Kymco Downtown 300i

Mojave

MF veteraan
13 aug 2015
2.487
0
Tot nu toe mailtjes van koopjesjagers die hem voor 1000 euro willen komen ophalen. Nog maar even wat geduld en anders ben ik er wel weer klaar mee :)
 

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
508
0
36
Amersfoort
Dat heb je altijd inderdaad.
Heb nog niet naar je advertentie gekeken maar de onderhoudshistorie werkt altijd wel.

Zet m ook hier op mf te koop. Misschien krijg je dan wel wat normaal publiek.
Marktplaats is helaas wat minder doel gericht.

Succes met de verkoop, zal hier eens polsen of iemand interesse heeft.
 

Mojave

MF veteraan
13 aug 2015
2.487
0
De koper is er blij mee.

Vorig jaar heb ik de remmen voor en achter onder handen genomen (blokken, remklauwen uit elkaar, nieuwe schijf). Kort daarna zou ik hem verder een beurt geven maar toen kon ik ineens niet meer rijden en sleutelen en stond de scooter een jaar stil. Dat rijden en sleutelen zit er nog steeds niet in, maar mijn pa was zo vriendelijk om die beurt voor de verkoop af te maken. Vond ik wel zo netjes voor de koper, kan die rijden. Kleppen zijn weer gesteld, verse olie plus filtertje, bougietje, BMC luchtfilter erin en de transmissieolie is ververst. De spulletjes had ik nog in huis sinds vorig jaar.

Ik heb met veel plezier op de Kymco gereden.
 
9 nov 2011
88
0
80
Wondelgem
Hallo, allemaal, het is nu wel al een tijdje geleden dat ik op de site geweest ben, ik rij niet zo veel meer, ben nu 81 jaar en mijn vrouwtje kan niet meer mee, dus zoveel rij ik niet meer.
Anders ben ik nog altijd zeer tevreden met mijn Downtown 300i (Dink street 300i ABS).

Nu heb ik een vervelend probleempje dat ik mijn kilometers niet meer kan instellen of op nul stellen.
De knopjes (het middenste) werkt niet meer, kan iemand mij uitleggen hoe ik die knopjes kan vervangen? Ziet er nogal prutswerk uit, kan het worden vervangen of kan het worden hersteld, alleen het middenste knopje werkt niet, bijde andere knopjes werken wel.

In de hoop van een antwoordje van jullie wens ik u dit jaar ( en nog vele ander) leuke momenten met de Downtown.

Groetjes

Arthur
 

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
3.611
4
Haarlem
Goedenavond Hr. de Meyer Arthur.

81 is een respectabele leeftijd en zeker om af en toe nog een ritje op de moto te maken :}

Defecte drukknop:
De cockpit is in principe volledig demontabel, zodat je uiteindelijk bij de printplaat en tevens ook de voorkant uit kunt komen.
Die cockpit verwijderen is nog niet eens zo gek moeilijk.
Het open maken van de unit zelf is ook gewoon mogelijk.

In de meeste gevallen is een print drukknop kapot.
Let op ik praat hierboven nu even niet over vervoersmiddelen maar over elektronica in zijn algemeenheid.


In het gunstigste geval is de print drukknop niet kapot en betreft het alleen het plastic indruk-knopje wat aan de buitenkant zit.
Maar ja omdat te kunnen bekijken moet alsnog de cockpit er af en open.

Een print drukknop ziet er overigens zo uit als op foto:



Plaatselijke elektronica onderdelen winkels verkopen zulk soort print druk-knoppen (niet te verwarren met print schakelaar)

Conrad verkoopt ook zulk soort print druk knopjes voor circa 20 cent per stuk.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
508
0
36
Amersfoort
Das ook wat inderdaad!
Hopelijk gaat de reparatie goedkomen met het knopje.

Mijn buddy gaat (weer) niet open. Tenminste alleen de rechter vergrendeling heeft geen zin.
De sleutel gaat normaal om dus de lange kabel die naar achter loopt gaat soepel.
Dat gaan we nog eens onderzoeken.

Verder na 78.000km nog steeds heeeeel blij met de DT.

Wat ik merk, en dat was ook al met originele spul ook, dat bij koude motor een sprintje trekken naar het stoplicht en dan een remactie niet heel fijn vind.

Er komt dan een rateltje en het olielampje brand dan. Als ik het toerental dan rustig oppak verdwijnt dit een dan veer geen problemen.

Bij warme motor is dit nooit gebeurd.
Aals ik relax de motor warm laat lopen tot het eerste streepje van de temperatuurmeter verschijnt gebeurd dit niet.
Vreemd maar kan niet achterhalen wat het is.

Groet Evil Knievel
 
7 jul 2018
2
0
47
DennHaag
Hey mede Downtown rijders !

Ik wil de dr Pulleys gaan plaatsen, kan alleen nergens vinden hoe deze in de Vario
gelegd worden ... ik denk zelf de platte zijde naar boven? Is dit correct?

Alvast bedankt

Johannus
 
12 jul 2013
107
0
Den Haag
Hoi Evil Knievel,

ik zit er ook aan te denken de Malossi Maxi Multivar te laten plaatsen op mijn DT 350i. Ik wil alleen niet in topsnelheid inleveren. Wat doet de Vario bij jouw topsnelheid, en hoeveel gewicht rollen heb je? Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen over de topsnelheid.

En is het verschil echt zo groot in vergelijking met de orginele Vario?

Alvast dank!

groet,

Bigsingle