Kymco AK550i

GPS9 > Erg mooi heel veel rijplezier toegewenst. Hou de goede kant boven.


MLJ Rookie > Hallo Johnny,
Heb net een artikel over de AK 550 gepost. Heb deze net een kleine 2 weken. 2018 en toen 2000 km inmiddels meer dan 3000km. Geweldige motor ik wens je veel plezier er mee en gefeliciteerd met je keus.


GPS9 dat zal ik zeker proberen, rijdt goed en stabiel, ook de bochten zijn zeer goed te nemen, de eerste 100km was ik voorzichtig met de nieuwe banden, nu ga ik vol door de bocht.

MLJ Rookie, zal je artikel eens opzoeken bedankt, ja je hebt al veel gereden zo te lezen, in die paar weken, super machine, enkel de beenruimte, ik probeer eens de kleine rugsteun eraf te halen, ben maar 1,75groot, maar toch zit ik kort, de Maxsym 600 daar had ik plaats zat. maar komt goed. als hij maar geweldig rijdt.
Mvg Johnny uit Zwevegem.
Ik ben 1.78 maar zit geweldig i.t.t.de Sym 600....daar zat ik met de knieën tegen het dashboard. Straks ben je gewend aan de zitpositie en dan wil je de hele dag maar 1 ding. Rijden op de AK 550!!
 
bij de vorige keer tanken zat ik toch ook op 240km, met 10liter, ben tevreden, zal nu om de 200km tanken, en vind je geen pomp dan heb je nog genoeg om er eentje te vinden:Y, is goed ingereden nu, heb al 600km en zal vlug aan zijn eerste onderhoud zitten.
 
leuk om te lezen, heb zelf een burgman 400 waar ik zelf erg blij mee ben, maar een AK550 zou best een een goede opvolger kunnen zijn. Wel zie ik dat er regelmatig wordt geschreven dat er wel wat probleempjes zijn met de AK550 of kinderziektes.. maar nergens staat beschreven wat voor punten dit zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?
 
leuk om te lezen, heb zelf een burgman 400 waar ik zelf erg blij mee ben, maar een AK550 zou best een een goede opvolger kunnen zijn. Wel zie ik dat er regelmatig wordt geschreven dat er wel wat probleempjes zijn met de AK550 of kinderziektes.. maar nergens staat beschreven wat voor punten dit zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?
hoi Berkel, ik had dat ook gelezen, nadat ik deze gekocht had:] maar zoals er al meer reageerden, de goede dingen zetten ze er misschien niet op, en de eerste scooters zullen wel ziektes gehad hebben, maar deze zullen nu wel verholpen zijn, ik heb hem nog maar pas, moet nu dringend binnen voor zijn eerste onderhoud. ik kan maar een dingen zeggen, dat het een goede scooter is, ik heb ook de Sym 600i gehad, was ook een goed, en ze zullen allemaal wel goed zijn zeker, ik denk als je het onderhoud goed opvolgt en laat uitvoeren door een erkende dealer dat er niet veel problemen kunnen zijn, en als er al iets moest zijn, dan moeten ze dat oplossen, die 5jaar fabrieks garantie geven ze ook niet voor niets. Mvg Johnny. de foto van mij in Westende.
 
OK, laat het duidelijk zijn: ik heb er zeker geen bezwaar tegen.
Meer in het algemeen vind ik dat de bewegingsvrijheid van scooters tegenwoordig veel te veel beperkt wordt. Op de kleinere wegen kom ik steeds vaker van die borden tegen dat alleen fietsen en bromfietsen klasse A er nog voorbij mogen. De zin ervan is me niet duidelijk.
 
OK, laat het duidelijk zijn: ik heb er zeker geen bezwaar tegen.
Meer in het algemeen vind ik dat de bewegingsvrijheid van scooters tegenwoordig veel te veel beperkt wordt. Op de kleinere wegen kom ik steeds vaker van die borden tegen dat alleen fietsen en bromfietsen klasse A er nog voorbij mogen. De zin ervan is me niet duidelijk.
dat zal met de snelheid te maken hebben, als je de wet volgt, dan zijn we een voertuig een auto, motor, camion enz... dus deze mogen daar niet rijden. we kunnen wel bijna overal door, ook bij files mogen we doorrijden aan een maximum van 40 dacht ik, maar beter dan stilstaan natuurlijk.
 
Zeer tevreden Dan, ik zou deze niet meer kunnen missen, power ook genoeg om overal mee te kunnen, rijd geweldig en soepel, ik zit goed nergens last van eigelijk.
Top, ik heb er destijds een proefritje op gedaan als hij net was uit gekomen, ik vond hem ook goed sturen en een super mooi standaard geluid , en een heel aantrekkelijke prijs.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst :t
 
Top, ik heb er destijds een proefritje op gedaan als hij net was uit gekomen, ik vond hem ook goed sturen en een super mooi standaard geluid , en een heel aantrekkelijke prijs.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst :t
inderdaad, zijn geluid is standaard zeer goed, geen sleutels die hangen te slingeren terwijl je rijdt, vind dit wel gemakkelijk, was even wennen maar zou nu niet meer zonder kunnen, is een goed systeem. En ik moet zeggen dat deze zeer goed door de bochten gaat ook, en de prijs 10.500€ oke is wel geld, maar je krijgt er ook iets voor terug, maar ik begrijp niet dat ze in Nederland meer moeten betalen voor dezelfde scooter.
 
inderdaad, zijn geluid is standaard zeer goed, geen sleutels die hangen te slingeren terwijl je rijdt, vind dit wel gemakkelijk, was even wennen maar zou nu niet meer zonder kunnen, is een goed systeem. En ik moet zeggen dat deze zeer goed door de bochten gaat ook, en de prijs 10.500€ oke is wel geld, maar je krijgt er ook iets voor terug, maar ik begrijp niet dat ze in Nederland meer moeten betalen voor dezelfde scooter.
Zijn er wijzigingen voor 2021 ?
 
Zijn er wijzigingen voor 2021 ?
dat zou ik niet weten, misschien via Google eens raadplegen, voor mij moeten ze niets veranderen, misschien gaan ze weer moeten voldoen aan de strengere euro normen; uitstoot of zo. verder zou ik deze laten zoals hij is, de remmen zijn ook top, dus voor mij is hij compleet.
 
dat zou ik niet weten, misschien via Google eens raadplegen, voor mij moeten ze niets veranderen, misschien gaan ze weer moeten voldoen aan de strengere euro normen; uitstoot of zo. verder zou ik deze laten zoals hij is, de remmen zijn ook top, dus voor mij is hij compleet.
Ik had al eens gekeken op hun site, maar heb ook niks gezien :t
 
de mijne zal te koop worden gezet wegens medische redenen, mijn kracht neemt af, de spieren verzwakken, mijn Harley weg gedaan een Road-King 1600cc voor deze Kymco AK-550cc, veel lichter hé, en rijd ook veel beter, maar nu vandaag een ritje gereden, rijden geen probleem, uit de garage halen iets minder, en als ik ergens moet stoppen, dan komt het gewicht op mijn benen, ik wist dat het niet lang zou duren, maar zo kort was nu ook de bedoeling niet, de scooter is gekocht op 18-08-2020 en ik heb er een Akrapovic opgezet na 300km was 800€, eerst goed ingereden, niet boven de 80/u de eerste 200km, en dan lichtjes aan naar hogere snelheid. rijd echt fantastisch, ook in de bochten mogen ze achter komen ! ik heb er de originele uitlaat ook bij, voor dat alles samen 8000€ een testrit laat ik niet toe, of je moet me het bedrag eerst betalen. ben ooit een Suzuki GSXR1100 kwijtgespeeld door een testrit, dat nooit meer, je kan ook met de auto naast me rijden of achter me rijden, ik neem niemand mee achterop, wil zeker niet omvallen hé. is dus 6 maanden oud of nieuw. in het weekend ga ik nog eens proberen, maar voel dat het niet meer zo goed gaat, ik heb binnenkort 2 been Orthesen te dragen, zijn in de maak, zou dan iets meer stabiliteit moeten hebben, onderhoud is gedaan vorig jaar op 23-09-2020 en dit jaar terug binnen doen rond November, 1x per jaar of 10.000km, ik heb nu iets meer dan 2000km, is echt als nieuw en staat altijd binnen.
 
Erg jammer en vervelend voor je.
Geen proefrit toegestaan, begrijp het helemaal. Waarom ook? Er zit nog 4,5 jaar fabrieksgarantie op. De scooter is nieuw! En je vraagprijs is uiterst realistisch.
 
Echt zonde dat je hem moet wegdoen. Mooi ding en nauwelijks kilometers.
moeten niet, maar hem hier dan zien staan is ook geen optie Peter, is jammer ja, maar voor mij zal het dan gedaan zijn, ik zal weer afzien deze zomer als ik de motoren zie passeren, maar beter zo dan iets tegen komen. Er kan er maar iemand anders mee gelukkig zijn. In het weekend probeer ik nog een kort ritje 100km en dan wat foto's nemen en op 2de hands zetten. we zien dan wel of er interesse is.
 
Erg jammer en vervelend voor je.
Geen proefrit toegestaan, begrijp het helemaal. Waarom ook? Er zit nog 4,5 jaar fabrieksgarantie op. De scooter is nieuw! En je vraagprijs is uiterst realistisch.
ja is echt als nieuw, maar is niet nieuw hé! is met veel dingen zo, je koopt het nieuw en de volgende dag is het occasie. wel geen kras of zo te bespeuren. is zoals je zegt jammer, heb veel motoren gehad, maar deze moet echt niet onder doen, rijdt echt super, de bochten neemt hij ook zeer vlot, en optrekken lukt ook aardig. maar het is nu niet anders. Mvg.
 
vandaag 150km gereden, mooi ritje, tot in Geraardsbergen.
motor rijd zeer goed, ben zeer tevreden, de eerste 300km niet boven de 80 zeggen ze, maar soms moet je remmen, hij wil altijd maar harder.
gisteren rond de 50km en vandaag kunnen tanken, had 210km en kon er juist 10liter in doen. zal later misschien nog meer verbruiken, als ik
wat harder optrek, de Akrapovic ligt ook al klaar, zal wachten tot zijn eerste onderhoud aan 1000km. dan deze erop zetten.
Hoe bevalt je ak 550 je nu nog? Heb je een idee van het verbruik? Ik zag er vandaag een film van op youtube; wat een prachtige machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan