Kymco AK550

Een soort van verlengde garantie zou hier inderdaad meer dan op z'n plaats zijn vind ik.Wie wat welke lijken vallen er nog allemaal uit de kast.
Als alles dan een beetje op punt staat geloof ik er wel in om eerlijk te zijn.Als ze zelfs motoren voor onder andere bepaalde BMW modellen maken denk ik niet dat ze zich heel veel van die 'akkefietjes' zullen kunnen permitteren.Dit terzijde,ik las hier ergens dat iemand z'n zadel had laten overtrekken na de ruggensteun weg te hebben gehaald.Ik zou dit,gezien mijn lengte,ook wel willen proberen.Ik heb enkel een beetje schrik hoe het er dan zal uitzien.Helaas is de foto op het forum niet erg duidelijk.
 
Mijn Noodoe probleempje bleek overigens niet een algemeen probleempje te zijn wat makkelijk kan worden opgelost. Nieuw dashboard is besteld na nog geen 250 km op de teller...........
Vervolgens rij je weg bij de dealer en blijft het bandenspanningslampje knipperen zonder dat er iets te zien is qua gewijzigde bandendruk. Pas na het uit- en aanzetten blijft hij gewoon uit, zoals het hoort.

Kan er ook nog wel bij......

Enne, het laten bekleden van een zadel kom je in meerder topics tegen, dus even zoeken..
 
Ik heb hem onlangs (demomodel 2017) proefgereden en uiteindelijk niet aangekocht vanwege de barslechte afleesbaarheid van de dashboardinstrumenten bij zonneschijn én iets raars met de kilometerteller. In de advertentie stond te lezen dat hij 1300 km had maar toen ik hem ging rijden stond er maar 67 km op de teller. Volgens de dealer was dit te wijten aan een fout in de electronics, die was terug op 0 gekomen na een leeggelopen batterij. Gezien ik hoofdzakelijk woon/werkverkeer rijd nam ik geen risico want optimale bedrijfszekerheid kan ik niet missen... Ik vind hem wel aangenaam rijden en buitengewoon knappe looks hebben, maar daar kom je niet ver mee.
 
Laatst bewerkt:
Een volledig nieuw dashboard om het Noodoe probleem op te lossen,dat is wel een erg ingrijpende operatie moet ik zeggen.Maar waarschijnlijk heeft de dealer dit wel voor een reden gedaan.Ik heb ook gelezen dat,zoals Kermax hier schrijft,de ODO stand terug op nul komt te staan na problemen met de batterij.Ik stel me dan ook ernstige vragen hoe makkelijk het moet zijn voor iemand die er wat van weet,om dat ding een aantal duizend kilometers minder te laten aanwijzen.Het probleem met de leeglopende batterij zou bij mij 'hopelijk' verleden tijd moeten zijn door de aanpassing die ze vorige week hebben gedaan.Al heb ik ook ergens gelezen dat de originele batterijen zelf niet van superieure kwaliteit zouden zijn.Zolang ik niet voor meerdere dagen van huis ben maak ik me eigenlijk geen zorgen,want éénmaal ik thuis kom na een rit,gaat ie direct aan de Optima.Ik heb van in het begin gedacht 'hier zijn veel te veel elektronische snufjes aan',maar uiteindelijk ook overstag gegaan voor de bijzonder mooie looks,en het feit dat het een tweepitter was(mocht het een éénpitter zijn geweest had ik hem NOOIT gekocht)Ook het feit dat ik best tevreden was met m'n vorige Kymco heeft eigenlijk de doorslag gegeven.En ja,Kermax,bedrijfszekerheid is natuurlijk erg belangrijk..Feit is,mochten we nu onze AK verkopen,we er teveel zouden op verliezen vrees ik.De mijne is 1 jaar en 4 maanden oud en heeft 7.000 kilometer.Niet echt spectaculair,maar voldoende om er ' de broek aan te scheuren'.
 
Op het Franse forum heb ik o.m. de in dit topic beschreven elektronische problemen ook meermaals en uitgebreid bevestigd gezien. Bvb de odometer die bij iemand al enkele keren terug naar 0 gesprongen is zodat die een 'boekhouding' moet bijhouden ivm het werkelijke aantal gereden kilometers m.b.t. de onderhoudsbeurten en later problemen vreest voor wederverkoop (terecht denk ik).

Bij ons in Vlaanderen zeggen ze 'van een schoon tafel alleen kan men niet eten' waarmee bedoeld wordt dat het uiterlijk alleen niet voldoende is, er moeten ook voldoende andere kwaliteiten aanwezig zijn. Zo jammer, vooral voor de eigenaars die zich gepakt voelen en niet /onvoldoende kunnen genieten van hun aankoop.
 
Laatst bewerkt:
Ja,dat Franse forum daar kom je wel eventjes met gefronste wenkbrauwen van terug als je ziet welke mankementen er optreden bij de AK's!Zelfs iemand met kapotte motor waar er ijzerdeeltjes zijn gevonden tijdens het openmaken.Maar er staat zo te zien ook een hier en daar BS op.Zo wordt er verteld dat de 2 de getande drijfriem (final belt) 492 € kost.Dat is er 'lichtjes over' toch.Wat wél een pak geld kost is de plat liggende achterveer.Daarvan wil je niet dat ze stuk gaat!
En Kermax,ik ben ook van Belgistan hoor ;-)
 
Niet dat er hier ook nog maar enige vorm van leven te bespeuren valt -spijtig- maar bij deze toch:

Gisteren brief gekregen van Kymcolux dat ze als tegemoetkoming voor al de problemen,er een extra jaar garantie wordt gegeven op de AK-550.Mooie zaak toch!Is weer wat extra gemoedsrust ook.
 
Toch netjes! Hopelijk heb je er geen problemen meer mee in de toekomst.
Inderdaad Monomuis,
Een mooie actie van Kymcolux.Is enkel ook Kymcolux dat dit doet.Voor andere landen/regio's weet ik dit niet.Maar zeker en vast een heel goede zaak,dat is wel zeker.
 
Zijn er leden op dit forum die in België een AK-550 hebben gekocht én op onderhoud gaan?
Aangezien ik zeker niet tevreden meer ben van mijn dealer ben ik op zoek naar een andere.
 
Zijn er leden op dit forum die in België een AK-550 hebben gekocht én op onderhoud gaan?
Aangezien ik zeker niet tevreden meer ben van mijn dealer ben ik op zoek naar een andere.
Misschien is dit een beetje laat om te reageren maar ik ben pas lid van het forum en sinds maart 2019 ben ik ook trotse eigenaar van een AK 550. Momenteel 5200km op de teller en dit zonder problemen. Toen ik mijn AK aankocht waren de boven vernoemde problemen reeds gekend bij de dealer en deze heeft voor de levering alles eerst vervangen en in orde gebracht. Dus tot nu niets dan lof over de AK 550. Veel hangt volgens mij van de dealers af ook.
 
Misschien is dit een beetje laat om te reageren maar ik ben pas lid van het forum en sinds maart 2019 ben ik ook trotse eigenaar van een AK 550. Momenteel 5200km op de teller en dit zonder problemen. Toen ik mijn AK aankocht waren de boven vernoemde problemen reeds gekend bij de dealer en deze heeft voor de levering alles eerst vervangen en in orde gebracht. Dus tot nu niets dan lof over de AK 550. Veel hangt volgens mij van de dealers af ook.
Waar heb je die van jouw gekocht ??
 
Misschien is dit een beetje laat om te reageren maar ik ben pas lid van het forum en sinds maart 2019 ben ik ook trotse eigenaar van een AK 550. Momenteel 5200km op de teller en dit zonder problemen. Toen ik mijn AK aankocht waren de boven vernoemde problemen reeds gekend bij de dealer en deze heeft voor de levering alles eerst vervangen en in orde gebracht. Dus tot nu niets dan lof over de AK 550. Veel hangt volgens mij van de dealers af ook.
Ook ik ben nieuw op dit forum, en sinds mei eigenaar van een nieuwe AK550. Rijdt heerlijk, thans 5000km op de teller. Ben voor het eerst gaan lezen op dit forum toen mijn keyless starten niet meer werkte. Met interesse (en toenemende angst) bepaalde berichten uit dit forum teruggelezen. Navraag bij mijn dealer leerde dat hij door Kymco niet goed was geïnformeerd over 'modificaties' die vóór aflevering van de motor moesten worden uitgevoerd, om sommige van de hiervoor genoemde problemen te voorkomen. Hij heeft dit alsnog geregeld en benodigde onderdelen worden hem nu toegezonden, binnenkort worden de modificaties bij een onderhoudsbeurt meegenomen. Ik hoop daarmee van een hoop ellende bespaard te blijven.

Ik ben wel benieuwd hoe het intussen met ervaringen van andere AK rijders staat?
 
Ik ben ondertussen een ex AK550 rijder. Na aanvankelijk zeer enthousiast de scooter te hebben gekocht begon bij mij al na een paar maanden een en ander te spelen. De zitting ging bij mij niet altijd open met het knopje en de handvatverwarming vond ik erg heet, ook op standje 1, net of er geen rem op zat. Het irriteerde me dat de scooter al bij 10liter begon te zeuren dat de tank leeg was, terwijl er nog ruim 5 liter te gaan was. Het verbruik van de boordcomputer was veel te optimistisch tov de werkelijkheid. Ook begon bij mij na een aantal mnd de lekke band indicator te knipperen. In het begin schrik je, maar er bleek niets aan de hand. Mijn remschijven zijn vervangen ivm trillen. Tevens zat er in mijn scooter een soort van zagend gevoel zodra je harder dan 80km/h reed. Diverse zaken zijn netjes opgelost onder garantie, maar bijvoorbeeld het zagende gevoel op snelheid bleek een producteigenschap te zijn. Dat hoort bij deze scooter zeiden ze. Ik merkte dat ik er niet meer prettig op reed en heb besloten om de scooter te verkopen. Jammer, want ik vind het echt een mooi ding, met een mooi geluid. Gelukkig zijn er ook mensen erg blij mee en lijkt alles goed te gaan. Ik vraag me soms nog wel af of het zagende gevoel in de scooter er echt bij hoorde aangezien ik anderen er niet over hoor.
 
Een soort trilling die aan uit gaat?
Had mn BMW 1200 GS ook. Dacht misschien boxer motor karakteristiek maar misschien ook niet.

Ga je n andere scoot kopen?
 
Een soort trilling die aan uit gaat?
Had mn BMW 1200 GS ook. Dacht misschien boxer motor karakteristiek maar misschien ook niet.

Ga je n andere scoot kopen?
Yep, heb jaren Tmax gereden. Nooit 1 probleem gehad. En het zagende gevoel laat zich moeilijk in woorden uit te drukken. Het was boven de 80 een soort van repeterend gevoel door de scooter heen. Werd er gek van haha.
 
Ik ben ondertussen een ex AK550 rijder. Na aanvankelijk zeer enthousiast de scooter te hebben gekocht begon bij mij al na een paar maanden een en ander te spelen. De zitting ging bij mij niet altijd open met het knopje en de handvatverwarming vond ik erg heet, ook op standje 1, net of er geen rem op zat. Het irriteerde me dat de scooter al bij 10liter begon te zeuren dat de tank leeg was, terwijl er nog ruim 5 liter te gaan was. Het verbruik van de boordcomputer was veel te optimistisch tov de werkelijkheid. Ook begon bij mij na een aantal mnd de lekke band indicator te knipperen. In het begin schrik je, maar er bleek niets aan de hand. Mijn remschijven zijn vervangen ivm trillen. Tevens zat er in mijn scooter een soort van zagend gevoel zodra je harder dan 80km/h reed. Diverse zaken zijn netjes opgelost onder garantie, maar bijvoorbeeld het zagende gevoel op snelheid bleek een producteigenschap te zijn. Dat hoort bij deze scooter zeiden ze. Ik merkte dat ik er niet meer prettig op reed en heb besloten om de scooter te verkopen. Jammer, want ik vind het echt een mooi ding, met een mooi geluid. Gelukkig zijn er ook mensen erg blij mee en lijkt alles goed te gaan. Ik vraag me soms nog wel af of het zagende gevoel in de scooter er echt bij hoorde aangezien ik anderen er niet over hoor.
Bedankt voor je reactie, interessant om meer gebruikerservaringen te lezen. Herken een paar van je opmerkingen (tank indicator, hete handvatverwarming), voor mij tot nu toe nog geen reden tot verkoop, maar ik begrijp dat dat persoonlijk kan zijn, zeker als je ook in andere zaken teleurgesteld bent geraakt. Ik heb wel andere bijgeluiden tijdens het rijden, o.a. bij 34-36 km/uur. Dat wordt mogelijk met de komende modificaties opgelost. Ik zal hier een update geven nadat deze zijn uitgevoerd, voor andere AK rijders.
 
Ik heb mijn AK550 nu ander halve maand en een kleine 1300km ermee, voorlopig geen echte problemen, buiten idd de handvatverwerking en de tank indicator! Ik tank op 200 km en kan dan ca 10,2l tanken, meter staat dan in het rood! Volgens boekje Tankinhoud van 12,5l dus dat moet ongeveer kloppen!
 
Ik heb mijn AK550 nu ander halve maand en een kleine 1300km ermee, voorlopig geen echte problemen, buiten idd de handvatverwerking en de tank indicator! Ik tank op 200 km en kan dan ca 10,2l tanken, meter staat dan in het rood! Volgens boekje Tankinhoud van 12,5l dus dat moet ongeveer kloppen!
Ik heb mijn AK550 nu ander halve maand en een kleine 1300km ermee, voorlopig geen echte problemen, buiten idd de handvatverwerking en de tank indicator! Ik tank op 200 km en kan dan ca 10,2l tanken, meter staat dan in het rood! Volgens boekje Tankinhoud van 12,5l dus dat moet ongeveer kloppen!
Veel plezier ermee. Je hebt volgens mij een 15 liter tank! Dus een hele ruime reserve van bijna 5 liter.
 
Even het forum weer een beetje proberen tot leven te wekken. Sinds kort in het bezit van een Kymco AK550 uit 2022. Bevalt erg goed moet ik zeggen. Vraag me alleen af waarom we ze niet zoveel zien. Ook hier op het forum is het erg stil.

Verder een vraag, wat zijn nou echt interessant modificaties die jullie gedaan hebben of hebben laten uitvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan