Kymco AK550

Zou nu wel Spaans willen verstaan.
Vanaf 03:10min. wordt dit half uur durende filmpje best interessant.



NWhqSX.png



Filmpie gevonden via de naam achter op de kentekenplaat van deze vreemd drukke stickerbak

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Mooie slimme en interessante modulaire opbouw.

Bijzonder fraai om te zien dat middels deze modulaire methode de transmissie + frictie helemaal los staat van het motorblok.
Olie uit de transmissie en je kunt binnen 'NO TIME' de koppeling in je handen hebben.
Zou dat bij andere 2 cilinders ook zo in elkaar zitten?

De modulaire opbouw kan in de toekomst wel van pas komen want
er gaan verhalen rond in Taiwan dat er uiteindelijk ook een 630cc versie van gaat komen.
Dat kan natuurlijk best nog even duren, ter vergelijking heb ik immers in 2014 al aangeven dat deze 2 cilinder er aan zat te komen.

Alles is ook weer typisch "des kymco's" transparant, dat zie je niet vaak bij andere merken... waarbij ik wil opmerken dat het mogelijk ook kan voortkomen uit het feit dat ze zich altijd maar weer willen bewijzen tegen over de grote Japanse namen, en daarom maar het hele rattenplan laten zien.

Heb een paar jaar als onderschrift onder mijn avatar gehad:
"Kymco is eenvoud net als VW"
Daar lijkt dit wel weer wat op als je de film zo bekijkt.
 
Laatst bewerkt:
Motor lijkt heel veel op de TMax, kwa koppeling, vario, oliepomp met ketting, startmotor...

Juist de krukas en cilinders, balansas,... 270° motor tov van de 2 gelijk opgaande zuigers van de tmax met extra balans zuiger.




 
Ook nog van vandaag 11 April


2017 Kymco AK 550 acceleration 0-160 km/h
klok hem zelf van 0-100 km/h op ± 00:06.40



2017 Kymco AK 550 Essai POV AUTO-MOTO.COM

 
Laatst bewerkt:
Motor lijkt heel veel op de TMax, kwa koppeling, vario, oliepomp met ketting, startmotor...

Juist de krukas en cilinders, balansas,... 270° motor tov van de 2 gelijk opgaande zuigers van de tmax met extra balans zuiger.




Die v-twin roffel door de 270-krukas komt op de video mooi tot zijn recht. Het is een kwestie van smaak, maar ik kan het wel waarderen.
 
Plus qu’un outsider! / More than an outsider!

Vandaag is er het verslag van scooter-station met de gereden rit op Corsica uit het youtube filmpje van een paar berichten hoger.

http://www.scooter-station.com/Kymco-AK-550.html

Voor de beste benadering van het Frans naar een enigsinds begrijpelijk iets gebruik ik bijvoorkeur "altijd" een google vertaling naar Engels!

>>> Frans naar Engelse Google vertaling

Opsomming:

Imperfectie:

• Matte kleur
• Onvoldoende plastic dikte op enkele locaties (o.a. plastic kapje rechts bij de krukkas)
• Zon wordt gereflecteerd in de cockpit kilometerteller, dit dan weer niet als je de kilometerteller middels de knop op het stuur op het centrale Noodoe scherm insteld pas dan is hij weer goed leesbaar.
• Iets te log in stadse situaties vanwegen 227 kg droog gewicht.
• Onvoldoende ruimte onder het zadel.
• Windscherm geeft onvoldoende bescherming.

Perfectie:

• Productiekwaliteit.
• Bevredigende prestaties.
• Mooi motorgeluid.
• Zeer gezond Chassis.
• Excellente 2 persoons (duo) accommodatie.
• Verstelbare rugleuning in 3 standen.
• Verwarmde handvatten.
• Prijs/Prestatie verhouding.

De filosofie achter de AK550 benaderd nog het meest een combinatie tussen een Tmax en een BMW C650 Sport.
De AK550 is dan ook bijna vergelijkbaar met het dynamische van een T-Max 530 en heeft daarnaast de kenmerkende koersvaste snelwegcapaciteiten van de BMW C650 Sport.

Verbruik is ongeveer 5 liter per 100 kilometer, waarbij na ongeveer 192km. het reserve gedeelte wordt aangesproken.
 
Laatst bewerkt:
dacht dat die kymco 227 nat was.
blijkt nu droog te zijn dus is die op zijn minst238kg nat .
dan is die dus net zo zwaar als de integra en als de x adv ook al is hij compacter dan de integra en zal hij vast beter sturen.
qua gewicht en vermogen moet je hem dus eigenlijk naast de integra en de x adv zetten.
en dus weer niet naast de tmax die bijna 25 kg lichter is.
maar qua cillinder inhoud met zijn 550 cc is het dan weer een tmax. want dat scheelt maar 20cc.

hope dan ook zitten wij als scooterrijders met een lelijke maar waarschijnlijk een perfect rijdende tmax.
een prachtige honda xadv en een fantastische kymco ak550 weer op de voorste rij.
kan mij voorstellen dat bmw toch ook echt iets aan het gewicht van zijn c650 zal moeten doen of wat aan het vermogen,
met wat we nu weer in de vijver hebben kan ik mij bijna niet voorstellen dat er de komende 2 jaar weer zulke grote stappen in scooterland gezet zullen worden.
aprilia en gilera zullen ongewijzigd blijven de burgman verwacht ik ook niet de lang gekoesterde 900cc zoals het gerucht ooit ging.

de vernieuwing zal nu denk ik eerst verder naar de dct in de fireblade en goldwing denk ik
 
dacht dat die kymco 227 nat was.
blijkt nu droog te zijn dus is die op zijn minst238kg nat .
dan is die dus net zo zwaar als de integra en als de x adv ook al is hij compacter dan de integra en zal hij vast beter sturen.
qua gewicht en vermogen moet je hem dus eigenlijk naast de integra en de x adv zetten.
en dus weer niet naast de tmax die bijna 25 kg lichter is.

De bedoeling van scooter-station is volgens het verhaal om hem dan ook eerdaags qua gewicht tegen over de Integra te gaan zetten, om te zien welke op het stadse gedeelte het best uit te voeten komt.
Dus dat heb je goed ingeschat ;)

Valt mij idd. ook wat tegen dat het uiteindelijk 227 droog is.

Ik heb overigens terwijl jij je bericht schreef te gelijktijdig mijn persoonlijke plus en min punten die ik uit het verhaal begreep toegevoegd aan mijn bericht hierboven.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja dat las ik van die integra.
Dan lijkt het mij logischer om hem tegen de x adv neer te zetren.
Beiden zijn ze nieuew en vergelijkbaar sportief.
De integra vind ik echt een ander soort scootrr ook al is het blok hetzelfde.

En na had je goed gelezen dat de onder de budy tegenvalt.
Wel dom vind ik want de tmaxen maakte deze fout ook.
Zij trokken dit recht vanaf de 2011 model.
De hinda verslikte zich hierin met de integra.
Met de x adv hebben ze dat ook rechtgetrokken.
Kymco zou beter moeten weten en weten hoe belangrijk oobergruimte voor scooterrinders zijn.
Zelfs bmw en gilrra cq aprilia had door dat je echt niet met een te kleine ruimte aan man komen onder de budy
 
Die v-twin roffel door de 270-krukas komt op de video mooi tot zijn recht. Het is een kwestie van smaak, maar ik kan het wel waarderen.

Hier kun je het nog beter horen, waarbij ik de standaard uitlaat op dat FB filmpje van Scooter-station een stuk beter vindt klinken dan die onooglijke Akra sigaar die volgens mij voor de gelegenheid eventjes geleend is van zo'n MP3 400/500cc.


 
Ivm de gewichten, tja daar wordt veel over geschreven...
Wil ze op een weegschaal zien.

De pers en ook fabrikant speelt dit niet altijd even eerlijk.

BMW heeft een goede reputatie ivm met opgeven van gewichten.
( Heb zelf mijn bmw op een weegbrug gewogen en zou op dezelfde brug mijn Tmax nog willen wegen voor hij weg gaat)
 
De bmw modellen c650 weegt op papier 249 kg in practijk weegt hij 258 kg.
Dat is alsof mijn moeder ineens van 70 naar 80 kg gaat in1 dag haha.
De gt 261 maar weeg265 kg

mijn gp1000 weegt nu echt wel lichter als de gt650 en als de c650..
Ik weet dat met pk en koppel bmw juist vaak minder opgeeft op papier dan in de practijk het geval is..
Zoals met de s1000 193 pk. Zet je hem op de rollenbank dan gaat hij ruim over de 200 pk.
Ook net als honda trouwens zijn vaak de opgegevensnelheid op het dashbord nauwijlks afwijkend van de gps 185 teller van de bmw is 182 gps.
Maar qua gewicht liegen ze ook gewoon even 9 kg.

Die honda kymco en yamaha moeten maar eens snel.op een weegschaal
 
Het zit hier in de stad vol met oudijzer boeren, die hebben perfect dure weegschalen waar je vaak zo even op mag rijden... doe ik wel eens vaker....vooral als ik flink heb zitten tafelen ;)

Ik ben even het spoor bijster over hoe het nou precies zit of hoort te zijn met die EU-richtlijn 93/93/EWG


Technische gegevens gebaseerd op het onbeladen gewicht(DIN)
Volgens EU-richtlijn 93/93/EWG,
d.w.z. met alle vloeistoffen en de tank minstens 90 % gevuld.

kwootje hierboven vindt je veelal terug bij specificaties van brommers, en weet nu eigenlijk niet precies wat het nou moet zijn
of aan welke verplichting een opgegeven specificatie moet voldoen.


Mooi voorbeeldje hieronder en dan staat er een klein ééntje bij
"Rijklaargewicht" en onder aan de pagina staat die text uit m'n kwootje

http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/bike/heritage/rninet_racer/rninet_racer_data.html?prm_action=

trouwens leuk speelgoed zo'n R nine T Racer :9
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Kymco AK550 maxiscooter heeft een prijs!

Na de onthulling eind 2016 op de Eicma in Milaan kwam een einde aan een reeks geruchten die al langer de ronde deden. De Kymco AK550 werd gelanceerd, een model dat een vuist moet gaan maken tegen het geweld van de supersport scooter met een bijna iconische status, de Yamaha TMAX. Wij reden onlangs op Corsica met de geheel nieuwe Kymco AK550 en je leest onze ervaringen in de komende uitgave van het magazine. Prijzen zijn inmiddels wel bekend.

Kymco Nederland hangt een scherp prijskaartje aan deze AK550.
Voor € 10.298,- (inclusief onvermijdbare kosten, BTW/BPM) mag je jezelf gelukkig prijzen als eigenaar van deze sportieve Kymco scooter.
In België gaat de AK550 € 9.890,- kosten, iets lager, maar in België kennen ze geen BPM en zijn de prijzen zonder afleverkosten. Die prijs in Nederland is dus best scherp! kijk voor meer info op kymco.nl (NL) of kymcolux.com (België)

De uitgebreide test lees je in het Mei nummer van Scooter&bikexpress


Bron: FB-Scooter&bikexpress

NL. kleuren gamma: Belgie & Duitsland leveren geen Flat brown crystal!
Space gray..............: kleur nr. NH506SA
Mat zwart................: kleur nr. NH397FA
Flat brown crystal.....: kleur nr. YR532FA

image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:

Het dashboard vind ik foeilelijk, maar dat noodoe is leuk en die snelheidsmeter die daarin wordt getoond is prachtig!

Jammer dat die 2 zijschermen niet zijn aan te passen
 
Jammer dat die 2 zijschermen niet zijn aan te passen

Nee helaas niet zoals je ziet is enkel het middelste gedeelte een display,
voor de rest wel een geinige gadget als je het mij vraagt.

Cursus foto van testbank opstelling
image.php


Ik vindt de NL prijs opvallend, zeker als je het vergelijkt met het kleine BMP verschil met België.

Pak je de Honda X-ADV dan schrik je je een hoedje van het BPM verschil tussen NL. en België.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Kymco AK550 maxiscooter heeft een prijs!

Na de onthulling eind 2016 op de Eicma in Milaan kwam een einde aan een reeks geruchten die al langer de ronde deden. De Kymco AK550 werd gelanceerd, een model dat een vuist moet gaan maken tegen het geweld van de supersport scooter met een bijna iconische status, de Yamaha TMAX. Wij reden onlangs op Corsica met de geheel nieuwe Kymco AK550 en je leest onze ervaringen in de komende uitgave van het magazine. Prijzen zijn inmiddels wel bekend.

Kymco Nederland hangt een scherp prijskaartje aan deze AK550.
Voor € 10.298,- (inclusief onvermijdbare kosten, BTW/BPM) mag je jezelf gelukkig prijzen als eigenaar van deze sportieve Kymco scooter.
In België gaat de AK550 € 9.890,- kosten, iets lager, maar in België kennen ze geen BPM en zijn de prijzen zonder afleverkosten. Die prijs in Nederland is dus best scherp! kijk voor meer info op kymco.nl (NL) of kymcolux.com (België)

De uitgebreide test lees je in het Mei nummer van Scooter&bikexpress


Bron: FB-Scooter&bikexpress

NL./Be. kleuren gamma:
Space gray..............: kleur nr. NH506SA
Mat zwart................: kleur nr. NH397FA
Flat brown crystal.....: kleur nr. YR532FA

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooie prijs dat maakt hem wel echt intressant en hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind worden.
 
Bedankt MeanBlueMan :}

@ MTeun-03

Ja redelijk positief allemaal,en wat betreft kleuren
vindt ik die bruine wel redelijk, maar ben niet helemaal kapot van mat kleuren.

Er is overigens nu nog één spannende ham-vraag over, en die hoop ik binnen 2 á 3 weken toch wel opgelost te hebben.
Het gaat hierbij om de service interval en garantie termijn.

Ik wil zien dat de garantie termijn omhoog gaat naar minimaal 3 jaar en daarnaast qua periodiek onderhoud wil ik zien dat de riem van de secundaire aandrijving net als bij Yamaha minimaal 40.000km mee gaat, en daarnaast dat het kleppenstellen pas bij 40.000km hoeft te gebeuren, en dan evt. ook nog de olie-service oprekken naar 10.000km.
Dan is dat allemaal koek en ei en hebben ze een perfecte aansluiting bij de service interval van Yamaha.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt MeanBlueMan :}

Mvg. Jan

Graag gedaan :)

Voordeel van zo een topic report is dat ik dan ook even nieuwsgierig word naar het topic en er even mee lees, ondanks dat ik 'niets' met scooters heb.

Toch wel een aardig apparaat, deze kymco :Y *D



( ps: gelieve niet verder te vertellen wat ik hier net post !! )
 
( ps: gelieve niet verder te vertellen... ... )

Allright, we zullen het niet aan de grote klok hangen in het Algemene motorpraat topic ;)

Kymco's nieuwste brommert:
Vindt hem ook wel redelijk geslaagd, ze zijn dan ook in Taiwan hard op weg om aansluiting te zoeken bij de Japanse meester merken.

Leuke van zo'n topic als dit is dat ik al een aantal jaren wist dat het er aan zat te komen.

Het heeft uiteindelijk toch nog even geduurd voor het echt zo ver was, een van de redenen was dat Kymco eerst BMW op weg heeft geholpen met hun know-how en het op poten zetten en met de productie te Taiwan van de BMW motorscooter.
Qua mechaniek, duurzaamheid en misschien nog wat fratsen streven ze die nu al voorbij.
De Japanse kwaliteit mogelijk nog net niet maar de verschillen worden al kleiner.

Topic zelf werd ook extra spannend omdat het begint op het moment van de onthulling van het prototype in Japan...vervolgens loopt het topic bijna een jaar voordat er echt schot komt in de zaak.
En nu zou dat ding denk ik met enkele weken in de winkel kunnen staan.

Prettige koningsdag all

515x320_smiley_kroon_oranje.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan