kymco motoscooters

philipl

MF'er
14 nov 2009
33
0
roeselare
hallo
ik ben in het bezit van een yamaha cygnus 125 cc van 2007 ben er content van maar het optrekken valt wat tegen, ik zou graag een scooter kopen van kymco mijn voorkeur gaat uit van de people s 300 i en de nieuwe people gt 300i geeft er iemand ervaring met de people en kan er een systeem helm onder het zadel? dat vindt ik wel belangrijk voor een scooter
mvg philip
 
Wil je een systeemhelm onder het zadel, dan moet je een Suzuki Burgman 125 of 200 kopen of een Yamaha X-Max 250. En dan gaat het bij de X-Max geloof ik maar net...
Verschil tussen een CygnusX125 en een 250cc motorscooter is al enorm qua optrekken!

Anders gewoon een topkoffer kopen waar de helm in kan? Zo heb ik het gedaan.
 
Een Suzuki Sixteen 150. Weinig ruimte onder het zadel, ongeveer hetzelfde als bij de Cygnus. Ik rijd (af en toe als het nodig is) met een 45 liter Givi koffer. Past echt een flinke berg aan zooi in. Daarbij kan ik ook nog gebruik maken van de kleine ruimte onder het zadel, een tas op de voetenplank en een kleinigheidje in het vakje onder het stuur (daar passen net 2 snickerrepen in ofzo, die meteen smelten van de warmte van de radiateur. :+ )

Qua vermogen stelt het ook weinig voor hoor, maar wil je echt goed meekomen op de snelweg, neem dan inderdaad minimaal 250cc. Voor binnendoor vind ik 150cc zelf prima.
 
full


Wij hebben deze zomer op Rhodos een Kymco People 200i gehuurd. Ik vond het echt een hele fijne scooter, voelde stevig aan en was best pittig. Mijn vriendin en ik zijn samen goed voor ongeveer 190 kg, maar heuveltje op ging ie toch nog tegen de 80 km/u.
Ik kon net een pothelmpje kwijt onder het zadel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan