Speakerfreak
MF veteraan
- 31 jul 2004
- 2.639
- 121
Het volgende, een niet lopende Kymco Dink 200i gekocht, makkelijk voor in de buurt, ofzoiets....
Het bekende verhaaltje van ''rijdend weggezet'' aldus de vorige eigenaar. Tevens had hij al wat dingetje geprobeerd als een nieuwe bougie etc.
Ik ben niet heel bekend met scooters en injectiemotoren, na een aantal uurtjes er mee bezig te zijn geweest snap ik het toch niet helemaal meer. Zijn er mensen bekend met deze Kymco blokjes die misschien eens mee kunnen denken.
- Remmensignaal tijdens starten, standaart, buddyseatsignaal, etc. zijn in orde.
- Heeft goede vonk, zowel de oude bougie die er losbij zat als de nieuwe bougie.
- Benzinepomp geeft voldoende druk
- Injector doet af en toe wat moeilijk, heeft geen mooi sproeibeeld maar meer een straal
- Draait goed rond (met startkabels gekoppeld aan de auto)
- Gebruik van remmenreiniger maakt nul verschil tijdens het starten
- Injector los aansturen maakt ook geen verschil tijdens het starten
Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het zit met het uitlezen door middel van het eigen motormanagement(CELP) lampje.
Ik zou denken dat de timing van iets niet goed meer is of dat de kleppen niet meer sluiten, toch lijkt het mij sterk dat dit inderdaad het euvel zou zijn.
Hoor graag of Kymco ervaringsdeskundigen hier wat over kunnen zeggen
Het bekende verhaaltje van ''rijdend weggezet'' aldus de vorige eigenaar. Tevens had hij al wat dingetje geprobeerd als een nieuwe bougie etc.
Ik ben niet heel bekend met scooters en injectiemotoren, na een aantal uurtjes er mee bezig te zijn geweest snap ik het toch niet helemaal meer. Zijn er mensen bekend met deze Kymco blokjes die misschien eens mee kunnen denken.
- Remmensignaal tijdens starten, standaart, buddyseatsignaal, etc. zijn in orde.
- Heeft goede vonk, zowel de oude bougie die er losbij zat als de nieuwe bougie.
- Benzinepomp geeft voldoende druk
- Injector doet af en toe wat moeilijk, heeft geen mooi sproeibeeld maar meer een straal
- Draait goed rond (met startkabels gekoppeld aan de auto)
- Gebruik van remmenreiniger maakt nul verschil tijdens het starten
- Injector los aansturen maakt ook geen verschil tijdens het starten
Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het zit met het uitlezen door middel van het eigen motormanagement(CELP) lampje.
Ik zou denken dat de timing van iets niet goed meer is of dat de kleppen niet meer sluiten, toch lijkt het mij sterk dat dit inderdaad het euvel zou zijn.
Hoor graag of Kymco ervaringsdeskundigen hier wat over kunnen zeggen
Laatst bewerkt: