Kymco Downtown 300i slipt haperend.

dtneet

MF'er
6 mrt 2014
103
21
Amstelveen
Onze DT slipt door tijdens optrekken. Het lijkt een beetje op wat gladde voeringen die onregelmatig even doorglijden.
Trekt verder heel goed op maar dat ge huh huh huh huh gevoel is vervelend.

Iemand een idee wat ik bedoel en heeft eventueel een tip voor mij?

Ik dacht eraan om de koppeling los te halen en de schoentjes op te ruwen. Is het misschien ook een bekend euvel?
 
is de goedkoopste oplossing opruwen en goed schoonmaken , ik heb meer mensen gehoord met de zelfde klacht bij de 300
 
Ah, mooi. Ga ik doen. Wordt wel begin volgend jaar als ik verhuist ben maar dan kan het in de garage :).
Bedankt voor je reactie.
Zijn er overigens ook betere schoenen te krijgen?
 
Laat ik gaan beginnen met het schoonmaken en opruwen van de blokjes omdat ik dan verder niets hoef los te halen.
Dan is het goed te vergelijken of het aan de koppeling of de rollers ligt.

Denk niet dat het bokken iets met de rollers te maken heeft omdat de snaar dan zou moeten gaan slippen. Dat lijkt me niet.
Die Dr Pulley ga ik iig zeker de eerst volgende keer proberen. Lijkt me leuk.

Wat ik me wel afvraag, als het idd de koppelingsblokjes zijn en ik dan een Malossi koppeling koop, zou het dan ook goed blijven?
Ik las dat het probleem na enkele weken het bokken weer terug kwam maar of dat nou met de originele koppeling was dat weet ik niet meer.
 
Malossi heeft koppeling voor 152 en 153 mm

Hoe weet ik eigenlijk welke ik nodig heb? Het lijkt mij dat met 1 mm verschil een foutje zo is gemaakt.
 
Laat ik gaan beginnen met het schoonmaken en opruwen van de blokjes omdat ik dan verder niets hoef los te halen.
Dan is het goed te vergelijken of het aan de koppeling of de rollers ligt.

Denk niet dat het bokken iets met de rollers te maken heeft omdat de snaar dan zou moeten gaan slippen. Dat lijkt me niet.
Die Dr Pulley ga ik iig zeker de eerst volgende keer proberen. Lijkt me leuk.

Wat ik me wel afvraag, als het idd de koppelingsblokjes zijn en ik dan een Malossi koppeling koop, zou het dan ook goed blijven?
Ik las dat het probleem na enkele weken het bokken weer terug kwam maar of dat nou met de originele koppeling was dat weet ik niet meer.
Dat lijkt me de goede aanpak: systematisch te werk gaan.
Het moet ofwel bij de koppeling liggen ofwel bij de riemaandrijving.

Mogelijk is er gewoon sleet op die onderdelen en is het tijd om ze te vervangen
Hoeveel km heb je er al op zitten met wat er aan onderdelen nu inzit?

Ik ben er geen voorstander van om ineens vanalles te veranderen naar niet standaard onderdelen.
Ik ga er altijd vanuit dat een heel team ingenieurs en technici aan het ontwerp van de scooter gewerkt heeft om tot een zo goed mogelijk compromis te komen. Waarom zouden wij dan denken dat we dat beter kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan