Kymco Downtown 300i

als ik het in hoge kwaliteit bekijk [HD] . raakt in een bocht naar links de middenbok de grond .
in een bocht naar rechts lijkt wel de uitlaat ,of ook de middenbok.
 
Laatst bewerkt:
... Gister telefoon van Kymco, vanaf vandaag staat de Downtown op de stoep....
..... morgen staat ook de nieuwe Majesty 400 op me te wachten...
Kijk, dat is leuk nieuws ! :)
En, heeft deze Downtown nu ABS of niet ? Wat is je indruk van het vermogen; haalt ie echt 32 Pk uit 300 cc ?

Verder heel interessant dat je de nieuwe YP400A ook al hebt; zoals je weet ben ik heel benieuwd naar die koppeling.
Binnenkort maar eens langsrijden....
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is leuk nieuws ! :)
En, heeft deze Downtown nu ABS of niet ? Wat is je indruk van het vermogen; haalt ie echt 32 Pk uit 300 cc ?

Verder heel interessant dat je de nieuwe YP400A ook al hebt; zoals je weet ben ik heel benieuwd naar die koppeling.
Binnenkort maar eens langsrijden....

Geen ABS en ik heb er alleen een stukje mee op de stoep gereden, maandag even bellen over het kenteken.

De nieuwe 400 had ik alleen voor vrijdag, ben naar de TT geweest met 'm.
Morgen moet hij weer terug naar Yamaha maar de afgelopen week is hij bij de redactie van ScooterXpress geweest.

Ik was ZEER onder de indruk van de Majesty, donderdag naar huis merkte ik al HEEL veel verschil met de Xciting.
De Yamaha rijdt en stuurt veel makkelijker, optrekken vond ik heel geleidelijk en soepel gaan maarja ik ben de Xciting met Polini variateur gewend.

Naar Assen met zijn tweeen op de Majesty verliep zeer goed, gewoon 130 km/h cruisesnelheid en ook inhalen zonder verkeer te belemmeren ging perfect.
Genoeg motoren die verrast waren dat we zo goed konden mee komen.
Op de terugweg bij Harderwijk kwamen we plotseling in een hoosbui en de snelweg leek wel een rivier maar hij hield zich uitstekend.

Weet niet in hoeverre de nieuwe verandert is tov de oude maar ik vind het een ideale scooter voor de lange afstand.
 
Het is aardig stil; heeft inmiddels iemand een proefritje weten te maken op de de downtown? ik heb mijn dealer gevraagd of hij een demo kan regelen en die zal waarschijnlijk bij mijn dealer beschikbaar zijn in aug. ben beniewd!!!
 
Ja, ook ik ben best benieuwd hoe dit ding rijd.
Mijn scoot is nog niet aan vervanging toe, maar de Downtown zou ooit best wel eens een waardig opvolger kunnen zijn voor mijn Atlantic.
Zeker met mijn positieve ervaringen in het achterhoofd met de People s (brom), waarvan ik er 2 heb gehad. Ook over mijn toenmalige dealer (die tegenwoordig ook Kymco-motoren "doet") was ik goed te spreken.
Misschien binnenkort toch weer eens langs gaan...
 
Heb de scoot vandaag bij hordijk eens live gezien.

Het is echt een hele mooie scoot om te zien, en met de afwerking was het ook dik in orde. Geen gekke kieren ofzo.
Geluid klonk ook erg mooi, zeker voor een 300.
Mooie tellerparty en ruime bagage onder het zadel.
De zit is ook erg lekker comfortabel.
Helaas was er nog geen nederlandse typegoedkeuring en dus ook geen kenteken.
Proefritje moet dus nog even wachten helaas, maar wel even een testritje gemaakt op de 500 met 4road en dat rijd ook erg lekker
 
Zn topsnelheid is dan wel onder de maat voor een 300cc.. 109 km/h aldus het Duitse ''Motorrad Jahrbuch''..
 
....300 cc moet toch harder gaan dan 109 ???
Op http://www.kymco.de/scooter/250-ccm-300-ccm/downtown-300i.html (Kymco.de) wordt als topsnelheid genoemd "ca. 130" Km/h, dat lijkt me realistischer; nog niet bijzonder hoog trouwens gezien het behoorlijke vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Op http://www.kymco.de/scooter/250-ccm-300-ccm/downtown-300i.html (Kymco.de) wordt als topsnelheid genoemd "ca. 130" Km/h, dat lijkt me realistischer; nog niet bijzonder hoog trouwens gezien het behoorlijke vermogen.


Kijk dat zijn betere snelheden voor een 300cc! Vreemd dat ze in het Motorrad Jahrbuch een nogal rare snelheid hebben staan voor de 300cc categorie. (misschien hebben ze er maar wat neer gekalkt.. :? )
 
ik vind het ook gek dat zij een max snelheid vermelden van 130 km/u voor een motor die op 1cc na, nagenoeg een 300 cc is. hij zou sneller moeten gaan dan de sh300 en de scarabeo 300 omdat deze twee ongeveer 279 cc zijn. het valt mij op dat kymco.de sowieso bescheiden snelheden vermeld.
 
... Vreemd dat ze in het Motorrad Jahrbuch een nogal rare snelheid hebben staan voor de 300cc categorie. (misschien hebben ze er maar wat neer gekalkt.. :? )
Inderdaad, de verwarring is groot want niemand lijkt te weten hoe het nu echt zit.
Zo schrijft Scootercity dat de Downtown 300i het grensverleggende vermogen van 10,8 Kw zou leveren, dat zou neerkomen op 15 Pk....
Die "gegevens" mogen ze wel eens veranderen want zo verkopen ze er natuurlijk nooit één...

Met internet worden gegevens her en der vandaan gehaald, vaak van buitenlandse sites in de meest exotische talen met onbegrijpelijke termen voor begrippen waar men in de eigen taal al moeite mee heeft en waaruit men alleen wat getallen overneemt.

Wie weet hebben ze de compressieverhouding van 10,9 aangezien voor de topsnelheid in kilometers per zes minuten. :+
 
Laatst bewerkt:
140 km/u moet ie makkelijk kunnen halen in 't echt.
anders zou ie voor mij al afvallen.
ik heb laatst 145 km/u op de teller gereden met m'n 250 cc
toen ging ie wel inhouden trouwens, waarschijnlijk greep de electronica in ;)
op de gps komt dat ongeveer neer op zo'n 130 km/u
 
Fourstroker weet het wel spannend te houden.

Ik draag de Downtown dan ook voor als de scooter met de hoogste "X" factor van dit moment.
 
Fourstroker weet het wel spannend te houden.

Ik draag de Downtown dan ook voor als de scooter met de hoogste "X" factor van dit moment.

Spannend, tja voor mij zelf ook.

De Downtown staat de hele dag broederlijk kont aan kont met mijn Xciting bij ons op de zaak voor de deur.

638068082_5_5kag.jpeg


Heb er maar een paar meter mee gereden en met de vakantie voor de deur ( woensdag vertrek ik naar Spanje ) denk ik dat het daar voorlopig bij blijft.

Kymco NL heeft er ook een en die zal binnenkort wel aan het demo lijstje toegevoegd worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of deze link al ergens staat in dit topic: We kennen de man ook van de Myroad 700 op de testtrack van Kymco


http://www.scootersales.com.au/News-2667-the-kymco-factory.aspx (The Kymco Factory | Scooter News and Reviews | Scootersales)
 
Laatst bewerkt:
Enkele onderdelen van de transmissie bloot gelegd, door een Aziatisch testteam.

17DWT300i692.jpg

full

de riem is van het dubbelzijdige tand ontwerp
full

De riem (MITSUBOSHI) is een product van Samsung uit Japan
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

links is de schaal van Grand Dink 250 en rechts is de schaal van Downtown 300
full

De buitenste helft van de voorste polie
linker is van de Grand Dink 250, rechts is van de Downtown 300
Duidelijk is het verschil in grootte te zien
full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft veel weg van dezelfde constructie als de SH 300i. Kijk maar naar de foto's die ik geplaatst heb onderaan pagina 39 en bovenaan pagina 40.

Nieuwe Honda SH300i

Ook hier: niet zo slim opgelost als bij de Yamaha x max. Foto's daarvan op pagina 40 van het SH 300 topic.
 
Laatst bewerkt:
Yep, maar met de historie van Kymco, kunnen we eigenlijk ook niet anders verwachten, dat het om Honda producten/ontwerpen gaat. Of is Honda misschien Kymco? ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan