Kymco Myroad 700i

berkel

MF'er
9 feb 2015
59
4
achterhoek
Ik rijd nu alweer een tijdje zeer tevreden rond op mijn Kymco Myroad uit 2015 rond.
na een burgman 400 uit 2008 en een tmax uit 2009 zie ik zeker wel een groot verschil tussen de diverse scooters. (bouwkwaliteit).

Ik ben benieuwd of er meer medeforummers zijn die ook echt ervaring hebben met deze scooter en hem niet alleen van een plaatje kennen.
 
Sorry, die scooter is mij niet bekend.
Lijkt wel best interessant: 700cc twin. Is dat een twin met de krukken op 360°, 270° of 180°? Weet je dat toevallig?
 
In het wild heb ik ook nog nooit een gezien. In Nederland zijn ze zeer zeldzaam. Kwaliteit zal best in orde zijn, dat is Kymco wel toevertrouwd. Alleen de af-fabriek banden van Kymco ben ik niet zo kapot van. Maar dat is een kwestie van smaak en zo opgelost. Grootste probleem is eigenlijk het ontbreken van een goed dealer netwerk voor Kymco motorscooters. Als je alles zelf doet niet zo erg. Ik vermoed dat er een 270 graden krukas in zit. Dat geeft meer power in het middengebied en dat wil je bij een CVT.
 
Het zou zomaar kunnen dat het blok van de MyRoad nauw verwant is aan het blok van de C650 en dat is zeker een 270 graden twin. De F800's hebben een vlakke krukas en klinken heel anders. Ze hebben daardoor ook een heel lineair karakter waarbij de power pas bij hoge toeren eruit komt. Niet handig voor een CVT waarbij je eigenlijk altijd in het middengebied zit.
 
Ik rijd nu alweer een tijdje zeer tevreden rond op mijn Kymco Myroad uit 2015 rond.
na een burgman 400 uit 2008 en een tmax uit 2009 zie ik zeker wel een groot verschil tussen de diverse scooters. (bouwkwaliteit).

Ik ben benieuwd of er meer medeforummers zijn die ook echt ervaring hebben met deze scooter en hem niet alleen van een plaatje kennen.
Wat zijn dan de verschillen die je ziet in bouwkwaliteit?
 
In het wild heb ik ook nog nooit een gezien. In Nederland zijn ze zeer zeldzaam. Kwaliteit zal best in orde zijn, dat is Kymco wel toevertrouwd. Alleen de af-fabriek banden van Kymco ben ik niet zo kapot van. Maar dat is een kwestie van smaak en zo opgelost. Grootste probleem is eigenlijk het ontbreken van een goed dealer netwerk voor Kymco motorscooters. Als je alles zelf doet niet zo erg. Ik vermoed dat er een 270 graden krukas in zit. Dat geeft meer power in het middengebied en dat wil je bij een CVT.
originele maxis banden zijn hopeloos na enige maanden. Bij mij werden ze zo hard dat er scheuren in de groeven ontstonden. Km. stand was toen 4800 km. Inmiddels zijn deze vervangen Pirelli diablo's. Ik merkt direct dat de wendbaarheid toe nam, maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld een tmax.
 

Bijlagen

  • 2022-08-12 at 1.27.35 PM.jpeg
    2022-08-12 at 1.27.35 PM.jpeg
    81,9 KB · Weergaven: 10
Wat zijn dan de verschillen die je ziet in bouwkwaliteit?
alles is gemonteerd zoals dat bijvoorbeeld ook wordt gedaan bij een kymco 50cc scooter.
Na 7000 km kwam er iets lak van de remklauw achter los.
En het gebruikte plastic van de cockpit en dergelijke doet goedkoop aan. Geeft niet echt een premium gevoel.
 
In het wild heb ik ook nog nooit een gezien. In Nederland zijn ze zeer zeldzaam. Kwaliteit zal best in orde zijn, dat is Kymco wel toevertrouwd. Alleen de af-fabriek banden van Kymco ben ik niet zo kapot van. Maar dat is een kwestie van smaak en zo opgelost. Grootste probleem is eigenlijk het ontbreken van een goed dealer netwerk voor Kymco motorscooters. Als je alles zelf doet niet zo erg. Ik vermoed dat er een 270 graden krukas in zit. Dat geeft meer power in het middengebied en dat wil je bij een CVT.
Ik ben het eens met je kwa dealer netwerk. Hier bij ons in het oosten kun je nergens terecht. Maar gelukkig kan ik zelf het onderhoud uitvoeren en heb nu ook de apparatuur om het uit te lezen. Groot plus punt is de ondersteuning van de importeur. Hier kun je makkelijk met vragen terecht. Zo ook de werkplaatshandleiding. Deze is ook wel op internet te vinden met hierin ontbreekt zo'n beetje 2/3 deel van de complete inhoud.
 
In het zuid-oosten ken ik alleen Van den Burg in Eindhoven die Kymco motorscooter dealer is. Maar het zwaarste dat ik daar ooit gezien heb is een Downtown. Heb er zelf ooit een People GT300 gekocht. Ik denk niet dat ze ooit een MyRoad geleverd hebben. Al met al een heel avontuur om aan een Kymco AK550 of een MyRoad 700i te beginnen. Ben benieuwd of nog een andere MyRoad rijder zich komt melden.
 
Ik heb er nog nooit eentje in het wild gezien. Heb 'm wel gezien en gehoord toen ik bij de importeur was in 2013.
Heb zelf een K-Pipe 125 gehad (geen motorscooter maar semi-automaat). Het loopt best leuk, kwaliteit is wel wat minder dan dat van de Japanners. Bij mijn K-Pipe 125 stond het achterwiel niet in lijn met het voorwiel. Met rijden voelde je het niet, maar het zag er echt vreemd uit als je er achter stond. Een andere achterbrug loste het probleem niet op. Ook de verkoop was heel erg moeilijk, uiteindelijk met heel zwaar verlies weer verkocht aan de dealer. Voornaamste reden dat ik 'm weg deed was dat ik last heb van één knie en de K-Pipe mij pijn bezorgde en mijn gewone motor niet.

Het is jammer dat Kymco (maar ook SYM) in Nederland niet zoveel geeft om de motormarkt. Hoeveel tests zie jij online of in magazines over Kymco dan wel SYM (>50cc)? Als je er geen moeite voor doet, zal het ook nooit wat worden. Terwijl ze best leuk spul hebben en vaak niet eens slecht qua prijs. Maar wat hierboven al is gezegd, is het dealernetwerk ook slecht vwb motoren, ook weer voor beide merken. Want voor de brommers en snorfietsen zijn de dealernetwerken van beide talrijk. Ze mogen alleen niet allemaal aan motoren/motorscooters knutselen.
Zo gaat het nooit wat worden in NL voor wat betreft >50cc. Beide merken doen het met brommers en snorretjes extreem goed. Daarom zal de motormarkt ze ook geen biet schelen.

Ik denk dat er maar weinig MyRoad 700's rondrijden in Nederland en daar zal wel een reden voor zijn. Zelf zou ik 'm niet willen hebben, ben een beetje angstig dat onderdelen lastig gaat worden (en zeker nu na al dat covid-gedoe). Dan koop ik liever eenheidsworst.
 
Klopt helemaal wat je schrijft Monomuis. De afweging om het te kopen was voor mij simpel. De prijs was er naar... Maar hoe langer ik ermee rijd hoe beter hij bevalt.
Ik heb inmiddels best wel het één en ander aangepast om hem meer naar zin te maken. Zo is de originele koppeling niet de fijnste om mee weg te rijden bij lage snelheden. Ik heb andere spiegels en de spiegels een nieuwe positie gegeven. Ik heb een beugel gemaakt voor mijn Zumo. Er zit dan inmiddels een dr. pulley koppeling in met sliders in de vario. Bandjes zijn inmiddels vervangen.

Het volgende wat ik wil laten doen is het zadel laten aanpassen. Deze heeft echt te weinig ruimte op de bestuurders plek. Ik ben niet eens zo lang maar ik merk dat ik hier best wel wat meer ruimte kan gebruiken.
Kwa onderdelen is het afwachten in de toekomst. Tot nu toe is alles nog goed verkrijgbaar via diverse sites. En de prijs van de onderdelen valt reuze mee. In vergelijking tot bijvoorbeeld mijn vorige Tmax.

Verder is het gewoon een gigantische scooter die je niet elke dag ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan