Kymco DownTown 350

Aluminium ring rond de motor-olie-aftapplug en rond de vul en aftapplug van de cardanolie.
Ring rond de oliefilter houder. en dichting van het kleppendeksel.
Die onderdelen hergebruik ik en ik heb geen last van lekkage. Maar zoals ze bij jou hebben gedaan kan ook.
 
Zo dan. Ook mijn DT350 nadert de 15.000 km. Nog zo'n 200 km te gaan. Het wordt tijd 15.000 km beurt uit te laten voeren. Ik ben alleen bang dat het in deze regio wat meer gaat kosten dan de 135 Euries van Bertocello. Eerst nog een weekje met de camper toeren en dan zal ik hem wegbrengen. Waar is nog even de vraag, ik heb een aantal mogelijkheden. Nu ik toch bezig ben: de Kymco rijdt nog als een tierelier, sterker nog het lijkt net of dat alleen maar beter gaat. Elke dag is het een feestje om te rijden. Je ziet deze DT niet vaak, op een of andere manier was de 300 versie gewilder. Heeft ongetwijfeld ook met prijs te maken. Hoewel je de XMAX 300 nu al vaker tegenkomt en kost nagenoeg net zoveel. Wel leuk is dat heel veel scooterrijders en motorrijders hier in de stad altijd even vragen wat voor motorscooter dit is. Altijd genieten op de DT in een stad die alleen maar drukker wordt. Ff naar het stand? Geen probleem, ik parkeer de scooter zo op de boulevard, waar ze tegenwoordig gewoon motor parkeer vakken hebben. Gratis en er is altijd plek. In mn auto rij ik bijna niet meer ;)

Cheers
 
Ook een kleine update van mij...

Er staat al een astronomische 2500 Km op de teller!

Ga toch de importeur eens contacten over de tellerafwijking, 120 op de teller is net aan 100 op de GPS (tracker), erg storend als ik gewoon met het verkeer meerijdt en de teller geeft 120 aan.

Gelijk oprijdend met vrachtwagens die rond de 85 rijden betekent 100 op mijn teller....
 
nieuwe banden! Na 15.000 + km waren de Kenda's redelijk versleten. Tijd voor de banden wissel dus. Gisteren nieuwe Michelins laten monteren en vandaag beetje inrijden. Wat een verschil. Ik kan nog niet eens voluit gaan maar ik voel al een ontzettend groot verschil. Alsof de motorscooter ineens lichter is geworden. Stuurt lichter, directer en remt ook veel beter. De markeringen en sporen op de op de weg voel je nauwelijks en de bochten kun je gewoon weer invallen....

Bij de motorzaak even op de de nieuwe Suzuki Burgman 400A gezeten. Toch ook wel een erg leuk ding, lijkt veel op de DT maar en stuk slanker en ook lager. Lijkt me ook een prima file killer.

Cheers
 
@ Bigsingle,

dat had je veel eerder moeten doen was 'eens' mijn advies.
Kymco's komen veel beter uit de verf met bandjes als metzeler, michelin, pirelli.

Heb de nieuwe Suz 2 weken terug zien staan in de showroom, het toeval wilde dat een kennis van me de Suz net kwam ophalen.
Mooi ding idd.
 
Laatst bewerkt:
@Jan,

dat klopt idd. Ik had het veel eerder moeten doen, op jouw aanraden. Verkeerde zuinigheid aan mijn kant zullen we maar zeggen :-)
 
Ze bevallen prima!

Véél meer grip, ook als ze nog niet lekker warm zijn, minder last van richels en spoorvorming en (nog) lichter sturen.

Kan niks zeggen over het gedrag bij nat weer, dan rijd ik niet:-P
 
Allen, ik heb een vraagje:

ik wil een navigatie systeem op mijn DT350 plaatsen. Geen ingewikkelde met allerlei mooie routes maar een van A naar B klok. Ik heb al wat over de de Tomtom Vio gelezen en dat lijkt een handig ding. Alleen het bevestigen daarvan lijkt me op de DT lastig. Het liefst wil ik hem op mijn dasboard en niet aan mijn spiegel. Met de spiegels van de DT350 lijkt me dat ook lastig. Hebben jullie wellicht ideeen?

greets

Bigsingle
 
full
 
Op mijn Xciting had ik gewoon een metalen strip van de Gamma onder het windscherm met rammount knop om mijn Garmin boven de cockpit te hebben... dat zat super goed!!
Voor mijn nieuwe Honda was ik alleen al 135 euro kwijt om hem op de zelfde plek te monteren.

Zie net dat een metalen strip niet gaat bij de DT350 omdat het windscherm helemaal aan de buitenkanten met bouten vast zit op het subframe.
Jammer want een gps centraal boven cockpit is vele male beter/veiliger/etc. dan op de spiegel met spiegelcontructie rammount zoals de 2 type's op screenshot.

Beide zijn geschikt voor de DT spiegel.... gat diameter soms wel opvijlen
jB1aad.png
 
Laatst bewerkt:
Medescooteraars,

ik heb een vraag. Laatst wilde ik weer een de topsnelheid opzoeken, er was gelegenheid zat op de snelweg. Normaliter trekt hij door tot de 160 km per uur, maar hij wilde nu bij de 150 niet verder. Hij begon lichtelijk te schokken en te haperen het was net of hij inhield. Wat kan dat zijn?

hij doet dat alleen bij de topsnelheid. De motorscooter heeft inmiddels 18.000 gelopen en de snaar moet bij de 20K vervangen worden....ik zat nl te denken of dat wellicht het probleem is..

Of hebben jullie andere ideeën?

cheers

Bigsingle
 
Terug
Bovenaan Onderaan