Kymco Dink 200i wil niet starten, wie weet er meer van?

Speakerfreak

MF veteraan
31 jul 2004
2.639
121
Het volgende, een niet lopende Kymco Dink 200i gekocht, makkelijk voor in de buurt, ofzoiets....:+

Het bekende verhaaltje van ''rijdend weggezet'' aldus de vorige eigenaar. Tevens had hij al wat dingetje geprobeerd als een nieuwe bougie etc.

Ik ben niet heel bekend met scooters en injectiemotoren, na een aantal uurtjes er mee bezig te zijn geweest snap ik het toch niet helemaal meer. Zijn er mensen bekend met deze Kymco blokjes die misschien eens mee kunnen denken.

- Remmensignaal tijdens starten, standaart, buddyseatsignaal, etc. zijn in orde.
- Heeft goede vonk, zowel de oude bougie die er losbij zat als de nieuwe bougie.
- Benzinepomp geeft voldoende druk
- Injector doet af en toe wat moeilijk, heeft geen mooi sproeibeeld maar meer een straal
- Draait goed rond (met startkabels gekoppeld aan de auto)
- Gebruik van remmenreiniger maakt nul verschil tijdens het starten
- Injector los aansturen maakt ook geen verschil tijdens het starten

Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het zit met het uitlezen door middel van het eigen motormanagement(CELP) lampje.

Ik zou denken dat de timing van iets niet goed meer is of dat de kleppen niet meer sluiten, toch lijkt het mij sterk dat dit inderdaad het euvel zou zijn.

Hoor graag of Kymco ervaringsdeskundigen hier wat over kunnen zeggen:)
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf ook 1 gehad,zijn leuke scooters.
Reed er ook mee over de grote weg..
Kan je helaas niet helpen met de storing.
Kan t zijn dat de remschakelaar defect is of zijstandaard.
Brand je remlicht wel.
Denk maar even mee
 
Yes, remlicht brand. Zonder remsignaal gaat het blokje ook niet rond.

De injector is nog steeds een verdachte, daar moet wat mee gebeuren. Maar omdat er verdere geen enkele klap uit komt met direct inspuiten, met of zonder injector en noem het allemaal maar op vind ik dat toch erg vreemd. Ook bij een verre van optimale ontbranding zou er toch een beetje leven in moeten komen lijkt mij.

Zal vanmiddag wat foto`s en filmpje posten.
 

Compressie heb ik nog niet kunnen meten.

Klopt het dat ik via de inlaat de bougie kan zien vonken tijdens de loze slag/vonk? Kan ik niet met zekerheid zeggen.

Vanmiddag weer even mee bezig geweest, af en toen de vlam er in gezien de injector er uit ligt maar verder 0,0 leven willen geven.

Kleppen hebben beide speling dus zouden gewoon moeten sluiten
 
Je hebt vonk, je hebt injectie, dat je kleppen of ontsteking totaal verkeerd staan lijkt me onwaarschijnlijk.
Hij zou het moeten doen, of toch tenminste een teken van leven moeten geven.
Een domme vraag: de scooter heeft een hele tijd stil gestaan. Het is toch benzine dat ie inspuit, ik bedoel er zit geen condens onderaan in de tank?
 
Je hebt vonk, je hebt injectie, dat je kleppen of ontsteking totaal verkeerd staan lijkt me onwaarschijnlijk.
Hij zou het moeten doen, of toch tenminste een teken van leven moeten geven.
Een domme vraag: de scooter heeft een hele tijd stil gestaan. Het is toch benzine dat ie inspuit, ik bedoel er zit geen condens onderaan in de tank?
Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk maarja je gaat toch naar dingen zoeken. Dat ik de vonk kan zien via de inlaat tijdens de loze slag vind ik wat bijzonder maar ben daar niet zo in thuis.

Dat er dus 0,0 leven in komt met remmenreiniger, benzine in de kop, etc. vind ik ook raar.

Scooter heeft, aldus de vorige eigenaar, een geruime maand stil gestaan. Niet heel lang maar mogelijk lang genoeg om de injector iets te verontreinigen in het slechtse geval. Ben ik mee bezig om die weer beter te krijgen. Toch geloof ik niet dat dat hét probleem is.
Het is inderdaad benzine, het fikt in ieder geval wel met een vuurtje erbij. Tevens af en toe de vlam uit de inlaat(injectorpoort).


Thanks voor de manual. Had deze ook al gevonden en helaas nog niet echt een overtuigend succes met het uitlezen op die manier. Na echter nog een keer de stappen door lezen geeft het misschien meer succes. Morgen nog eens proberen.
 
Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk maarja je gaat toch naar dingen zoeken. Dat ik de vonk kan zien via de inlaat tijdens de loze slag vind ik wat bijzonder maar ben daar niet zo in thuis.
(...)
Dat zou een verklaring kunnen zijn. Staat de ontsteking 360° verkeerd?
Maw: vonkt die tijdens de loze slag maar niet tijdens de compressieslag?
Misschien kan je dat eens nagaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan