Kymco AK550

.....Enige reden die ik kan bedenken waarom ze het frame rood hadden gemaakt is omdat het frame dus van staal is.
En toch begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat het een aluminium frame gaat zijn.
En dat het rood dus daadwerkelijk was om de accenten voor presentatie te verduidelijken.....
Voorste deel staal, achterste aluminium ? Blijft een vermoeden hoor maar de stijfheid tussen blok en balhoofd is natuurlijk belangrijker dan van het achterframe.

...Ik denk dat Tmax altijd een aandrijfriem heeft gehad, dus nooit een ketting?...

De eerste modellen T-max hebben kettingaandrijving in oliebad. Het zijn twee korte morse kettingen met op een tussenas nog een kleine vertraging.

....Zo'n BMW is weer een geval apart, want het is de enige waarbij de ketting in een kettingkast met oliebadje van 500Ml ligt.
Interval van 20.000km heb ik je reeds verteld in een aantal berichten hoger op, en dat is serieus.....
Moet die ketting echt met 20.000 km vervangen worden ? Bij motorfietsen met open ketting gaat ie vaak langer mee....

Kijk nog eens naar dat plaatje van die achterbrug van de BMW. Een heel klein achterkettingwiel (OK, in verhouding met het wiel) in een behuizing waar schijnbaar een veel groter kettingwiel in past ware het niet dat de kettinggeleiders dan in de weg zitten. Op de groei berekend ?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik 20.000km voor een ketting in een oliebad wel weinig. Het scheelt natuurlijk of je vaak vanuit stilstand of deellast vol het gas erop zet of rustig rijdt.

Dat bij de riem de aandrijfwielen niet zo snel slijten is mooi, want volgens mij zijn juist die aardig aan de prijs (bij motorfietsen).

Elke keer als ik een T-max hoor moet ik wat aan het geluid wennen, het klinkt voor mij wat hoogtoerig. Technisch zal dat wellicht goed zijn, maar het klinkt voor mij wat nerveus als je rustig aan het cruisen bent. Maar het blijven wel goede machines wat je er zo van hoort. Met de nieuwe Kymco kunnen ze er wel een heel directe concurrent bij krijgen. Kymco levert vaak flink vermogen in vergelijking met directe concurrenten. Nog een paar nachtjes slapen en we weten meer? :)
 
Kijk das mooi om te weten dat van die Tmax met tandwielen/ketting wist ik niet zeker vandaar dat ik maar een vraagteken plaatste
Is dat dan ergens in 2002 of '04 geweest?

Voor uitgebreide service interval van BMW wil ik je verwijzen naar
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"
Ik heb daar aardig wat uurtjes in gestoken om het zo juist mogelijk over te brengen, ik beschik ook over de BMW DVD9 waar echt alles maar dan ook alles tot in het kleinste detail in staat beschreven.

Dat ketting langer mee kan gaan weten we volop van de conventionele motors, het zelfde geld min of meer ook voor een V-snaar, hele volksstammen die door rijden na 20.000km.
en dat is inclusief jij zelf, en dat moet ook kunnen en kan ook,
maar binnen garantie zullen ze denk ik toch wat strikter zijn. Misschien gaat de aandrijfriem van de Yam ook wel langer mee als 40.000km?

Maar heb je een BMW nog in de garantie zitten dan ga je gewoon voor de bijl en zit hij er opnieuw in bij 20.000km en bij elke volgende 20.000km. komen de tandwielen, pakking en keerring en nog wat klein spul erbij.
Er zijn mij nog geen echte gevallen bekend van langer doorrijden,
maar ik weet natuurlijk ook niet alles.
Wel kun je op klompen aanvoelen dat die service interval betreffende die ketting een veel besproken issue is in de diverse landen.

Mvg.Jan

p.s. Aanvulling:
achtertandwiel van BMW is 27 tands er wordt wel geëxperimenteerd met groter/kleiner dat gaat dan meestal om enkele tandjes.
 
Laatst bewerkt:
echt supper klein he.
die van de gp800 is 47 n dan kun je nog een 46 48 49 en 50 krijgen.
en inderdaad de tmax 2001 model had nog tandwielen de daaropvolgende modellen nie meer.
mijn collega had ooit de 2001 model.
naar jaren van cbf1000 en verschillende shoppers is ze weer overstag en rijd ze weer in en tmax 2012 model rond.
 
Ja is idd. typisch formaat en anders dan foto doet vermoeden kan er ook niet veel groter in.
Voortand wiel wordt dan ook wel in verhouding tandje minder/meer gedaan.

Vlak voor dat ik straks naar bed ga gooi ik de laatste spannende plaatjes hier neer.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het is woensdag dus hier de laatste plaatjes

image.php


image.php


Invitation to KYMCO's Flagship Maxi Scooter, the K50,
Concept Preview Event at Tokyo Marriott Hotel B1 Ballroom

Donderdag 24 maart a.s. van 11:30 t/m 13:30 uur (Tokio GMT+9)

image.php

Ha ha lekker spannend zo, voor het zelfde geld istie spuuglelijk :r



Nog een kleine 24 uur te gaan, ofwel 1 dag voor het officiële begin van de Tokyo motorcycle show gaat het doek er af. En dan zullen de foto's wel snel volgen.


 
Laatst bewerkt:
Aha, mijn interesse in het type was gewekt uitgerekend van rond die data 2010/2011, alles daarvoor vond ik nooit de moeite waard om naar te kijken, ik heb dat met nog een paar types, ik zal ook niet snel een wphb na slaan of het hebben over burgmannen, honda's sw en nog wel een paar anderen.

Tegenwoordig verkopen ze onwijs gelikte ketting tandwielen sets voor de huidige Tmax, die setjes kosten compleet 600 euro, en geven meer koppel als de aandrijfriem, maar ja met zo'n aandrijfriem kan je wel echt naar het eind van de wereld rijden.
 
>>> Teaser:


image.php






>>>

image.php



Wordt vervolgt met:
[me=""]Brembo, 1+1/2 helm opslag, aandrijfriem, digitale cockpit, Wielen V/A: 120/70R15 & 160/60R15, 'uitlaat-sound-smart-meter', dual power mode, geoptimaliseerde 50:50 gewichts-ratio, lichtgewicht aluminium frame, Led koplampen + Led-Bar, natte koppeling, Upsidedown voorvork, water gekoelde 4 klepper parallel twin DOHC, 551cc?, and many more...[/me]
 
Laatst bewerkt:
beetje veel van hetzelfde :),en ben ook geen liefhebber van die concept kleuren en velgen lelijk. lijkt op de nieuwe sym
full
 
Laatst bewerkt:
ik vind hem wel mooi maar persoonlijk liever in het saaie matzwart of grijs,
en uh ik zie door al die nieuwe kymco's het bos niet meer ze lijken allemaal opmekaar.
ik vind de voorkant teveel van hetzelfde bij kymco nu.
 
Ik vind het uiterlijk goed zo, ben meer benieuwd naar de toegepaste technieken en de specs en hoe het rijdt.
 
De eerste foto sessie,
helaas overheerst de blauwe backstage verlichting nogal, dit vooral op enkele transparante plastic delen. Concept kleuren zijn vaak ook niet de uiteindelijke kleurstelling!

Hopelijk krijgen we vanaf morgen een andere belichting te zien op de Tokyo motorcycle show 2016

Aller eerste uitgebreide Europese specificatie vermelding is gebaseerd
op vertaling en aannames van WebEngine & Jorsindo

K50 features:

* Brembo's radiaal
* 1+1/2 helm opslag
* Aandrijf riem (super breed)
* Digitale cockpit
* Wielen V/A: 120/70R15 & 160/60R15
* Uitlaat-sound-smart-meter
* Dual power mode
* Geoptimaliseerde V/A 50:50 gewichts-ratio
* lichtgewicht aluminium frame
* Licht gewicht wielen.
* Led koplampen + Led-Bar
* Natte koppeling
* Upside down voorvork
* 4 klepper parallel twin DOHC
* Motor inhoud mogelijk 551cc+
* Mono shock (aan linker zijde)
* Elektronisch geregelde vering V/A
* Enkele details + gegevens ontbreken nog omdat het nog steeds concept betreft.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php



Wat er nog niet op zit maar ik er graag op zou zien is:
Key-less, 16 inch voorwiel en radiale Brembo's van steek 110mm.
Zodra dat er op zit kunnen ze ook de overtreffende stap maken naar remschijven met een diameter van 325mm.
Ik persoonlijk heb de grootste remschijven van elke scooter op MF. en die zijn dan nog steeds 25mm. kleiner als wat ik dus het liefst op die K50 zie.
Rem power is gewoon alles.

Tot nu toe hebben de radiale remklauwen van Xciting+MaxSym+Tmax een steek van 100mm.
En tot nu toe is er maar een dikke scooter met een 16" voorwiel namelijk de Gilera/Aprilia
Wat niet is kan nog komen, het is immers nog steeds een concept met geen officiële release datum.
De bekendmaking van de Aziatische release datum verwacht ik op EICMA aan het eind van het jaar. Waarschijnlijk wordt dat dan medio 2017
Europese release data kan zomaar 2018 worden.
Dit prestige project is waarschijnlijk een van de langstlopende projecten in scooterland.


Cheers Jan

b.t.w.
Als ik meer info heb b.v. over gewicht etc. dan komt dat vanzelf hier terecht.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een uitlaat-sound-smart-meter?

Er zitten best wat electronische snufjes op.
 
Als ik het goed heb begrepen dan betekend dit
dat het uitlaat geluid instelbaar is.
Dus b.v. kiezen tussen een sportief race geluid of een relaxter toer geluid etc.
Ik moet hierbij wel een slag om de arm houden betreffende in hoeverre en op wat voor manier.

Mvg, Jan
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk bedien je dan met een knopje een klep in de uitlaat.

Als het er standaard op zit zou je verwachten dat hij ook met de klep open aan de geluidsnormen moet voldoen. In dat geval vraag ik mij af wie met de klep dicht gaat rijden.... ;)

Met al deze technische snufjes doorbreekt Kymco de lijn van het conventioneel bouwen.
 
de laatste foto's zijn een stuk beter,ik vraag me af wat ze met low seat willen toevoegen ,bij bmw zit je vrij hoog dat vind ik wel fijn met lange ritten.
 
Laatst bewerkt:
De tellers vind ik minder, want ik zie liever analoge tellers.

Ik zie mooie lijnen maar door t blauwe bling bling is t moeilijj in te schatten.
Voorkant is serieus mooi.

Zie ik nu rechts n knopje voor electronische veerinstellingen zoals op de bmw 1200 gs?
Kijk op de laatste foto naast de startknop

Hoe langer ik kijk, hoe mooier ik hem vindt worden.
Het is n soort t max. Alleen t ruitje en de tellers vind ik niet zo.
Maar die kuip ziet er serieus breed uit. Goede windbescherming.

Ziet er aan de voorkant uit als n motor....fraai

Videooo
 
Laatst bewerkt:
Yes sir, goed gezien Ferry betreffende "electronische veerinstellingen"
Maar dat staat hierboven ook gewoon reeds vermeld in mijn lijst met futures ;)

Trek je niet te veel aan van die vervelende bling toestanden,
het komt voornamelijk door het licht, daarnaast zitten er voor de show zodat je het frame kan zien hier en daar transparante kuipdelen,
voor ons moeilijk te zien maar als je er daar voor staat waarschijnlijk wel te zien

Een goed voorbeeld daarvan is (zie foto hieronder) dat inkijk gedeelte onder de koplampen wat wij haast niet kunnen zien maar waar ze proberen een inkijk te geven in de elektronisch geregelde vering/demping van de voorvork.
Ook achter aan de zij kappen zitten transparante delen die voor ons een vervelend bling uiterlijk projecteren, maar voor de presentatie een stuk van het frame laten zien.

image.php
 
Laatst bewerkt:
Nog wat Delfs-blauw vanuit een ander perspectief.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Ik kan geen blauw meer zien, zodra er beter materiaal voor handen is, laat ik een
hoop blauwe plaatjes afvallen... maar je weet maar nooit e.a. kan zomaar 7 maanden duren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan