Kymco AK550

Ik denk dat hij in Februari op de motorbeurs in Utrecht staat en dat je hem kan bestellen, en dat hij dan rond April wordt afgeleverd?
Mogelijk staat hij al eerder op het Auto Moto Salon, januari 2017, te Brussel??

De url is goed gevonden Jempie, de volgens url 'te verwachten prijs' blijft zo'n beetje rond het geen ik eerder reeds opnoemde voor Duitsland.

Nederland zit in de regel ± 6 á 700 euro hoger als Duitsland, terwijl België weer goedkoper is als NL.
Nederland is altijd de duurste in de regio, enige waar het nog duurder wordt is Scandinavië.
Frankrijk Italië en Spanje zullen dus nog net onder de Duitse prijs van 9.799,00 uitkomen.

De vloestof vul norm die je opgeeft klopt en had ik me ook al in verdiept:

Volgens EU-richtlijn 93/93/EWG, d.w.z. met alle vloeistoffen en de tank minstens 90 % gevuld.
 
Laatst bewerkt:
Idd, gaat naar 10t verschil tov basis Tmax pak 1500. (Schat 11300 basis Tmax, dus niet de sx of dx)

Ben je terug kwijt als je hem verkoopt na 2-3 jaar.Dan is hij minstens even duur .
Als je hem koopt voor echt 100t km mee te rijden, is het minder belangrijk.


Maar ik verander nogal graag.


Blijft een knaller ook al is er veel gekopieerd. Maar eigen motor.
Zal een topper worden in Azië.
 
Hallo Jan,
Geen nieuws meer ontdekt?
Gewicht bv......
Tuning ...
Passen de 650cc cilinders erop van hun BMW motor?
Hoe groot zijn de gaskleppen?

Ik heb gehoord dat hij op het salon in Brussel zal staan begin januari 2017...

Leverbaar zonder zekerheid maart, maar zonder zekerheid wil voor mij zeggen dat ze het niet weten....
 
Het vermoeden van mijn kant dat hij eerder in Brussel zou staan
had ik reeds uitgesproken.

Ik denk dat hij in Februari op de motorbeurs in Utrecht staat en dat je hem kan bestellen, en dat hij dan rond April wordt afgeleverd?
Mogelijk staat hij al eerder op het Auto Moto Salon, januari 2017, te Brussel??

Voor de rest is het rustig en weet ik niets extra's.
dat komt ook een beetje doordat de release in Taiwan pas van
de zomer na de introductie in Europa op de markt komt.

Kymco NL wil nog geen uitspraak doen over de prijs maar volgens mijn berekeningen zou hij in NL. uitkomen op 10.499,00 euro

Ik weet alleen niet hoe ze dat tegenwoordig doen in NL. met afleverkosten, ik dacht namelijk dat dat ging verdwijnen of iets dergelijks?
Allicht zal dat dan door worden berekend in de prijs?
Dan zou het in NL. misschien boven op de 10.499,00 euro komen?
Alhoewel vindt ik het dan te duur worden.
Gelukkig hebben jullie die onzin niet in België, ik kan alleen geen
prijs berekening maken voor België.

Losse onderdelen kan ik niets van zeggen, het was een publiek geheim dat de BMW's rond tuffen met het gasklephuis van de Kymco MyRoad 700cc

April worden ze verwacht in Duitsland, mijn vermoeden is dat je straks in NL. op de motorbeurs van februari kan zitten en kijken en dat je dan ook kan bestellen.
En dan hangt het er maar net vanaf of ze hem reeds in voorraad hebben, hebben ze dat niet dan komen er 6 tot 8 weken bij na de motorbeurs voordat de eerste worden afgeleverd.
Maar afgaande op Nederland en het aantal scooter rijders zal het wel geen storm lopen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
straks moeten ze alle kosten bij voor verkoop hebben staan.
dus niet meer 1000 plus 300 afleverings kosten en 50 overschrijving etc.
nee dan moet er gewoon staan 1350 rijklaar zo wegrijden uit de winkel geen verborgen kosten meer.
maar de scooter zelf kost dan nog steeds 1000 euro
 
Oké dus zo'n beetje als ik al verwachte, en dan zal het wel per 1 januari ingaan.
Ben benieuwd of je dan nog prijs verschillen krijgt want afleveren koste bij de één meer als bij de ander.
 
nou blijven de afleverkosten en mooi onderhandel punt,maar het is niet normaal meer ik zie soms 800 euro aflever kosten staan bij auto's en motoren ik betaal dat soort bedragen niet dan laat ik hem staan.
tendens wat je nu ook ziet is dat ze er een soort verzekering van maken met garantie en servicebeurt.en die service beurt is niet dezelfde die jij krijgt als jij hem zelf betaald
vaak alleen olie.
 
Laatst bewerkt:
De overheid zou eigenlijk ook eens beter en meer voor de motorrijder moeten opkomen door middel van lasten verlichting, wij houden de snelwegen tenminste een beetje gangbaar, de files hier in m'n achtertuin lopen de spuigaten uit.

In het buitenland snappen ze niet wat ik bedoel met afleverkosten, en schrikken ze zich vervolgens ook nog een hoedje als je verteld wat een motor kost.
 
Laatst bewerkt:
De voorbereidingen voor de MOTORbeurs Utrecht 2017 zijn alweer begonnen! Op donderdag 23 februari 2017 gaan de deuren weer open, maar voor het zo ver is moet er nog veel geregeld en gedaan worden.

Wat wel vast leuk is om te vertellen is dat wij: Kymco.NL een primeur hebben op de beursvloer. De AK550

Bron: Home - Kymco
 
Laatst bewerkt:
De overheid zou eigenlijk ook eens beter en meer voor de motorrijder moeten opkomen door middel van lasten verlichting, wij houden de snelwegen tenminste een beetje gangbaar, de files hier in m'n achtertuin lopen de spuigaten uit.

In het buitenland snappen ze niet wat ik bedoel met afleverkosten, en schrikken ze zich vervolgens ook nog een hoedje als je verteld wat een motor kost.

Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zou m.i.v. 1 november 2016 de kosten rijklaarmaken in de advertentieprijs zitten. Of dit ook gebeurd weet ik niet, maar als we hier de prijs van de AK550 gaan vergelijken met zijn concurrenten dan wel even opletten wat we precies vergelijken.

Veelgestelde vragen over rijklaarmaakkosten | ACM.nl

Zoals ik het op de site van ACM lees was het bij wet altijd al verboden om deze kosten buiten de advertentieprijs te houden, maar men is blijkbaar op het idee gekomen om afspraken te maken voor de hele branche om zich met ingang van 1 november 2016 aan de wet te gaan houden. Iets zegt mij dat als wij namens MF afspreken dat we ons niet aan de verkeersregels houden dat we daar niet onderuit komen en toch een boete krijgen, beetje krom dus.
 
Stoer dat deze Kymco op de motorscooter te zien zal zijn.
M'n vriendin en ik gaan zeker kijken en dan vooral naar
- Honda X ADV
- XMAX 300
KYMCO 550
- TMAX
 
Mee eens even er bij blijven dus.
Interessante link trouwens Mojave, thx.

Overigens bedoel ik met lasten verlichting geen verzekering/wegenbelasting, maar puur de aanschafprijs, dus b.v.
om te beginnen bpm. heffing op motors eraf.

Meen me ook te herinneren dat we ergens heel lang geleden, ik dacht rond 1978 ook al eens een aanzienlijke btw verhoging hebben gehad op motorfietsen (van laag naar hoog tarief) waardoor die toen plotsklaps wel ± 1500 gulden duurder werden.
 
Laatst bewerkt:
@ ferry

voor mij deze keer een verplicht nummertje want lopen en beurzen heb ik een broertje aan dood, dus even rap alleen even kijken, voelen, ruiken aan:

- Honda X ADV
- KYMCO 550
- TMAX

Ik moet zo snel mogelijk weten of je nou eens helemaal languit met de benen naar voren kan hangen op zo'n Kymco,
daarna weer snel naar huis, en dan zo snel mogelijk proberen een proefrit op de X ADV te gaan maken, om te zien of die dct mij bevalt.
 
Laatst bewerkt:
ja, die dct is wel echt anders tov vario.

Zeker zelf testen en openstaan voor andere ervaring. Heb de integra getest dit jaar.

De dct doet alles, maar je hoort het een beetje tov een vario. Schakelt echt snel.
De nc motoren zijn echt wel zeer zuinig.
 
@ Sphere2

heb zo'n 2,5 jr. terug een rondje gedaan op zo'n 700, maar werd er toen niet echt enthousiast van.
In de auto ben ik wel erg happy met m'n dct
Ondertussen zou de scooter dct waarschijnlijk wat spannender kunnen zijn?

mvg. Jan
 
@ Sphere2

heb zo'n 2,5 jr. terug een rondje gedaan op zo'n 700, maar werd er toen niet echt enthousiast van.
In de auto ben ik wel erg happy met m'n dct
Ondertussen zou de scooter dct waarschijnlijk wat spannender kunnen zijn?

mvg. Jan
Dat kan ook aan het motorblok liggen. Ik heb alleen op een NC700 met handbak gereden en die vond ik toen ook saai.
 
Ja maar deze 745cc DCT heeft 3 sportstanden.
Ik hoop/denk dat de meest sportieve stand rijdt alsof je er n malossi onder heb gegooid (wat hier natuurlijk niet kan maar je snapt wat ik bedoel)
 
Kan hier toch wel?

Ben zelf ruim 51 en rij in de winter op standaard vario met dr. P, maar in de
zomer gaat er telkens weer de sportvario onder omdat ik het lekker vindt om in de zomer zo nu en dan voor zo ver als het gaat toch een beetje te sporten met een scooter en dat miste ik op die kleine rit al direct van de Honda 700.... maar de rit was toen eerlijk gezegd dus misschien wel te kort om er echt oordeel over te vellen....dus nooit eerder hier iets over gezegd.

Maar eigenlijk ben ik best ook wel een beetje verknocht aan het oh so simpele cvt systeem ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie 3D applicatie in de google play store (±60Mb)
Grappige en ook scherpe HQ details, je kunt zelfs in de kleine hoekjes koekeloeren.

image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
haha nee he kan niet.
dan moet er een vaio in zitten en er zit geen vario in net zo min als in een honda goldwing
Dat weet Jan ook wel lijkt mij. Het begon over zijn opmerking "kan hier toch wel?". Zullen we een prijsvraag starten met de vraag wat Jan met zijn opmerking heeft bedoeld? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan