Kymco AK550i

jdjohnnyd

Die hard MF'er
24 jun 2017
267
842
Zwevegem W-VL België
vandaag een Kymco AK550i besteld, nog een week of 2 wachten, ik plaats dan een Foto als ik hem heb, de vorige was een Sym Maxsym 600i maar deze maken ze niet meer, zelfs de 400 is uit het gamma, ik ging kijken voor BMW 650GT, maar deze wordt ook niet meer gemaakt, heeft te maken met euro4, het moet nu allemaal euro5 zijn, er stonden er nog een paar op stock, maar heb dan nog even rond gekeken op het net, en ik zag dat BWM gevraagd had aan Kymco om een motorblok te bouwen enkel voor BMW, dus ben ik dan gaan kijken naar Kymco en heb dan deze besteld, een pak minder duur, ook deze heeft euro 4 en zal waarschijnlijk ook uit het gamma verdwijnen, of ze gaan ze moeten aanpassen naar euro 5. maar we zullen wel zien zeker, zijn er hier nog met deze scooter ? gekocht bij Vromoto Beveren-Leie - Mvg Johnny.
 
maar ik lees er wel niet veel goeds van, hopelijk valt het een beetje mee. eerst goed inrijden zeker.
Wacht even.

Je koopt een Kymco scooter en nu zeg je dat je er niet veel goeds over leest.
Heb je dan pas reviews zitten lezen na de aankoop?
Mag je nooit doen. Ofwel lees je ze voor een aankoop ofwel niet.

Qua inrijden: volg gewoon wat de fabrikant voorschrijft.
Ik kan me niet voorstellen dat een grote fabrikant uit een echt scooterland als Taiwan, nog meer een scooterland dan Italië, probleemproducten zou aanbieden.
Vooral niet teveel zorgen over maken.
 
Bedankt Peter, en ja ik heb het deze keer op het oog gedaan, en ook onmiddellijk gekocht vond het een zeer mooie:], en daarna beginnen lezen. Nu ik weet ook wel dat enkel of meestal de slechte punten naar voor komen, de mensen die goede ervaringen hebben zetten deze soms niet online, en zo heb je dan een beeld van ! het zijn slechte zeker. Ik ga er me geen zorgen over maken zoals je schrijft, bedankt voor je antwoord. Hopelijk heb ik hem volgende week, is maar vorige week Vrijdag besteld geweest, en met de verlof periode.
 
Er is zo een regel die zegt dat mensen die een slechte ervaring hebben gehad dat aan gemiddeld 10 mensen vertellen, bij een goede ervaring is dat maar aan 1 persoon.
 
gisteren bericht gekregen, Vromoto heeft gebeld naar Kymco om zeker te zijn van de correctheid van de info op het online dealerportal... Daar hebben ze me verteld dat uw AK550 onderweg is voor levering in de loop van volgende week bij hen in Luxemburg vanwaar hij naar ons vertrekt. Er zouden nog +/- 10 dagen over gaan, zal voor de eerste week van Augustus zijn.
 
Precies wat PeterCC zegt alleen durf ik met stelligheid te beweren dat het 1 op 100 is!
Je moet even in gedachte houden dat alleen mensen met problemen hun mening daarover uiten op het internet, de tevreden mensen hebben niets interessants te melden, want stuk gaan is sensatie. Ik heb een vriend die al bijna 2 jaar op zo'n ding rijdt, alleen een keer een nieuwe accu, voor de rest erg blij ermee.
 
Precies wat PeterCC zegt alleen durf ik met stelligheid te beweren dat het 1 op 100 is!
Je moet even in gedachte houden dat alleen mensen met problemen hun mening daarover uiten op het internet, de tevreden mensen hebben niets interessants te melden, want stuk gaan is sensatie. Ik heb een vriend die al bijna 2 jaar op zo'n ding rijdt, alleen een keer een nieuwe accu, voor de rest erg blij ermee.
Daarnaast heb je hoe het voertuig voldoet aan de verwachtingen.
Voorbeelden zijn dat Skoda's of Dacia's dikwijls beter scoren dan zelfs de duurste Mercedessen of BMW's.
Eigenaren van de eerste hadden geen hoge verwachtingen en zijn aangenaam verrast, terwijl eigenaren van de laatste juist zeer hoge verwachtingen hebben en het kleinste detail dat hen niet aanstaat keldert hun waardering.
 
Precies wat PeterCC zegt alleen durf ik met stelligheid te beweren dat het 1 op 100 is!
Je moet even in gedachte houden dat alleen mensen met problemen hun mening daarover uiten op het internet, de tevreden mensen hebben niets interessants te melden, want stuk gaan is sensatie. Ik heb een vriend die al bijna 2 jaar op zo'n ding rijdt, alleen een keer een nieuwe accu, voor de rest erg blij ermee.
Daarnaast heb je hoe het voertuig voldoet aan de verwachtingen.
Voorbeelden zijn dat Skoda's of Dacia's dikwijls beter scoren dan zelfs de duurste Mercedessen of BMW's.
Eigenaren van de eerste hadden geen hoge verwachtingen en zijn aangenaam verrast, terwijl eigenaren van de laatste juist zeer hoge verwachtingen hebben en het kleinste detail dat hen niet aanstaat keldert hun waardering.
inderdaad dat is zo, ik zal zeker berichten ook als het goed is, met de vorige Sym 600i ook nooit problemen mee gehad, wel altijd op tijd zijn beurt gehad.
bedankt voor de reactie, Joost & Peter.
 
Jouw AK is een 2020 model, daar zijn de meeste kinderziektes wel uit. Ik heb zelf sinds een half jaartje een 2e hands 2017 model,.. daar zijn ook verschillende modificaties op doorgevoerd. Hij is zeker niet probleem vrij, maar de AK voelt wel solide, en ik had er veel eerder 1 moeten kopen. Motorrijden is weer leuk geworden!
 
Er is zo'n uitdrukking 'alle waar naar zijn geld', maar dat gaat voor scooters in dit segment niet op.
Ik zou eerder een Kymco of Sym kopen dan een BMW... 🤐
Zelf was ik voor een gebruikte T-max of Burgman 650 gegaan trouwens, waarmee ik verder niets wil zeggen.
Succes met wachten en veel plezier alvast!
 
Laatst bewerkt:
bedankt Gofast1000rr, ik moet nog een week geduld hebben, de papieren zijn aangekomen Vrijdag bij Vromoto, dus zal deze scooter er volgende week ook zijn.
is ook hier en daar verlof, dat is de reden van vertraging. zie er echt naar uit, kan dan ook vertellen hoe deze rijdt.
 
bedankt Gofast1000rr, ik moet nog een week geduld hebben, de papieren zijn aangekomen Vrijdag bij Vromoto, dus zal deze scooter er volgende week ook zijn.
is ook hier en daar verlof, dat is de reden van vertraging. zie er echt naar uit, kan dan ook vertellen hoe deze rijdt.
Nog even afwachten dus...
Kymco’s zijn goede scooters.
BMW laat niet voor niks de blokken aan Kymco over...als ze het zelf beter hadden gekund, hadden ze het zelf wel gedaan.
 
vandaag 150km gereden, mooi ritje, tot in Geraardsbergen.
motor rijd zeer goed, ben zeer tevreden, de eerste 300km niet boven de 80 zeggen ze, maar soms moet je remmen, hij wil altijd maar harder.
gisteren rond de 50km en vandaag kunnen tanken, had 210km en kon er juist 10liter in doen. zal later misschien nog meer verbruiken, als ik
wat harder optrek, de Akrapovic ligt ook al klaar, zal wachten tot zijn eerste onderhoud aan 1000km. dan deze erop zetten.
 
vandaag een Kymco AK550i besteld, nog een week of 2 wachten, ik plaats dan een Foto als ik hem heb, de vorige was een Sym Maxsym 600i maar deze maken ze niet meer, zelfs de 400 is uit het gamma, ik ging kijken voor BMW 650GT, maar deze wordt ook niet meer gemaakt, heeft te maken met euro4, het moet nu allemaal euro5 zijn, er stonden er nog een paar op stock, maar heb dan nog even rond gekeken op het net, en ik zag dat BWM gevraagd had aan Kymco om een motorblok te bouwen enkel voor BMW, dus ben ik dan gaan kijken naar Kymco en heb dan deze besteld, een pak minder duur, ook deze heeft euro 4 en zal waarschijnlijk ook uit het gamma verdwijnen, of ze gaan ze moeten aanpassen naar euro 5. maar we zullen wel zien zeker, zijn er hier nog met deze scooter ? gekocht bij Vromoto Beveren-Leie - Mvg Johnny.
 
vandaag een Kymco AK550i besteld, nog een week of 2 wachten, ik plaats dan een Foto als ik hem heb, de vorige was een Sym Maxsym 600i maar deze maken ze niet meer, zelfs de 400 is uit het gamma, ik ging kijken voor BMW 650GT, maar deze wordt ook niet meer gemaakt, heeft te maken met euro4, het moet nu allemaal euro5 zijn, er stonden er nog een paar op stock, maar heb dan nog even rond gekeken op het net, en ik zag dat BWM gevraagd had aan Kymco om een motorblok te bouwen enkel voor BMW, dus ben ik dan gaan kijken naar Kymco en heb dan deze besteld, een pak minder duur, ook deze heeft euro 4 en zal waarschijnlijk ook uit het gamma verdwijnen, of ze gaan ze moeten aanpassen naar euro 5. maar we zullen wel zien zeker, zijn er hier nog met deze scooter ? gekocht bij Vromoto Beveren-Leie - Mvg Johnny.
Hallo Johnny,
Heb net een artikel over de AK 550 gepost. Heb deze net een kleine 2 weken. 2018 en toen 2000 km inmiddels meer dan 3000km. Geweldige motor ik wens je veel plezier er mee en gefeliciteerd met je keus. groet MLJ
 
GPS9 > Erg mooi heel veel rijplezier toegewenst. Hou de goede kant boven.


MLJ Rookie > Hallo Johnny,
Heb net een artikel over de AK 550 gepost. Heb deze net een kleine 2 weken. 2018 en toen 2000 km inmiddels meer dan 3000km. Geweldige motor ik wens je veel plezier er mee en gefeliciteerd met je keus.


GPS9 dat zal ik zeker proberen, rijdt goed en stabiel, ook de bochten zijn zeer goed te nemen, de eerste 100km was ik voorzichtig met de nieuwe banden, nu ga ik vol door de bocht.

MLJ Rookie, zal je artikel eens opzoeken bedankt, ja je hebt al veel gereden zo te lezen, in die paar weken, super machine, enkel de beenruimte, ik probeer eens de kleine rugsteun eraf te halen, ben maar 1,75groot, maar toch zit ik kort, de Maxsym 600 daar had ik plaats zat. maar komt goed. als hij maar geweldig rijdt.
Mvg Johnny uit Zwevegem.
 
Er is zo'n uitdrukking 'alle waar naar zijn geld', maar dat gaat voor scooters in dit segment niet op.
Ik zou eerder een Kymco of Sym kopen dan een BMW... 🤐
Zelf was ik voor een gebruikte T-max of Burgman 650 gegaan trouwens, waarmee ik verder niets wil zeggen.
Succes met wachten en veel plezier alvast!
Burgman? Onbetrouwbare CVT. Had er een uit 2018 puntgaaf maar heb hem toch ingeruild voor een AK 550. Nu is scooterrijden weer net motorrijden..geweldig. En problemen zijn er om op te lossen. Ik vind de AK 550 geweldig! Heb ook c C 650 gehad en de Tmax maar deze AK 550 is niet te vergelijken. Superieur in rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan