Kymco Downtown 300i

Enkele voorbeelden van helmen, die passen in de ruimte onder de zadel.

20DWT300i695.jpg


full


Arai RX7-RR3 (XL), OGK FF5 Scream (M)

full


Arai SZ-RAM III

full


Arai RX7-RR5

full


SHOEI J-Force III

full


Nolan
Nolan n-com n103, met dank aan Nix13, zie hier

full


SHOEI Multi-Tec

full


SHOEI X-9

full


OGK FF5 (XXL)

full


SCORPION

full


SOL 68S

full


Passen niet in het voorste gedeelte

HJC IS Max & HJC SY Max - met dank aan Hybride; zie hier
 
Laatst bewerkt:
@rvwijk,

Daar kunnen we snel achterkomen; zodra je de gelegenheid hebt om de Downtown te bezichtigen of beter proefrit maken, dan je helm uitproberen; vergeet dan niet je (foto)camera mee te nemen; plaatje wordt dan bij de rest toegevoegd...,
Motor_Racing.gif
 
Bij de Downtown 300 zitten de dim verlichting onderaan, de groot verlichting in het midden en de richtingaanwijzers bovenin.
full

de dim lichten worden qua uiterlijk met Fish-eyes vergeleken.
full

full

een kijkje achter de scherm
full

Lampjes voor de Dim lichten zijn van Philips H8
full

full

Lichtbeeld van de dim lichten
full

Lichtbeeld van het groot licht
full

Test opstelling
De voorste/eerste rij pionnen staan op 5 mtr van de machine.
Elke rij daar opvolgend staat 5 mtr verder en de buitenste pionnen staan 1,5 mtr. van de middelste pion in een rij.

Dim licht van de Downtown
full

Groot licht van de Downtown
full


Als vergelijkingstest hebben ze de nieuwe Yamaha - GTR AERO genomen.

Dim licht van de GTR AERO
full

Groot licht GTR AERO
full
 
Laatst bewerkt:
De Downtown is net als de Xciting uit gerust met een ECU (Engine Control Unit), die bepaalt de hoeveelheid brandstof, het moment van ontstekingstijdstip en andere parameters, zoals de werking van de opnemers/sensoren.
Ontstane fouten worden vastgelegd en kunnen met de diagnose gereedschap worden uitgelezen.

De ECU is afkomstig van de fabrikant Keihin
full


full


full


full


full


full


De diagnose gereedschap bestaat uit de Kymco diagnose software EFI 4.1.3 of een hogere versie en de bekabeling(interface) om aan je PDA aan te sluiten.

full

full



Plaats van de aansluiting bij de Downtown
full


Stekker aansluiting van de Downtown
full


In de pin-bezetting schema van de ECU is al rekening gehouden met de (optie) ABS.
full


De complete bedradingsdiagram is beschikbaar op de download pagina van Kymco.it.
 
Laatst bewerkt:
Op de Italiaanse site van Cyberscooter staat een rij impressie van de de Downtown 300i. Ook hier is te lezen over de mysterie over het koppel vermogen. De topsnelheid is rond de 140 km/u, maar op een forum van de Downtown doen de eigenaren al melding van de 150 km/u, deze hebben al hun inrij-periode op zitten.

De rij impressie is hier te lezen en ook dit keer een 'google' vertaalde versie
 
Laatst bewerkt:
Als ik de berichten en resensies doorlees gewoon een hele fijne motorscooter in het middensigment die meer neigt naar een 500 dan naar een 300.
Enig minpuntje is dus dat je in snel genomen bochten snel met het "spul' aan de grond zit.
Ik zou het graag voor lief nemen gezien de waanzinnig mooie looks van deze scooter.
 
Van de week de importeur gebeld - met dank aan Hans en Frans - met de vraag wanneer de Downtown in de showroom te bezichtigen is; het antwoord was dat de machines deze week naar diverse dealers gaan; dus kijk even op de site van Kymco voor de dichtstbijzijnde dealer en vraag of hij/zij ook een heeft besteld.

Zie in het plaatje wat het vermogen en koppel is, dit staat in de wphb.

full
 
Als ik de berichten en resensies doorlees gewoon een hele fijne motorscooter in het middensigment die meer neigt naar een 500 dan naar een 300.
Enig minpuntje is dus dat je in snel genomen bochten snel met het "spul' aan de grond zit.
Ik zou het graag voor lief nemen gezien de waanzinnig mooie looks van deze scooter.

Inderdaad, mijn Xciting heeft een hogere topsnelheid maar voor de rest ......
De Xciting zit eerder aan de grond maar inderdaad de jify en carterdeksel zijn al gedeeltelijk ontdaan van de lak.

Verder is de DownTown direct te vergelijken met de Yamaha modellen die in het zelfde straatje passen.
Qua zit en rijden vind ik 'm zelfs heel dicht in de buurt komen van de '09 Majesty.
Natuurlijk sportiever geveerd maar het gemak waarmee je bochten neemt is zeker op Yamaha niveau.
Op de Xciting moet je meer werken en deze gaat zo soepel.

Toch wel een paar minpuntjes, ruitje is niet helemaal doorzichtig zoals andere ruitjes.
Vertekend een beetje, lijkt wel een prototype ruit.
Hoewel goed in te stellen zijn de spiegels naar mijn mening iets te kort, langere of zoals op onze DownTown ( T-Max spiegels ) lijkt mij een beter alternatief.
Verhaal gaat dat de Italianen Spanjaarden en Fransen de spiegels binnen de breedte van het stuur willen hebben ivm filerijden.
Setje Xciting spiegels monteren lijkt mij fijner.
Tellerglazen spiegelen behoorlijk, zit jezelf te bewonderen in de klokkenwinkel.

Verder kan ik niet wachten tot het morgenochtend 07:30 is, ritje naar het werk ;)
 
Laatst bewerkt:
Middelste heeft spiegels op het stuur en gewone bagagerek
De andere heeft spiegels op de kuip en een aftermarket bagagerek

goed!?! prijs is toch een van de 2, nou ja, een van de 3 is ook goed.

Een proefrit op een van de twee ;)

Aftermarket rek is een bestaand stalen T-Max rek wat is aangepast voor de DT, rek is nog niet leverbaar maar aangezien deze koffer van Givi erop komt in CrystalWhite moesten we zelf wat bedenken.

0.0.1.r%23e55n.jpg


met deze

0.0.1.r%23e113.jpg
 
Een proefrit op een van de twee ;)

Aftermarket rek is een bestaand stalen T-Max rek wat is aangepast voor de DT, rek is nog niet leverbaar maar aangezien deze koffer van Givi erop komt in CrystalWhite moesten we zelf wat bedenken.

Dan wordt het 2 proefritten, persoonlijk vind ik op de kuip mooier, maar misschien bevalt het niet in gebruik. Welke spiegels zijn er op de kuip geplaatst?

Is er meteen een modje voor de Downtown, wat heb je gewijzigd om dit rek gemonteerd te krijgen.
Koffer is niet onaardig, welk type is dit? zit er led verlichting in of zijn het reflectoren?
 
Dan wordt het 2 proefritten, persoonlijk vind ik op de kuip mooier, maar misschien bevalt het niet in gebruik. Welke spiegels zijn er op de kuip geplaatst?

Is er meteen een modje voor de Downtown, wat heb je gewijzigd om dit rek gemonteerd te krijgen.
Koffer is niet onaardig, welk type is dit? zit er led verlichting in of zijn het reflectoren?

Geen probleem, spiegels zijn trouwens ook van een T-Max.
Zit leuk verhaaltje bij, per ongeluk een verkeerd onderdeelnummer besteld.
Bellen ze op van Yamaha met de vraag wat wij met het model 2010 spiegel van een T-Max moeten en hoe we aan de onderdeelnummers kwamen _O-

Het rek hebben we alleen bij de montagepunten wat moeten bijwerken, bestaande bevestigingspunten eraf geslepen en vervolgens op de juiste plek en hoek weer aangelast.

Koffer is de Givi E55 Maxia 3 en zit inderdaad verlichting in plus op afstand openen.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel zin in een proefritje, zeker met de DT.
Laat echter nog wel even op zich wachten want mijn schouder is uit de kom. Dus dat gaat nog even niet.

Maar ik had de DT al eerder bij jullie bewonderd en het is echt een mooi ding.
Het zal best wel druk worden met de testritjes vandaag denk ik dus zet maar een pot koffie xtra haha
 
Ik ben benieuwd wie er als eerste eentje heeft hier })
Sterkte met je schouder, Nix
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Vox,
maar ik ben er ook erg nieuwsgierig naar.

Maar ik kan nog even niets met de schouder en mijn ritje moet dus nog even wachten.
 
Bedankt Vox,
maar ik ben er ook erg nieuwsgierig naar.

Maar ik kan nog even niets met de schouder en mijn ritje moet dus nog even wachten.
Toch mooi dat ik het voor kan doen :+
Ik heb vanmiddag een ritje gemaakt op de downtown,
en ik moet zeggen dat hij de verwachtingen waarmaakt.
Allereerst de zitpositie,het zadel voelt wat vreemd aan in is vrij stug
maar daar was ik al snel aan gewend.
Been ruimte is er genoeg en je kunt je voeten op veel manieren kwijt,
zelfs naar boven toe op het voorschild.
Wel zit je met je voeten ver uit elkaar omdat de tunnel vrij breed is.

Het rijden,hij maakt de juiste geluiden als je gas geeft en daarbij
neemt de snèlheid best snel toe.
In de buurt ligt een mooie bochtige weg waar je de wegligging goed kan testen.
Al in de eerste bocht vóelt de 300 goed aan en in de
daarop volgende bochten nam het vertrouwen alleen maar toe.
Hij stuurt heel strak en precies en is strak afgeveerd waardoor je
steeds sneller een bocht in duikt. Top.

De algehele indruk is gewòon zeer goed te noemen.
Van af de afwerking tot aan rijgedrag en de motor prestaties,
het staat gewoon op een hoog niveau.
En niet onbelängrijk er passen 2 helmen onder het zadel.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan