KYMCO Downtown 300I (2010) ECU lampje zonder error code

Ace10970

MF'er
28 sep 2011
93
1
Afgelopen maand mijn Kymco DT na 4 jaar naar de motordealer gebracht en rijdend laten maken.
Nu aardig gepimpt met Ermax schermpje en leuke stickers, fake AKRA komt er volgende maand op. Kortom weer helemaal top.

Echter heb ik nu nog het volgende: De spanningsregelaar was kaduuk dus die heb ik vervangen. Er zit ook een nieuwe accu in en is de ISC valve vervangen omdat deze niet meer stationair behield. Ik heb een handmatige reset uitgevoerd voor de ECU maar na het starten van de motor brand het motormanagement lampje nog steeds. De motor loopt verder helemaal goed. Op het dashboard wordt verder ook geen error code aangegeven
Wie heeft er nog ideeën ? Moet ik deze laten uitlezen en zo laten resetten ?
 
Ok, bleek dus een foutcode te krijgen bij het manueel resetten van de ECU , dus met gashandel 10 sec. Vol open te draaien. Error 48, dus waarschijnlijk iets met lambda sonde. Deze bij Boonstra op de kop getikt voor net geen 40 euro en vervangen. Daarna nogmaals manuele reset bleef dezelfde code geven. Toen wat rondgebeld en DJ scooters kon dit met een ECU reader resetten. Hij zag dat er fouten waren met stationairding., Spanningsregelaar en lambda. Deze waren allemaal idd vervangen en gaf na de fouten te hebben verwijderd geen error meer. Alles weer toppie !
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Update; ik heb de spiegels verplaatst zodat deze a la T-max stijl opgehangen zijn en inmiddels ook een nwe set Michelin city grips 2 op laten zetten.
Ik wist niet dat deze banden zo'n verschil konden maken qua wegligging, zeker in nat weer.
 
Update; ik heb de spiegels verplaatst zodat deze a la T-max stijl opgehangen zijn en inmiddels ook een nwe set Michelin city grips 2 op laten zetten.
Ik wist niet dat deze banden zo'n verschil konden maken qua wegligging, zeker in nat weer.
is ook mijn favorieten scooterband in de 300cc klasse ,je hebt daar ook wintergrip van die vind ik minder geschikt onder de dt omdat hij veel ruwer is dat merk je. en voor de rest ook niet veel verschil met de normale city grip.
 

Bijlagen

  • DT5.jpeg
    DT5.jpeg
    293,3 KB · Weergaven: 18
  • DT4.jpeg
    DT4.jpeg
    353,8 KB · Weergaven: 14
  • DT3.jpeg
    DT3.jpeg
    293,7 KB · Weergaven: 16
En nog wat fotootjes ---


Is trouwens ook nog te koop- net geen 15000 km op de teller en nu weer helemaal top !
Vraagprijs 2250,-
 

Bijlagen

  • K4.jpg
    K4.jpg
    434,6 KB · Weergaven: 9
  • K1.jpg
    K1.jpg
    427,2 KB · Weergaven: 12
  • K7.jpg
    K7.jpg
    406,7 KB · Weergaven: 14
  • K9.jpg
    K9.jpg
    426,1 KB · Weergaven: 14
  • K5.jpg
    K5.jpg
    389,7 KB · Weergaven: 11
  • K6.jpg
    K6.jpg
    387,2 KB · Weergaven: 10
  • K3.jpg
    K3.jpg
    359,1 KB · Weergaven: 10
  • K8.jpg
    K8.jpg
    355,7 KB · Weergaven: 9
  • K2.jpg
    K2.jpg
    355,9 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan