- ik zie bij bv de optimate 4 de kabel die je op de accu vastschroeft, maar ook iets met accuklemmen, kun je die klemmen ook gebruiken om bv bij een lege accu de motor weer te starten? Of is dat er nier voor bedoeld? Of is die kabel er tekort voor?

Ik hoor graag

Groet,
Chris
 
Boor een klein gaatje in de achterwand van je handschoenenkastje, voor de Optimate kabel met oogjes.
Voer deze kabel op de makkelijkste manier van voor naar achter of vise versa.
Zo kun je altijd instant je Optimate aansluiten op de accu.

De kabel met krokodillen klemmen wordt vooral gebruikt als de accu uit het voertuig is gehaald, of als de accu
ten aller tijde heel makkelijk zonder veel demontage werk te bereiken is.

Geen een van de kabels die mee wordt geleverd bij de Optimate is bedoel om een jumpstart mee uit te voeren.
De Optimate kabels zijn daar niet dik genoeg voor....jumpkabels van auto's b.v. zijn niet voor niets een stuk dikker.
Het wordt zelfs in de meeste gevallen afgeraden om een motorfiets middels jumpstart aan de praat te krijgen.
Het kan namelijk soms voorkomen dat bepaalde elektronica van de niet geringe stroom die er in zo'n situatie
gaat vloeien hier een opdonder van krijgt.

n2bkIZ.png


Succes gewenst
 
Jan,

Dank voor je duidelijke antwoord. Jumpstarten gaat het dus niet worden.

Vanmorgen een optimate gehaald, de dealer gaf als tip mee aansluiten op de accu en laten afzakken en de stekker gewoon met een tiewrap vastzetten.
 
Geen dank,
afzakken... dan hangt hij naar onder in de neus dat zou ik persoonlijk niet doen, maar dat is persoonlijk ;)
Er is vast en zeker ergens een stiekeme route richting éen van de handschoenen kastjes.

Mvg. Jan
 
Ik heb destijds een wat groter gaatje geboord onder het zadel en daar een hele mooie 12V aansluiting (female) geïnstalleerd, plug (male) aan de Optimate kant en je prikt hem er zo in, keurig netjes en werkt als een tierelier.
 
Accu zit voor in, er zijn zat opties.
Helemaal naar de buddy bak gaan is in het geval AK verre van efficiënt... en meer.
 
kymco knows the problem with the battery. they organized the service campaign

 
Laatst bewerkt:
Als eerste welkom op MF *O**O**O*

Als tweede, Gefeilciteerd Hengeltje :]
In de 9999 maand aanbieding gekocht?

Er zit toch aardig wat zit ruimte op zo'n AK, ik ken eigenlijk maar een scooter die nog ruimer is,
en dat is de BMW.

Maar goed jij hebt een AK en bent 193 lang.
Andere zadels die je tegenkomt zijn veelal custom.
In jou geval zou ik dan ook willen adviseren om het geen je wil eens door te nemen\
met de specialist op dit gebied, die je vindt in Den Haag.
Ga eens langs bij Tijger Leathers leg hun voor wat je behoeftes zijn en zij maken
je droom waar.

Mvg. Jan


Beste Jan ik had een klein mazzeltje en kon deze fiets kopen voor nog geen 8500 euro met 3000 km op de teller. Ik heb mijn zadel opnieuw laten bekleden voor slechts 100 euro. Het steuntje in de rug heeft plaats gemaakt voor meer beenruimte omdat ik nu iets hogerop kan gaan zitten. Bedankt voor je tip.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1543233649296.jpg
    FB_IMG_1543233649296.jpg
    158,4 KB · Weergaven: 30
Mooie prijs, daar had ik hem voor de lol ook wel bij willen hebben.
Klopt idd. dat als je de rugsteun wegneemt je nog veel meer ruimte creëert.
Goed opgelost, en 100 euro is dan niks.

Mvg. Jan
 
Goedemiddag,

Doordat ik een tijd niet kon rijden ivm een hernia stond ik gisteren helaas met een lege accu. De anwb meneer durfde de boel niet los te halen en vertrok weer. Toen heb ik de boel zelf maar losgehaald, gestart dmv de auto en weer netjes dichtgebouwd.

Nu heb ik een paar vraagjes, om dit te voorkomen wil ik een druppelladen inbouwen.

- zijn er mede ak550 rijders die een druppellader hebben aangesloten op de kymco? Hoe heb je de kabels dan gevoerd en waarheen?
- ik zie bij bv de optimate 4 de kabel die je op de accu vastschroeft, maar ook iets met accuklemmen, kun je die klemmen ook gebruiken om bv bij een lege accu de motor weer te starten? Of is dat er nier voor bedoeld? Of is die kabel er tekort voor?

Ik hoor graag

Groet,
Chris

Hallo Chris en mede forumgenoten,allereerst even mezelf kort voorstellen aangezien ik nieuw ben hier.Ik ben Filip uit België.Sinds januari 2018 ben ik de 'trotse' (soms minder trots maar kom) eigenaar van een AK-550.Waarschijnlijk ben ik te laat met deze commentaar,maar toch:
Wat betreft de acculader:deze heeft de dealer aangesloten aan de batterij die in de neus zit,en het kabeltje met de stekker gewoon laten zakken zodat deze tussen de voorvork hangt,weliswaar aan de bovenkant volledig uit het zicht,en vastgemaakt met een tie-wrap.Volgens mij is dit nog altijd de minst omslachtige manier.Gewoon wel eventjes bukken om aan de lader te hangen,maar dit doe je dan normaal ook niet dagelijks aangezien dit meestal tijdens de winterperiode gebeurt.Wat kan er nog van belang zijn voor de mede AK rijders..ik heb intussen ook een lege accu gehad,terwijl die de week ervoor nog aan de lader had gehangen.Schijnt een fout te zijn waardoor één of ander component stroom trekt van de batterij,ook al staat ie volledig stil.Dit zou worden opgelost onder garantie,Kymco heet deze fout erkend.Na een tweetal maanden had ik ook een lekke keerring aan de voorvork(rechterkant)De dealer wou geen risico's nemen,en heeft ineens beide exemplaren vervangen,eveneens onder garantie.Vraag me nog steeds af waarom er van een upside down vork wordt gebruik gemaakt.. Ook stond de rechterspiegel gewoon LOS na een paar weken.Ik heb dit zelf opgelost en de bouten voorzien van een laagje Loctite.Ik denk niet dat ze nu nog veel zin hebben om los te komen ;-) Dit zou echt NIET mogen voorkomen,en getuigt van een matige(slechte??) quality control!Heb de dealer dit ook verteld.Hij meende dat ik overreageerde,maar een scooter in dergelijke prijsklasse..!!Verder zijn de opbergkastjes onder het dashboard gemaakt voor kinderhandjes of gynaecologen..niet echt voor volwassen mannen toch.Het Noodoe systeem gebruik ik niet,ik heb een grondige hekel aan smartphones,vandaar ;-) Ik heb zelf een Garmin GPS geïnstalleerd.Hiervoor heb ik wel een paar keer moeten herbeginnen omdat het me niks aanstond.De eerste twee keren was het echt wel proper afgewerkt met een geïmproviseerd RAM Mount systeem dat ik van m'n BMW GS had gehaald.Echter tijdens het rijden gaf de plastic zoveel mee dat de GPS stond te schudden en te beven,zodat ik verder op zoek ging naar een betere oplossing.Mocht er interesse zijn wil ik graag een paar foto's nemen en hier posten.Wat het geluid betreft:wat ben ik blij dat ik de originele uitlaat heb behouden!Twee maanden na aankoop deed Kymco een actie waarbij je bij aankoop van een nieuwe AK-550 een gratis Akrapovič uitlaat kreeg.Maar ik hou van een diepe zware sound,en de originele uitlaat is werkelijk top hierin!Ik heb zelfs de indruk dat hij na x-aantal kilometers nog dieper begint te gaan.Gromt dieper en zwaarder dan m'n GS!Nog 'n fijne dag allen.
 
El Stavio welkom op MF

De spiegels worden er door de garagist opgeschroefd, deze zitten bij aankomst nog gewoon los in de doos.
Loctite en/of andere borgmiddelen zijn natuurlijk nooit mis om juist op dit soort onderdelen te gebruiken.

Vindt e.a. wat je opgeeft aan issues niet zo heel spannend (met uitzondering van dat de accu spanning lekt)
Heb dat nog niet eerder gehoord.... in principe zou dat heel makkelijk op te lossen moeten zijn door middel van
uitsluiten van componenten tot aan het moment dat het veroorzakende component is vast gesteld.

Uitlaat geluid wordt idd. na zeg maar 1000 á 2000km. iets pittiger, het dempings-materiaal in de uitlaat
zal dan een beetje verzadigd raken of iets dergelijks waardoor de klank nog net wat leuker zal aanhoren.

Met de Garmin is het soms in het begin even zoeken bij een nieuwe moto naar de juiste/beste locatie.
Kan soms idd. wat tijd overheen gaan voor je weer het juiste plekje en de juiste trillingvrije bevestiging hebt gevonden.

Veel plezier met u leuke scooter en bedankt voor de introductie

Mvg. Jan
 
Dames, heren,

Ik ben voornemens om een nieuwe AK 550 aan te schaffen en kon in principe ook gelijk een proefrit maken op een showmodel waar nog geen 60 km op staat, maar aangezien de accuspanning onder de 11 volt stond weigerde de AK te starten. Zelfs na een een half uurtje aan de lader en zelfs een powerbooster, kwam de spanning niet boven de 11.5 volt uit en wederom alleen een klikkend geluid zonder te starten.

Is er hier iemand bekend met het aspect van spanning onder de 11.5 volt waarbij het volledig einde oefening is?

Alvast bedankt voor de info.

Ron
 
El Stavio welkom op MF

De spiegels worden er door de garagist opgeschroefd, deze zitten bij aankomst nog gewoon los in de doos.
Loctite en/of andere borgmiddelen zijn natuurlijk nooit mis om juist op dit soort onderdelen te gebruiken.

Vindt e.a. wat je opgeeft aan issues niet zo heel spannend (met uitzondering van dat de accu spanning lekt)
Heb dat nog niet eerder gehoord.... in principe zou dat heel makkelijk op te lossen moeten zijn door middel van
uitsluiten van componenten tot aan het moment dat het veroorzakende component is vast gesteld.

Uitlaat geluid wordt idd. na zeg maar 1000 á 2000km. iets pittiger, het dempings-materiaal in de uitlaat
zal dan een beetje verzadigd raken of iets dergelijks waardoor de klank nog net wat leuker zal aanhoren.

Met de Garmin is het soms in het begin even zoeken bij een nieuwe moto naar de juiste/beste locatie.
Kan soms idd. wat tijd overheen gaan voor je weer het juiste plekje en de juiste trillingvrije bevestiging hebt gevonden.

Veel plezier met u leuke scooter en bedankt voor de introductie

Mvg. Jan
Hoi Jan,

Dat van die spiegels wist ik niet maar lijkt me wel logisch ja.Vandaar dat de dealer zo kregelig reageerde neem ik aan ;-) Loctite doet inderdaad wonderen soms.
Het component dat zou stroom trekken van de batterij wordt nog onderzocht.Ik verwacht één dezer dagen een seintje van de dealer.Sinds dat voorval van de lege batterij hangt ie continu aan de Optimate als ik de AK op garage stal.Dan heb je nooit problemen.Ook de contactsluiter is reeds éénmaal blijven 'hangen'.Ik bedoel hiermee dat hij gewoon bleef loos draaien in plaats van 'aan te grijpen' zodat ik de schakelaar niet in de start positie kon zetten.Dit zou naar het schijnt ook een gekend probleem zijn.Bij gelegenheid post ik eens wat foto's van de Garmin.Zijn er mensen die problemen ondervinden(vonden) met de drijfriem en de poelie waar die opligt?Ook hier weer alle verhalen te lezen.Bijgevoegd een link met veel voorkomende problemen van de AK-550.Is wel in het Frans,mijn excuses.
Mvg Stavio

Les problèmes - Forum KYMCO AK 550
 
Dames, heren,

Ik ben voornemens om een nieuwe AK 550 aan te schaffen en kon in principe ook gelijk een proefrit maken op een showmodel waar nog geen 60 km op staat, maar aangezien de accuspanning onder de 11 volt stond weigerde de AK te starten. Zelfs na een een half uurtje aan de lader en zelfs een powerbooster, kwam de spanning niet boven de 11.5 volt uit en wederom alleen een klikkend geluid zonder te starten.

Is er hier iemand bekend met het aspect van spanning onder de 11.5 volt waarbij het volledig einde oefening is?

Alvast bedankt voor de info.

Ron
Beste Ron,

Zie mijn uiteenzetting voor dit probleem.Nog een fijne dag,Stavio
 
Bedankt voor de reactie Stavio,

Bij de aanschaf van een nieuwe motor waarbij je € 10,000 euro uitgeeft, mag je gewoonweg niet het gevoel hebben dat je kan wachten op de eerste (met name) elektronische problemen, maar uit de reviews lees ik eigenlijk een hoop ellende wat dat betreft. Het wordt feitelijk alleen maar gemaskeerd omdat het een prachtig design is met een goede verhouding qua vermogen en fraaie technologie wat betreft led verlichting en cockpit.

Ik ga alleen nog bij de dealer duidelijkheid proberen te krijgen of er elektronische modificaties zijn aangebracht bij het nieuwe model wat ik dan feitelijk zou willen kopen, of dat het ook een model betreft waarbij je je iedere dag afvraagt of je hem wel lopend krijgt.

Groet,
Ron
 
Bedankt voor de reactie Stavio,

Bij de aanschaf van een nieuwe motor waarbij je € 10,000 euro uitgeeft, mag je gewoonweg niet het gevoel hebben dat je kan wachten op de eerste (met name) elektronische problemen, maar uit de reviews lees ik eigenlijk een hoop ellende wat dat betreft. Het wordt feitelijk alleen maar gemaskeerd omdat het een prachtig design is met een goede verhouding qua vermogen en fraaie technologie wat betreft led verlichting en cockpit.

Ik ga alleen nog bij de dealer duidelijkheid proberen te krijgen of er elektronische modificaties zijn aangebracht bij het nieuwe model wat ik dan feitelijk zou willen kopen, of dat het ook een model betreft waarbij je je iedere dag afvraagt of je hem wel lopend krijgt.

Groet,
Ron


Beste Ron,

Dat is inderdaad zo.Is een hele hoop geld voor wat je krijgt.Een Dacia Logan kost in België 6.999€ ter vergelijking,maar enfin,we gaan 't daar even niet over hebben,das appelen met peren vergelijken,maar je begrijpt wel wat ik wil bedoelen.Het dashboard is inderdaad erg prachtig qua design en indeling.Ook de vele kleuren maken het geheel af.Nu zit daaraan natuurlijk een hoop nadelen.Hoe meer elektronica....Voor mij persoonlijk mocht het gewoon een 'good old fashion' analoog dashboard zijn geweest,met de betrouwbare wijzertjes in plaats van dit hightech gedoe.Ook het starten zelf mocht van mij zeker en vast met een goede ouwe sleutel dienen te gebeuren in plaats van dat keyless geprul.Een kennis van me heeft trouwens hiermee een 'akkefietje' gehad.Hij had de AK buiten laten draaien terwijl hij helm en handschoenen aantrok,maar de 'key' lag nog binnen op tafel,en hij is zonder vertrokken.Toen hij de scooter wou tanken kilometers verderop was het kwaad al geschied natuurlijk.Ik heb het niet zo voor al die prullen,maar goed,het staat er nu eenmaal op en ik heb de scooter gekocht omdat ik het model bijzonder graag zag.Ook door nek en rugklachten was de GS soms een hoop gedoe om op en af te stappen.Plus,zo een fan van versnellingen ben ik nu ook weer niet.Ik heb 't meer voor comfort.

Hopelijk is je dealer hier heel eerlijk en open in,want uiteindelijk wil je een degelijke scooter voor je geld.Als ik aan iets een hekel heb,is het aan een gebrek inzake betrouwbaarheid.Voor de GS had ik een Kymco DinkStreet 125i,en van dat beestje had ik echt niks te klagen.Op en top betrouwbaar en nooit problemen mee gehad.Bovendien ook erg zuinig.Morgen lekker zonnetje,ik kom jullie Noorderburen even opzoeken in Hulst om 'n bakkie te heffen.Daar zijn de wegen tenminste wat deftig en de mensen vriendelijk ;-)

Groetjes Stavio
 
Maar hier in de Randstad zijn ze ook heel vriendelijk hoor Stavio. Denk dat ik er toch zeker wel 3 kan aanwijzen........

Maar op YouTube gezien dat er 2019 modificaties zijn m.b.t. de elektronica. Ten eerste dat de hoofdverlichting pas aangaat indien de motor draait en dat de bandenspanningssensoren ook pas gaan werken indien het contact aangaat. Schijnt dus dat het systeem 24 uur per dag werkte en dat verbruikt ook weer stroom als de motor uit staat.

Ze gaan inderdaad wel ver met de electronica, en dat moeten ze ook wel om de concurrentie voor te blijven en opzien te baren, maar dan moet het wel gewoon goed werken na een paar jaar. Kinderziektes tot daar toe, maar die worden meestal snel opgelost.

Dus als de dealer mij een exemplaar kan verkopen met al die nieuwe modificaties, dan begin ik toch weer wat zekerder te worden om er eentje aan te schaffen. Je hebt immers thans zelfs 3 jaar garantie.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan